- 5219 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
EMEĞE SAYGI
Emek ,nesnenin ve eserin ortaya çıkmasını sağlayan kişilerin harcadığı ve sahip olmalarının o kişinin hakkı nın doğal olduğunun ve emeğinin maddi ve manevi olarak algılanmasıdır...İş gücü,sanat,değerli eser ve insanlığa yararlı olan her şeyi içerir ,bunların maddi ve manevi değerinin olacağı hepimizce bilinmeli ve saygı gösreilmelidir...Dostlarım olarak emeğe saygının dürüstlük ve en güzel bir davranış biçimi olduğunu belirtmek isrerim..Aşağıdaki anlatacağım değerli bir dosta yaptığım jestin kabül görmemesini anlattığım ve emeğe saygı olarak değerlendirdiğim kısa bir yazıdır.Dostumun birine telefon ettim,Hasbihal ettikten sonra yarın yazacağınız şiir varmı? dedim...arkadaş ise, hayır yok.dedi.sonra size bir şiir vereyim kendi sayfanıza yazın,hediyem olsun dedim.Dostum ,kabül etmedi,emeğe saygısızlık olacağını söyledi.
onun yaptığı iyilikleri karşılamaz ama küçük bir jest yapmak istemiştim....İkna edemedim,ne kadar mütevazi ve gönlü tok bir insandı...Benim ihtiyacımdan fazla çok şiirim vardı onun için teklif etmiştim.Dostuma hediye edeceğim şiirimi buradan yayınlamayı uygun gördüm,ve ona bu şiirimi hediye ediyorum,böyle mütevazi ve tok gönüllü insanları bulmak çok zor sanırım...Dostum bana şir fabrikatörü diyor,ama bir şiirimi geri çeviriyor,şiir bahçesinden bir şiir versem eksilirmi?Bu gün bu vesile ile iki tane şiirimi okuyacaksınız.sizlere aşağıdaki şiirimi yazıyor takdiri siz güzel dostlarıma bırakıyorum..DEĞERLİ KARDEŞİM VE DOSTUM OLAN .NİHAT İLİKÇİOĞLU BEYE ÖZELLİKLE HEDİYE EDİYORUM VE SİZ DOSTLARIMA....
ADAMIN BİRİSİ...
Hava bulutlu ,dağlar sisli
Hızlı adımlarla adamın birisi
Caddede sanki koşar adımlarla yürüyordu
Adamın aklı başka yede idi
Anlaşılan çok dertli biri idi
Söylediklerini kalbinden söylüyor sanıyordu
Ama düşündüğü gibi değildi
İstemeden kulak misafiri oldum
Söylediği bedduadan başka bir şey değildi
Kim duyar,kimi takar,kimsenin farkında değildi
Sadece sitem ve bedduaydı söylediği
Bakın neler diyor,neler söylüyor....
Ocağı batasıcalar,Tavuğunuza kıştmı dedim?
Yuyosu düşesiceler,köpeğinize oçtmu dedim?
Anlaşılan garibanımın, sütten ağzı yanmış
Sanki yoğurdu üfleyerek yemiş
Halâ neler neler söylüyor
Ne kaleniz golden kurtulmasın
Ne kırmızı kartsız kalmayasın
Arabanız trafik cesasız kalmayasın
Adam gittikçe söyleniyor
Bedduasıda onunla gidiyordu
Ben arkasından yürümekten yoruldum
Garibanım beddua etmekten yorulmamiştı
Gülesim geldi beddualarına,espiri dolu sözlerine
Adam:Sofranıza büyük bir kabak
Başınıza porselen tabak
Zehirli mantar yiyesiniz öbek öbek
Büyümeyesiniz de gidi deh kalasınız bebek
Zifiri karanlıkta yolunu bulamayasın
Ölüp gidesin, kefensiz, uyran kalasın
Yer altında yılanlara yem olasın
Cehennemde cayır cayır yanasın
Bitmiyordu garibanının bedduası
Yollarımız sonunda bitti
Beddualar adamla gitti
Dostlarım sormayın devamı varmı diye?
