Günbegün Notlarım 17 / Gençlik Üzerine
..............................................
Gençlik, bulunmaz hint kumaşı...
Gençlik, altın çağı insanlık tarihin...
Gençlik, meyve vermenin mutlu portresi...
Gençlik, yarınları temellendirmenin garantisi...
Gençlik, deli deli rüzgarların estiği, fırtınaların an be an koptuğu, özgürlüğün dışarılarda aranıldığı zaman...
******
Takvimler 2010’ları gösterirken, ne yazık ki gençlik her gün solmakta, gün gittikçe ölmekte...
Değeri, anlamı ayaklar altında...
Gençliğe dair acı olaylar her geçen an çoğalmakta, artmakta insanlığın dinamik yapısı, hareketli dalı...
*****
Kime baksan sigara içmekte, alkola bulaşmakta, tineri burnuna çekmekte, serseri tavırlar sergilemekte, nahoş davranışlara imza atmakta, kolay yollardan kazançlar elde etmek istemekte, ana babayı hiçe saymakta, kafasına göre takılmak istemekte...
Gücünü, enerjini boş uğraşlara vermekte. Düşüncesiz, rotasız, kaptansız yollara düşmekte. Kalbine değil, midelerine bakmakta gençlik...
Gençler bozulmakta, saçılmakta etrafa bozuk nar taneleri gibi...
******
Çetecilik oynamakta, bencilliğe hizmet etmekte, okumamakta kitapları, sevmemekte kültürünü, anlayamamakta ülkesini, dünyayı hafife almakta, kalmakta yalnızlığa, nefret etmekte kalabalıktan...
Silahlara sarılmakta, hırsızlığa alışmakta, kendini kaybetmeye çalışmakta...
Hayatı bir oyun sanmakta, dinlememekte büyükleri, küçükleri tekmelemekte...
Beyazı siyah görmekte, farkında olmamakta güzelliklerin, baharı daim koklanacak yeşillik saymakta...
Dünlerinden ders almamakta, yarınları için yatırımlar yapmamakta...
iyilikten, doğruluktan yana değil; kötülükten, yanlışlıktan saz çalmakta gençlik...
Maalesef, gençler gençliğin kıymetini kavramamakta...
..........................................
Mehmet selim ÇİÇEK
19 Şubat 2010,,,10.43
Mardin
YORUMLAR
yüreğine sağlık güzel bir konu ve güzel biryazı.
80 darbesinin gençleri ve okuyanları siyasetin dışına çıkarma
çabasının sonucu bu yazdıkların.gençlik depolitize oldu ama lümpenleşti.
canavarlaştı düzenin tam da istediği yere geldi....sebebi de görmek gerekir
arkadaşım.....
sevgiyle.....
Yazın güzel meselci o na diyecek sözüm yok.Gel gelelim bu yazdıkların tamamen yetişme tarzlarıyla ilgilidir emin ol.
Genç olup ağzına içki ve sigara koymayan o kadar çok genç var ki.Mesela tinere ayıracağı zamanı derslerine ayıran ve şu an da ülkemizi yurtdışında temsil eden binlerce gencimiz var,bunların hepsine sebep AİLEDİR.
İYİ BİR AİLE,İYİ BİR ÇOCUK ve ilerde İYİ BİR GENÇ demektir.
SEVGİLERİMLE meselci.
meselci
Öncelikle teşekkür ederim Davidoff.
evet iyi aile, güzel gençlik demek.
ama ben
gençliğin düştüğü halleri
gördüklerimi(daha çok bozulanları)
paylaşmak istedim.
sevgimle.
Bence yazınızda bahsi geçen Gençlik kelimesi, gizli özne. Asıl özne onları yetiştirenler. Bizler. Anne-babalar. 2 çocuk büyüttüm. Toplum açısından hiç bir ters yanları yok. Çok şükür. Ama pek çok konuda " Yanlış büyütmüşüm " diyorum. Sistemin hiç bir dahli yok bu olayda. Sistem, anne-baba olmadığında devreye girer.
Bir söz duydum, hoşuma gitti. Düşündürdü: " Çocuklar, bizim verdiklerimizi değil, almak istediklerini, alacaklarını alırlar."
Yaşam içindeki yerinize göre, tartışılabilecek bir konu. Uzun uzun. Saygılar
meselci
tartışalım bence de.
ilgin için
sağol sevgili eser hanım.
Mehmet arkadaşım yazılarınızı takip etmeye çalışıyorum. Ancak siyah üzerine yeşil renkte olduğu için okurken yoruluyorum.Renkleri değiştirirseniz daha kolay okuyabilirim .Şimdiden teşekkürler.
Gençlerimizin okuyup silkelenmesi gereken bir anlatım. Umarım gençler okur ve biraz düşünürler.Tebrikler.
Maalesef gençlik yol göstereni olmadıkça kötüye gidiyor
yol gösteren deyince sırf aileden bahsetmiyorum
sosyal devletten bahsediyorum
gençlik pırıl pırıl..onları en güzel şekilde eğitip yol gösterip ve de imkan sununca neler yapmaz ki
bu gençler olmayan paralarıyla tüketime teşvik ediliyor
eğitim almaları gereken zamanda parasızlıktan okuyamıyor
çalışmaları gereken zamanda iş bulamıyorlar
sünger gibi her şeyi çektikleri zamanda ise yozlaşmaya başlamış bir kültür karmakaşasıyla yüzleşiyor
gençlik okuması gerektiğini bilmiyor
anne babası ekmek derdinde ,kendisi okumamış zaten ne bilsin de öğretsin
duyarlı yürek
yine güzel bir yazıydı kalaminden tebrik ederim