- 3154 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DÜNDEN, BUGÜNE NE DEGISTI..???
YENİ NESİL VE ESKİ TOPRAKLAR ARASINADA Kİ FARK NEYDİ SİZCE ? HANİ ESKİDEN DİYE KONUŞUR YA BÜYÜKLERİMİZ, BİZİM ZAMANIMIZDA DİYEREK DEVEM EDERLER VE BEN SENİN YAŞINDAYKEN DİYE BİTİRİRLER ! İŞTE O ZAMANLAR DA YAŞANILANLAR VE GÜNÜMÜZ GENÇLERİNİN FARKI NEYDİ ACABA ? NESİLLER YETİŞİRKEN ÇAĞA AYAK UYDURMAYA ÇALIŞMAK, HER NESLİN BİR SONRAKİ NESİLE ÖĞRETİKLERİNİN KAYBOLUŞU, YENİLİKLERİN DÜNYAMIZA HÜKMETMESİ..
TEKNOLOJİNİN İYİ YERLERDE OLDUĞU KADAR, KÖTÜ İŞLERE DE ALET EDİLMESİ...
YİTİRİLENLENLERİ ELE ALMAK GEREKİRSE, ÖNCELİKLE SAYGI KAVRAMI DEĞİŞMİŞ GÜNÜMÜZDE, SAYGI ESKİDEN ÇOK ÖNEMLİ BİR UNSURMUŞ İNSAN HAYATINDA. BÜYÜK ŞEHİRLERDE , BEYEFENDİLER, HANIMEFENDİLER BİRBİRLERİNE HİTAP EDERLERKEN BİLE İSİMLERİNİN ARDINA EKLERLERMİŞ SAYGI TÜMLECİNİ. AİLE İÇİNDE BİLE BU BÖYLE İMİŞ. ÇEKİNİRLERMİŞ, MESELA YÜZ, GÖZ OLMAK YOKMUŞ GÜNÜMÜZDE Kİ GİBİ, ÇOCUK ÇOCUKLUĞUNU BİLİRMİŞ EBEVEYN GEREĞİNİ YERİNE GETİRİRMİŞ.. ÇEKİRDEKTE BAŞLARMIŞ ANLAYACAĞIMIZ SAYGI..
GÜNÜMÜZDE DE VAR ELBET AZA İNDİRGENSE DE HALA YAŞATILAN BU TÜR BİR KÜLTÜR..
ÇAĞIMIZIN GETİRDİĞİ EN ÖNEMLİ VE BELKİ DE GERÇEKTEN İYİ OLDU DİYEBİLECEĞİMİZ DEĞİŞİMLERİN BAŞINDA SANIRIM KIRSAL KESİMLERDE TÖREYE BAĞLI VE BATIL OLAN İNANIŞLARIN YAVAŞ, YAVAŞ YOK OLMASI, KIZ ÇOCUKLARININ OKUTULMASI, CEHALETİN AZALMASI OLUMLU OLABİLECEK GELİŞMELER İÇERİSİNDE YER ALSADA ! BENİM ASIL ANLATMAK İSTEDİĞİM TABİ Kİ DE BUNLAR DEĞİL. OLUMLU VE MUHTEMEL DEĞİŞİMLER YARARIMIZA OLUCAKTIR ELBET, HALA SORUNLAR YAŞANILAN ÜLKEMIZDE GELİŞİRKEN DE VE CEHALETİ YOK EDERKEN DE BAZI DEĞER YARGILARIMIZI VE KİMLİKLERİMİZİ YİTİRMEMEK, İŞTE ASIL DEĞİNMEK İSTEDİĞİM KONU BU !
