- 2805 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YARATICI DÜŞÜNCEYİ UYARAN TEKNİKLER
Öğrencilerimiz tasarım yaparken aşağıda anlatacaklarımızı kullanırsak özgün,farklı fikirlere ulaşmakta başarılı olurlar.
Atatürk’ün bir özdeyişi de konuyu teyit etmektedir:"özgün fikirleri olan toplumlar ileri gider."
Günümüz düşünce dünyası ve bilim sanat dünyası ve hatta günlük yaşantı içinde yaratıcı düşünceyi alabildiğince kullanmaktadır.
En küçük bir televizyon programında bile özgün fikirler kullanılmaktadır.
Hayat kurtaran kişiler bile özgün kurtarışlar yapıyor: Japonya’da bir tren istasyonunda saralı bir bayan bayılarak rayların üzerine çapraz düşmüştü.
2 dakikalık bir zaman aralığında trenin altında kalması söz konusudur.
Bir genç şişman bir kadını kaldırıp kurtarmaya vakit bulamadığından çapraz durumdaki kadını rayın ortasına paralel bir şekilde koyup kendide kaçarak kadını kurtarmıştır.
Şimdi biz aşağıda yaratıcı düşünceleri ortaya çıkarmak amacıyla bazı teknikleri inceleyeceğiz.
1-BİR KİTAPTAN RAST GELE KELİME BULMAK:
Bir kitabı alarak herhangi bir sayfasını açıp burada rastgele bir kelime seçelim.
Kelimemiz:"Gölge" sözcüğüdür.Buradan bir nesneye ulaşmaya çalışalım.Bir buluş oluşturmaya yahut bir yenileştirmeye varmak için çaba gösterdik.
Öğrencilerimiz beyin fırtınası yaparak "Gölge" kelimesine bir nesne ile buluş yapacaklar.
17.02.2010 Darıca İlköğretim Okulu 8/C sınıfında yapılan beyin fırtınasında "Gölge" kelimesinde Sinem Özmen isimli öğrenci şapkadan çıkan bir şemsiye fikrine ulaşmıştır.
2- BİR RESİMDEN RASTGELE RESİM SEÇMEK:
Rastgele bir resimden yola çıkarak. Beyin fırtınası marifetiyle resmi bir nesneye ulaştırmamız gerekir. Resim bir şapka olsun. Şapkayı renkli ve ışıklı şapkaya kadar taşıyıp nesne olarak ışıklı şapkaya erdik.
3-BENZER BİR OLAYDAN ÇÖZÜM GETİRMEK:
Benzerlerinde uygulanmış usulleri kendi örneğimizde uygulanması. Kareleme yöntemiyle resim yaparmışlar, orta çağ da bizde aynını deneyeceğiz.
4- TERSİNE DÜŞÜNMEK: İstanbul trafiği için çözüm ararken daha aktif beyin fırtınası yapmağa. Tersden gitmek olabilir. İstanbul trafiğini daha içinden çıkılmaz yapabiliriz. bunu fırtınalarken bazı ilginç yöntem yakalayabiliriz.
5- İKİ FİKİRDEN BİR YENİ FİKİR TÜRETMEK:
Sualtı ve tren fikrini fırtınalayarak su altında deniz altı fikrine ulaşmak.
6- TERSİNE MÜHENDİSLİK: Çözümden soruna gidiş, çözümün birden fazla soruna çözüm getirebileceği gibi bu fikride çocuğa aşılamış olur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.