- 1058 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kilit Taşı
Biliyorsunuz belediyeler artık kaldırımları beton ile yapmıyor. İleride yapılması gereken bir alt yapı hizmeti gerektiğinde kolaylık olsun diye kilitli taş ile kaplıyorlar. Bir hizmet gerektiğinde o kilitli taş sökülür ve yeniden yapılır. Kırılan beton ise atılır. Yani maliyet gerktiren bir iş beton işi.
Kaldırım yapımının da elbette bir maliyeti vardır. İlk önce arazinin yapısı çok önemli. Bozuk satıh ise ot çöp ile dolu ise elbette yapım işi zor ve pahalıya mal olur, düz arazi ise iş kolay ve maliyet de ucuzdur.
Bir de kaldırım yapımında istenilirse tek tip taş kullanılır ve düz bir görüntü verilebilir ancak; değişik desenli taşlar ile çeşitli şekiller de verilerek hoş bir görüntü de elde edilebilir ki tercih edilen ve göze hoş gözüken de bu olsa gerek.
Kaldırım yapımında son taş çok önemli. Çünkü o taş olmazsa taşlar birbirlerine kilitlenmezler ve sökülür, dağılırlar. O taşı koymadan kaldırım yaptım demek manasız bir şeydir.
Hayatımı bir kaldırım yapma işine benzettim düşünürken. Ama benim zeminin bozuk olması işi baya zorlaştırdı ve bu günlere pek de ucuz gelemedim. İlk önce köyde doğmam işin en zor yanı idi belkide. Yıl 1956. Dile kolay o günlerde köyde doğup şehire gitmek, okumak ve iş sahibi olmak.
Ama ALLAH nasip ediyor. Biraz da sen gayret gösterirsen olmayacaklar oluyor umulmadık bir anda yollar açılabiliyor. Şükür rabbim bana da bir yol açtı. Günün şartlarına göre tahsilimi tamamladım ve iyi bir iş ile hayatımı kazandım. Emekliliğin keyfini çıkarmaya çalışıyorum.
Ama benim için kaldırım yapımında ( Hayat Kaldırımımda ) son gözüktü. Sanırım iş bitmek üzere. Düz görünen cinsten değildi yaptığım kaldırım. Desenli olsun hayatım güzel anılar ve güzel görüntülerle bitsin istedim ve desenli tipi tercih ettim. Ancak; kilit taşım noksan kaldı ki onu bulamazsam bunca emek de boşa gidecek sanırım. Bir taş bulmuştum hayatımın uğraşına son verecek ve huzurla kalan ömrümü tamamlamama yardımcı olacak bir taş. Üstelik o kadar da süslü ve güzel bir taş ki; onu da koyduğumda belki de en güzel kaldırımlardan biri bitmiş olacak idi ama o ben gelmem deyince tüm hayallerim suya düştü ve kalakaldım.
Her hangi bir taş o deliği kapata bilir ama bunca güzellik boşa gider ve eser eser olmaktan çıkar. Hele birde beton dökmek zorunda kalırsam o taşın yerine düşünün meydana gelecek çirkinliği.
Bekliyorum ve diliyorum ki o taş benim olsun ve eserimi tamamlayarak huzur içinde öleyim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.