- 811 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
TC. VATANDAŞLARI ( MUTLAKA OKUYUN ! )
Seneler önce Samsun limanına gelen bir Bandırma vapuru ve inşa edilmeye başlanan bir gemi ...
Bu gemi bir çok kaptan değişti,kimi iyi kimi kötü...
Ama her kaptan geride güzel izler bırakabildi...
2002’ye kadar olan her kaptanın yaptıkları hala aklımızda ,iyisiyle kötüsüyle ama şöyle bir durum var hiç bir kaptan korsanlık yapmadı kendi gemisinde.Ama sene olmuş 2010 ve hala bir korsanlıktır gidiyor...
Geminin uğradığı limanda sorulan sorular:
Muhabir : Kaptanım sizin için korsan diyorlar doğrumu ?
Kaptan :Kesinlikle yalan,asıl korsan mürettebattır ...
Halktan biri :Ben bir işçiyim,sizin gemide çalııyordum ama ANAM AĞLADI çalışmaktan fakat siz hiç düşünmediniz ve bakmadınız bizi...
Kaptan : Ananı da alda git ! ...
Muhabir : Gemideki terör örgütü elebaşı yakalanmadı mı hala ?
Kaptan : Sayın elebaşı yakalandı ama bizim gözetimimiz altında gemide saklancaktır...
Muhabir :Gemideki en önemli mekanları satmışsınız doğru mu ?
Kaptan : Hayır yanlış bir duyum .Gemideki bir çok birimi özelleştirdim.Mesela haberleşme birimini Araplara kiraladım..
Muhabir :Gemide Sigaraya zam gelmiş?
Kaptan :Evet,sigara az var ondandır.
Muhabir:Neden sigara az var kaptan ?
Kaptan : Gemiyi yenilemem lazımdı,bende dedim Tekel birimini özellştireyim.
Muhabir :Özelleştirdiniz diye sigara mı üretmiyor Tekel ?
Kaptan : Hayır,hayır Tekel çalışanları Grev yapıyormuş...
Muhabir : Yazık değilmi mürettebatınızdan kişiler onlarda ?
Kaptan : Ölüm orucu dahi yapsalar sözümden dönmem....
Muhabir : Sinirlenmeyin kaptanım
Kaptan : Nasıl sinirlenmem,ben ;
Türk Telekom’u Araplara
Telsim’i İngilizlere,
Adabank’ı Kuveytlilere,
Kuşadası Limanını İsraillilere,
Araç muayene işini Almanlara,
İzmir Limanını Hong Kongluya, Avea’yı ve MNG Bankı Lübnanlıya, TGRT’yi Amerikalıya, Süper FM’i Kanadalıya ... kiraladım şimdi Tekel’i de kiraladım...
Gerekirse devlet televizyonunu da kiralarım ,bu geminin Kaptanı benim...
GEMİDEKİ 2. Kaptan,3.Kaptan , ÜYELER ve MÜRETTEBATTA KİM OLUYOR BU GEMİNİN KAPTANI BENİM !
İster Özelleştirim İster ...
Muhabir : Gemiyi yönetemediğinizi hiç düşündünüz mü?
Kaptan : Hayır düşünmedim.Benden Önceki kaptanları da gördüm.Her selam verdikleri gemiye borçları vardı...
Muhabir:Gemide çatışma varmış?
Kaptan : Evet iki kardeşi kavga ettirmeye çalışıyorlardı,bende bir şey demedim.Bir ara hallederiz ...
Muhabir: Ben sizin sürdüğünüz gemiye binmem...Sorularımı cevapladığınız için teşekkürler...
Kaptan :Senin gibi çok muhabire konuştuk biz...
Ne kadar ACI ...
BU GEMİYİ KORSAN BATIRAMAZ!
BU GEMİ MÜRETEBATA HEDİYE !
BU GEMİNİN KAPTANINI MÜRETTEBAT SEÇTİ! (Sadece seçti,Gemiyi hep kaptan yönetti)
BU GEMİ BATMAZ !
BU GEMİYİ BAŞKA GEMİLER ASLA BATIRAMAYACAK
GEMİNİN İLK KAPTANI DER ki;
“Benim Naçiz Vücudum Elbet Bir Gün Toprak Olacaktır. Fakat Türkiye Cumhuriyeti İlelebet Yaşayacaktır.”
VATAN SANA CANIM SANA FEDA OLSUN ...
Saygılarımla...
Hasan GÜÇLÜ
YORUMLAR
70 li 80'li 90 lı yılları iyi hatırlarım.1940 lı yıllarıda benden büyükler iyi hatırlar.
bugün geldiğimiz duruma bakıyorumda,2002 den önce ne gizli korsanlar elegeçirmiş bu gemiyi şimdi tanıyabiliyor kamuoyu.Korsn bir değildiki heryer korsan,her kişi -devlet malı deniz,hesabını yapıyordu.30 lu 40 lı yıllarda bu halkın ne çektiğini her Türk bilir,70 li yıllarda anarşiden sokaklar kardeş kanı akardı.80 li yıllarda her rütbeli asker bir kıraldı.
Hastanelerde kapıcıyı atlamak marifetti,doktoru odasında bulmak mucizeydi.
hele özel hastanelere sıradan bir vadantaş hiçmi hiç gidemezdi.
faili meçuller ardı ardına işleniyordu.
bir ara ku'an kurslarına çocuğunu gönderemezdin.
Dindar subaylar (halada öyle ya)mehmetcik yurdundan -disiplinsiz-adıyla atılırdı.
kurumlar,bankalar soyulurdu göz göre göre.
emekliler,bağkurlular inim inim inlerdi...
ülke gelirinin 3/1 ini harcayan askeriyeye kimse hesap soramazdı.
ben bunları yaşadım hasan kardeş,ama şimdi korsanları tanıyorum.
Bilmem,sen yurt dışındamıydın bu millet ağlarken.