- 847 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İlim Üzerine
İlim kandildir cehalet karanlığına karşı…İlim gökte yıldız ve güneş…
İlim sadece benliğinden sıyrılmış olan için güneştir. İnsanlıktan çıkmış olana ateştir…
İlim benliğinden sıyrılmayana fayda vermez… Gökteki yıldız bazen yolda kalmış yolcuya yolunu gösterir; bazen de hırsızın işini kolaylaştırır…
İlim kandil gibidir. Olgun insanın elinde yaralıdır. Bencil insanın elinde zararlıdır. Her insanın eline o kandil verilmemeli. O kandil ile kendini ve ormanı ateşe verecek birinin eline o kandili vermek doğru değil.
İnsan var insan var. Bir insan vardır o kandil ile kendini ve başkalarını yakar. Bir insan vardır o kandil ile menzili görür ve yol haritasını belirler. İnsan vardır ilim ile insanlıktan çıkar…Benliğini yenmiş insana ancak fayda verir ilim
İlim ile insan kendini ve varlıkları tanımalı… Derviş Yunus :
İlim İlim bilmektir
İlim kendi bilmektir
Sen kendini bilmezsen
Ya nice okumaktır.der
Meşhur bir söz vardır:
“Eşeğe altın semer vursan, eşek yine eşektir”
İlim toprağa atılan buğday tanesi gibidir. Ya çürür ya ekin olur. Toprak sulu ise onu çürütür. Her insan ilimden yararlanamaz.
Atalar “Cahile kelam ,nafile kelam demişler.”
İlim ve bilgi bıçak gibidir.Kullanıcı cani ise can alır. Aşcı ise sebzeleri sofraya hazırlar.
Tarihten günümüze hayatı cennete dönüştürmek isteyende, Hayatı cehenneme cevirmek isteyen de ilim ve bilgiye sarılmakta. İlim ve bilgi insanın ve toplumun hayatına olumlu katkıda bulunmalı. Kur’an-ı Kerim şunu öğütler insana “Rabbinin adı ile oku… ”Rabbin adı ile kuyup bir şeyler öğrenen duygu ve düşüncelerine bütün varlık yararına şekil verir…
Rabbini ve kendini bilmek ilim olarak insana yeter.
Hz Ali (r.a.)
“İlim bir nokta idi cahiller onu çoğalttı.” Der.
Cennet yoluna girmek isteyen ilme sarılsın.
Hadis-i şerifte
“ İlim yoluna giden, Cennet yoluna girer..” buyruldu
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.