GÜNÜMÜZDE Kİ HİTAP ŞEKİLLERİNE BAKARSAK ESKİ İNSANLARIN FARKINI GÖRMEMEK OLANAKSIZ OLACAKTIR. ŞİMDİ Kİ ZAMANDA AİLE İÇİNDE BİLE KÜFÜRLÜ KONUŞMALAR ALMIŞ SAYGI SÖZLERİNİN YERİNİ, ÇOCUKLAR BU ORTAMDA BÜYÜRKEN AĞZI BOZUK TOPLUMLAR ÇIKMASI GAYET NORMAL. KADIN ERKEK EŞİT YA ! SÖZDE, ONUN DA PAYI OLSA GEREK YAŞANANLARDA.. EŞİT OLMAK KİMLİKLERİN YER DEĞİŞTİRMESİ ANLAMINA GELMEMELİ BENCE.. HERKES HADDİNİ BİLE BİLMELİ, ÖNCEKİ NESİLLERDE OLDUĞU GİBİ, KADINLAR HANIM, HANIM, ERKEKLER BEY EFENDİ GİBİ BİR BİRLERİNİN DEĞERLERİNİ VE FARKLILIKLARINI GÖZETEREK, SADECE HAKKLARININ DOĞRULTUSUNDA, EŞİTLİKLER YAŞAMAYA VE YAŞATMAYA ÖZEN GÖSTERMELİDİR DİYE DÜŞÜNÜYORUM.
" KADIN ERKEK EŞİTLİĞİ DİYİYORUZ " EVET EŞİTİZ ! İNSAN OLARAK BU BÖYLE. BEN DE BIR BAYANIM, ELBETTE KADINLARIN BAŞARILARI VE BİR MERTEBE SAHİBİ OLMALARI BENİM DE HOŞUMA GİDİYOR. AMA ! İŞTE İŞİN AMASI VAR ! BU NOKTADA KADINLARIN GÜNÜMÜZDE KULLANILDIKLARINI DÜŞÜNÜYORUM..
ŞİMDİ Kİ ZAMANDA ERKEKLERİN BAZILARI, KADINLARA ÇIKAR DOĞURLTUSUNDA YAKLAŞMAYA VE ÇIKAR ARAMAYA BAŞLAMIŞ. EVE KATKIDA BULUNMALARI, ÇALIŞARAK MESELA. ASLINDA BUNUN DOZU AŞILMADIKCA, BİR SORUN TEŞKİL ETMEYECEKTİR, AMA BAZEN, HATTA ARTIK SIKÇA GÖRÜLEN MANZARALARDAN BİRİ ! KADINLARIN ÇALIŞIP, ERKEKLERİN OTURUP GELEN PARAYI TÜKETMESİ , BU YETMEZMİŞ GİBİ BİR DE EVİN İŞİ, ÇOCUK BAKIMI GİBİ, ORTAK SORUMLULUK GEREKTİREN GÖREVLERİ TEK BAŞINA KADINLARIN OMUZLARINA YÜKLEYEBİLEN ERKEKLERİN SAYISININ BİR HAYLİ FAZLALAŞMASI DİYEBİLİRİZ . ESKİDEN ERKEKLER GURUR YAPARMIŞ KADIN PARASI YEMEK AĞIRLARINA GİDERMİŞ,SORUMLULUK BİLİNCİNDE ADAM GİBİ ADAMLARMIŞ, ŞİMDİLERDE İSE TAM TERSİ BİR DURUM DAVRANIŞ HAKİM, TÜM BUNLARIN ÇOK NORMAL ALGILANMASI SÖZ KONUSU.
" ADAM KAHVE KÖŞELERİNDE ZAMAN HARCARKEN, KADIN ÇALIŞMAYI MECBURİ OLARAK YÜKLENİR " OLMUŞ, YENİ ÇAĞDA..
KADINLAR SADECE BU KONUDA DEĞİL, CİNSİYETTE BAĞLI İKİLİ İLİŞKİLERDE DE, KENDLİERİNİ KULLANDIRIR KONUMA GELMİŞLER.. GÜNÜMÜZ KADINI " ÖZGÜR " TABİR-İ CAİZ İSE, FLÖRTLERİNİN ÇOK OLMASI, EVLENMEMİŞ VE HATTA DUL OLMALARININ ESKİSİ GİBİ AYIPLANMAMASI VE BU GİBİ DURUMLARIN YAŞAMDA OLAĞAN OLDUKLARININ KABULLENİLİŞİ OLUMLU GİBİ DURSA DA, AKABİNDE OLUMSUZLUKLARIDA BERABERİNDE GETİRMEKTEDİR.