Sesi duyulmaz oldu blmem niye?
Addam benden uzaklaştı gitti
Bu şiirde burada bitti
M.ali.ünsal.....SAYGILARIMLA....
YORUMLAR
sevgili mehmet kardeşim......içinde hep iyilik yumakları var.....şiir şaire al senin olsun denmez....ona ithafen yazılır....zaten nihat kardeşimizde bunu çok anlaşılır bir şekilde dile getiriyor.....yazın ve şiirle süslediğin finalinde çok hoştu......saygılar
mehmet ali unsal
Sayın Mehmet Ali Bey
Öncelikle bu güzel ve anlamlı paylaşımınız için teşekkür ederim. Yazmış olduğunuz eserleri kendi adıma imza atamam. Ben emeğe saygı duyarım. Asla kimsenin eserini ç(alıntı) yapmam. Bu benim edebi felsefeme yakışmaz, kimseye de yakıştırmam. Yazmış olduğunuzu bana vermeniz de yaptığım size yardımlarımdan dolayı nezaketinizi anlıyorum. Ama asla kabul etmeyeceğim bir davranış ve saygısızlıktır. Bana bunu teklif etmeniz bile uygunsuzdur. Çünkü EMEĞE SAYGI, SANATA VE SANATÇIYA SAYGI olmalıdır ve bu tezi savunurum. Siz değerli Sanata ve Sanatçıya önem veren ve saygı duyan gönül dostllarımında benimle aynı fikir olacağınıza inanıyorum.
EDEBİYATÇILAR EDEPLİ OLURLAR makalemi sayfanıza bırakıyorum.
Sevgiler.
Saygılar.
Güzel dostluklara.
EDEBİYATÇILAR EDEPLİ OLURLAR
Edebiyatçılar; haysiyetli, ağırbaşlı ve edepli olurlar. Sözlerinde kararlı, güvenli olurlar. Nerede susulacağını ve nasıl konuşulacağını çok iyi bilirler. Güzel kelimelerle konuşurlar. Vefalı, fedakarlardır. Dedikoducu, kaba, anlayışsız değiller. Tatlı dilli, güler yüzlüdürler. Ahlaklı, dürüst, efendi, namusludurlar. Kalplerinde kötülük yoktur ve kalpleri yumuşacıktır. Güzel görür ve güzel düşünürler. İnsan seçmezler. Bir tane değil; bin tane dostları, arkadaşları, sevenleri olur. Kıskanç, kibir, yalancı değiller. Ukalalık yapmazlar. Cesur, yürekli, hoş görülüdürler. Gelenek ve görenekleri bilirler. Dil, din, ırk ayrımı yapmazlar, yaptırtmazlar. Vatanını, milliyetini, bayrağını, dilini, dinini korur ve severler. Komşu komşunun külüne muhtaçlığını bilirler. İğnenin deliğinden Hindistan’ ı görürler. Her şeye pembe gözlüklerle bakarlar. Okudukça, okuttukça, yazdıkça ve yazmaya teşvik ettikçe mutludurlar. Yorumlara, tenkitlere özgün ve özgürdürler. Yerine göre ihtiyar, yerine göre genç, yerine göre çocuk ruhludurlar. Hiçbir şeye küsmez, kin gütmezler.
Adam gibi adamdırlar.
Kıssadan hisse çıkarırlar.
Bir adım atarsan onlara; onlar sana bin adım koşarlar.
NİHAT İLİKCİOĞLU
ŞAİR,YAZAR,ARAŞTIRMACI,JURİ,ADMİN,MODERATÖR,FORM YETKİLİSİ,ŞİİR YORUMCUSU,TÜRKİYE ŞAİRLER BİRLİĞİ İL TEMSİLCİSİ,RADYO PROGRAMCISI
email (msn) [email protected]
NİHAT İLİKCİOĞLU tarafından 2/14/2010 12:31:59 AM zamanında düzenlenmiştir.