- 632 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
SİVAS S E V D A S I ile S İ Y Ş A D ŞİİR GÜNLERİ / Hikmet OKUYAR
S İ V A S SEVDASI İsimli şaheserin yazarıyım diyerek 14 Şubat Sevgililer gün ziyaret ettiğim İSTANBULTüyap Turizim Fuarı’ndaki ilginç standlardan biri olan Sivaslılar Standı gerçekten bana ayrı bir heyecan verdi.
Aşıkları, ozanları, şairleri, şiir yorumcuları ve Yiğidolar’ı ile ünlü tarih kültür sanat merkezi Sivas güzelliğinde hem Sivas Valiliği, hem de Sivas Belediyesi organizsyonu ile kurulan standlarda gerçekten geleneksel konukseverliğin doruklarında Sivas Sevdası coşkusunu yaşadım Sivaslı Yiğidolar ile.
İkram edilen Türk kahvesini yudumlarken, Sivas Abdiağa Konağında Cumhuriyet Mahallesi Muhtarının konuğu gibi şeref duydum Aşık ozan şair şiir yorumcusu canlarım adına.
Sivas Valiliği Kültür ve Turizim Müdürü Kadir Purlu ekibi de, Sivas Belediyesi görevlileri de süper hazırlanmışlar Sivas ve ilçelerinin tanıtımı için. İçinde Özellikleri ve Güzellikleri ile Sivas ve İlçeleri de bulunan; tanıtım sayfalarında Sivaslı aşık ozan şair şiir yorumcusu şiir dostlarına da yer verilen Tanıtım Turizim Kültür Sanat eseri Türkiye Sevdası’nın 351.Tanıtımını Sivas standında yaparken, Valimize Belediye başkanımıza Türkiye Sevdası gönderirken, basın danışmanına, Kültür ve Turizm müdürümüze, Sivas İl Özel İdare Müdürü müze Türkiye Sevdası armağan ederken; Standı ziyaret edenlere orijinal sayfaladan ’ Aşık V e y s e l ile S ö y l e ş i ’ şiirimi verirken; çok duygulandım.. Pir Sultan, Aşık Veysel ve Dünyaca Ünlü Şair Pirimz Abdi beğ başta olmak üzere ebedi aleme göç etmiş aşık, ozan, şair ve şiir yorumcusu canlara rahmet gönderdim.
Yaşayan Sivaslı şiir dostu Yiğidolar’a selamlarımı ilettim Sivas Sevdası ile.
Kars, Konya, Karaman, Samsun,Yozgat, Erzurum, Çukurova ve Eskişehir, Tokat, Çorum, Malatya ve Kırşehir gibi iller şiir etkinlikleri bakımından aşıklık geleneğinin yaşatılması bakımından önem arzetse de; Kelkit Vadisi ve Sivas merkezi aşıklık geleneği, şiir sohbetleri, Şiir Günleri ve Bir Bahar Akşamı Şiir Dinletisi Etkinlikleri’nin yaşatılıp yaygınlaştırılıp geleceğe aktarılması bakımından daha farklı görülüyor.Görülecek. Şiirle yaşıt olan Sivas Aşıklar Bayramı ile 7 Gün 7 Gece Şebinkale Şiir şenlikleri bu bakımdan çok özel mana derinliği arzediyor.
Sivas Sevdası ile Sivas’daki şiir ekinliklerine bakarken ayrı bir mutluluk duyarım. Duyuyorum.. Şiir yüklü duygularla Sivas internet sitelerini, tv ve radyolarını günlük izlerim sivas ve ilçeleri’nin. Yeni bir şiir beklentisi içinde.
Sivaslı Şiir Yorumcusu canları da kapsayacak şekilde şiir ile irtibatlı derneklerle dayanışma içinde olacak Sivasşat adıyla bir topluluk kurduğum sırada Sivas’tan müjdeli bir haber almış ve çok sevinmiştim. Şiir daha çok güç kazanacak, şiir dünyasına yeni isimlerle yeni eserler katılacak diye havalara uçmuştum.
İlk müjdesi bana verilerek, Sivaslı Efsane Şair Sabiha Serin Başkanlığında kurulan Siyşad hakkında çok yerde çok veciz ifadeler kullanmış; verimli çalışmalarının, başarılarının devamını dilemiştim zaman zaman..
Sivas Sevdası ile bir kez daha paylaşıyorum Siyşad’ı ve güzel etkinliklerini..
Sivas’da ikamet eden bazı yazar ve şairler yeni bir birliktelik oluşturmak üzere –SİVAS YAZARLAR VE ŞAİRLER DERNEĞİ SİYŞAD adıyla bir dernek kurup yönetim kurulunu da Sabiha SERİN, Bülent ARI, Bekir ALİM, Zeki ÇİMEN, Nevin KILIÇ tarafından oluşturduktan sonra 15.11.2009 tarihinde açılışını yaptı.
10-11 Ekim 2009 günleri Siyşad Şiir ve Müzik Etkinliği düzenledi.