ASLINDA KADINLARIN YALNIZ YAŞAMLARINDAN KURTULUP BIR YUVA KURMAK VE YETİNMEK İSTEMELERİNE RAĞMEN, BAZI KADINLAR YÜZÜNDEN DE, DÜZGÜN KİMLİKLİ KADINLAR ERKEK EGEMEN TOPLUMUMUZ TARAFINDAN, O YAŞAYIŞ TARZINI SEVEN VE KABULLENEN KADINLARLA AYNI KEFEYE KOYULUP, KULLANILIP HAK ETMEDİKLERİ MUAMELELER İLE KARŞILAŞIR OLMUŞLAR..
TABİİ BU İŞ YİNE ERKEKLERİN YARARINA OLAN BİR DURUM, ÖNCEDEN EVLENMEDEN KADINA EL SÜREMEYEN ERKEK ARTIK KÖŞE BAŞINDA İSTEDİĞİ KADINI ELDE EDER HALE GELMİŞ. ZORLAYAN VE DEĞER YARGILARINA SAHİP ÇIKAN KADINLARIMIZ DA VAR ELBET, AMA ERKEKLERİN BU ZORLANMAYA TAHAMÜLÜ KALMAMIŞ. KOLAY ELDE EDİLE BİLEN KADINLAR ARTIK RAVET GÖRÜR OLMUŞ..
GÜNÜMÜZDE Kİ EVLİLİKLER, ALDATMALAR, GEÇİMSİZLİKLER YÜZÜNDEN ÇOK KISA SÜRMEYE BAŞLAMIŞ.BAZI ERKEKLER VE BAZI KADINLAR, O OLMAZSA BAŞKASI OLUR NASILSA, DİYE BİR ZİHNİYETE BÜRÜNMÜŞLER. AİLEYİ AYAKTA TUTAN EN ÖNEMLİ EN GEREKLİ OLAN SADAKAT VE SABIR GÜNÜMÜZ GENÇLERİNDE OLMAYAN NİTELİKLER ARASINDA SAYILABİLİR..
KADINLARIN, GENÇ KIZLARIN KENDİLERİNİ İSTER İSTEMEZ CİNSİ YÖNDEN KULLANDIRMALARI BU YAŞANANLARA SEBEP OLSA GEREK..
BOŞANMALARDAN KAYNAKLANAN SORUNLAR, ÇOCUKLU ÇİFTLERİN AYRILMALARI, ÇOCUKLAR ÜZERİNDE YİNE ÇOK BÜYÜK YIKIMLAR VE HUZURSUZLUKLARA YOL AÇAN DİĞER UNSURLAR ARASINDA..KİMİ ZAMAN BAŞI BOŞ KALAN ÇOCUKLAR , BOŞANMIŞ ANNE BABALARIN, AİLE BAĞLARININ KOPUKLUĞU YÜZÜNDEN, ASLINDA INSANCA YAŞAMIN EN GEREKLİ TEMEL KAYNAĞI OLAN " SEVGİNİN " SEFKATİN MAHRUMİYETİNDEN DOLAYI, SEVGİ YOKSUNU NESİLLERE KUCAK ACAR HALE DÜNÜŞMÜŞÜZ.. GELEN KUŞAK GENÇLERİNİN BU SEVGİ AÇLIĞI VE TADMİN OLMA ARZUSU, BAŞKA ŞEKİLLERDE, ORTAYA ÇIKMAYA BAŞLAMIŞ... İŞTE BU İKİLİ İLİŞKİLERDE, KADINLAR ESKİDEN OLDUĞU GİBİ DAVRANSALAR, ERKEKLER YİNE EVLİLİK, AİLE VE SORUMLULUK KAVRAMLARINI HAYATLARINA ALMAYI BECERECEKLER KANAATİMCE..
ÇOCUKLARIMIZIN YETİŞTİRİLMESİ, SAĞLAM AİLELER, BİLİNÇLİ ANNE, BABALARDAN KAYNAKLANMAKTADIR. AİLE DÜZENİ OLMAYAN TOPLUMLAR, MALESEF Kİ İŞTE, ÇAĞIMIZDA OLDUĞU GİBİ, YANLIŞ YETİŞEN, ASİ, BAŞINA BUYRUK VE DAHA ÇOCUK YAŞTA İLİŞKİ YAŞAYAN, HER ŞEYİ NORMAL SANAN BİR TOPLULUK OLMAKTADIR. BİR İNSANI HAYVANDAN AYIRAN ÖZELLİKLERİN, ADABIN, EDEBİN YOK OLMASI GİBİ, BELLİ BAŞLI SORUNLAR DA ORTAYA ÇIKMAKTADIR..