Yurt içinden ve yurtdışından 96 şair, yazar, gazeteci, bestekâr konuk Sivas’a geldi ve şiirlerini, bestelerini, eserlerini duygu ve düşüncelerini Sivas Ticaret ve Sanayi Odası salonunda Sivas halkı ile paylaştı.
Daha sonra 30 Ekim 2009 ve 21 Kasım 2009 tarihlerinde Sivas Abdi Ağa Konağı’nda Sivas Şiir ve Müzik Esintileri gecelerini gerçekleştiren dernek Şiir Müzik Etkinlikleri’nin her hafta ve her ay devam edeceğini bildirdi. Ayrıca Sivas ilçelerinde de şiir etkinlikleri yapmaya başlayan dernek başladık 3. Sivas Şiir ve Müzik Esintileri Etkinliğini 05 Aralık 2009 tarihinde Sivas, Zara Belediyesi düğün salonunda gerçekleştirdi ve şiirseven müzikseven Zara halkı ile şiirlerini paylaştılar. Her hafta Cumartesi günleri 13.00-17.00 saatleri arası şiir ve müzik dinletilerine devam eden dernek yöneticileri etkinliklerin daha çok katılımlı olması için yoğun çaba harcıyor.
Antoloji çalışmaları, anma günleri, şiir sergileri ve imza günleri de dahil birçok konuda ciddi çalışmalar yapan SİYŞAD yönetimine ve üyelerine Şebingülü sunumlarımızla tebriklerimi iletiyorum.
Türm şiir etkinliklerinde ’Şiire Sevgi Şaire Saygı; Şiir Yorumcularına ve Şiir Kitaplarına daha çok ilgi sanata değer Hikmet Okuyar’ özdeyişimden hareketle daha duyarlı davranışlar sergilenmesini diliyorum.Sivas Sevdası ile..
S İ V A S SEVDASI
Sultanşehir Sivas, ilçelerinde..
İnce uzun yollar, Sivas söylüyor.
Bir Sivas Sevdası gönül yerinde..
Aşıklarda diller Sivas söylüyor.
’Yiğidolar’ demek, çok kolay değil;
Sporun her dalı olsa da eğil.
Harcanan emeği, yüreği sor, bil..
El ensede kollar Sivas söylüyor.
Aşık az dokunup, ozanca dese;
Kaval eşlik eder yayladan duysa.
Yorumların ayar verdiği sese..
Yoldaş olan teller Sivas söylüyor.
Ustalar, çıraklar durmuş otağda;
Gelenek sürecek, yaşanan çağda.
Pir Abdi aşkına dikilen bağda..
Veysel diyen güller Sivas söylüyor.
Mor dağlarda kar kütükler erirken,
Kızılırmak suya mesaj verirken;
Erozyonlar umut kırıp sürürken..
Ele gelen dallar Sivas söylüyor.
Nesini anlatsam, nesini desem;
Habip, Muhsin, Koca Yusuf..söylesem;
Vadi’de bir kavun, bir kaysı yesem..
’Fidan’ diyen beller Sivas söylüyor.
’Okuyar’ diyenler, bizi bulsa da;
Selam verip, merhabaya kalsa da;
Arada bir atışmalar olsa da..
Uzak yakın iller Sivas söylüyor...
Hikmet OKUYAR
Şüsiyad Başkanı
10 Ekim 2009, Beykoz / İSTANBUL
[email protected],
YORUMLAR
S İ V A S SEVDASI
Sultanşehir Sivas, ilçelerinde..
İnce uzun yollar, Sivas söylüyor.
Bir Sivas Sevdası gönül yerinde..
Aşıklarda diller Sivas söylüyor.
’Yiğidolar’ demek, çok kolay değil;
Sporun her dalı olsa da eğil.
Harcanan emeği, yüreği sor, bil..
El ensede kollar Sivas söylüyor.
Aşık az dokunup, ozanca dese;
Kaval eşlik eder yayladan duysa.
Yorumların ayar verdiği sese..
Yoldaş olan teller Sivas söylüyor.
Ustalar, çıraklar durmuş otağda;
Gelenek sürecek, yaşanan çağda.
Pir Abdi aşkına dikilen bağda..
Veysel diyen güller Sivas söylüyor.
Mor dağlarda kar kütükler erirken,
Kızılırmak suya mesaj verirken;
Erozyonlar umut kırıp sürürken..
Ele gelen dallar Sivas söylüyor.
Nesini anlatsam, nesini desem;
Habip, Muhsin, Koca Yusuf..söylesem;
Vadi’de bir kavun, bir kaysı yesem..
’Fidan’ diyen beller Sivas söylüyor.
’Okuyar’ diyenler, bizi bulsa da;
Selam verip, merhabaya kalsa da;
Arada bir atışmalar olsa da..
Uzak yakın iller Sivas söylüyor...
Güzel şiir ve yazınızı kutluyorum...
Sivas sevdası deyince...İşte o bende çok fazla var...
Ata memleketim Sivas'ın Divriği'sinin Decde köyü imiş.
Yaşamda iken gelebilsem köyüme...
Ne mutlu olur bana da.
Bir çok hasta kulum ben.
Yaşam arzusunda olan.
Sağlıcakla kalınız.
Saygı ve sevgi ve selamlar iletirim.