ÖZENTİ TOPLUMU OLAN BİZLER, ÇAĞDAŞLAŞTIĞIMIZI, SANARAK ASLINDA NAHOŞ OLAN NE KADAR TUTUM VARSA BENİMSEMEYE, YENİ YETİŞEN NESİLLERE AKTARMAYA VE HATTA KENDİMİZ DE BELKİ BU ŞEKİL DE YETİŞTİRLİDİĞİMİZDEN DOLAYI, BÜTÜN HER ŞEYİ NORMAL GÖRMEYE VE OLMASI GEREKENİN BUNLAR OLDUKLARINA İNANMIŞIZ..
PEKİ BUNLARIN BİZDEN GÖTÜRÜLERİ NELER ?
ASİMİLE OLMAK BAŞLICA GÖTÜRÜLERİMİZDEN BİRİ, HER MİLLETİN KENDİNE ÖZGÜ BİR KÜLTÜREL ZENGİNLİĞİ OLMALI, BİZİ DİĞER HALKLARDAN FARKLI KILAN BİZİ BİZ YAPAN BU KÜLTÜR VE TARİHİ GEÇMİŞTİR..
KÖTÜ YANLARIMIZI DÜZETİRKEN ÖZÜMÜZÜ YİTİRMEMEK, BUNU BAŞARABİLMEK, DEĞER YARGILARIMIZI MUHAFAZA ETMEK GEREKMEKTEDİR..
AVRUPA ,AMERİKA GİBİ ÜLKELERİN SADECE KÖTÜ VE ÇİRKİN YANLARINI BENİMSEYİP BENİMSETMEK, SAPKIN TOPLUMLARA KATILMAKTAN, BAŞKA BİR ŞEY OMASA GEREK..
BİZLER AİLEYE ÖNEM VEREN BİR TOPLUMUZ, GEÇMİŞTEN GÜNÜMÜZE, HEP BÖYLE OLDUK..
AVRUPA, AMERİKA GİBİ ÜLKELER DE, ÇOCUKLARIN 18 YAŞINDAN SONRA KENDİ HAYATLARINI KURMAYA BAŞLAMASI VE ÇOĞU ZAMAN AİLE BAĞLARININ KOPUKLUĞU, ANNE, BABANIN SANKİ GÖREVLERİNİN SONA ERMESİ GİBİ, ONLARI BİR ŞEKİLDE KENDİ BAŞLARINA BUYRUK BIRAKARAK,HAYATI TANIMALARINI SAĞLADIKLARINI VE BUNUN O ÇOCUKLARA YARARLI OLUCAGINI DÜŞÜNMELERİ, ASLINDA HENÜZ CAHİL OLAN EĞRİYİ, DOĞRUYU BİLEMEYEN BU GENÇLERİN YANLIŞ YOLLARA SAPMALARINI, ÇOĞUNLUKLA PSİKOLJİK SORUNLAR YAŞAMALARINA, SOĞUK, DUYGUSUZ, BAĞIMLI NESİLLER MEYDANA GETİRMESİNE YOL AÇMAKTADIR...
DEĞİŞEN ÇAĞIMIZDA, ÜLKEMIZDE DE BÜYÜK ŞEHİRLERDE, ARTIK BU GİBİ DURUMLAR YAŞANMAKTADIR. ÖZENTİ AMERİKAN FİLİMLERİ, " VURDULU KIRDILI "
ÇİZGİ FİLMLERİN BİLE BİR ŞİDDET İÇERMESİ, BİLGİSAYAR OYUNLARININ, ÇOCUKLAR ÜZERİNDE Kİ ZİHİNSEL GELİŞİMLERİNDE Kİ, NEGATİF ETKİLERİ, ÇOCUKLARIN, ÇOCUKLUK DEVRESİNİ YAŞAMADAN YETİŞKİN KİMLİKLERE BÜRÜNMESİ GİBİ ASLINDA GÖZÜMÜZDEN KAÇAN ÇOK CİDDİ SORUNLAR BİZE ÇOK BASİT VE NORMAL GELMEYE BAŞLAMIŞTIR..
ESKİDEN TEKNOLOJİ BU KADAR İLERI DEĞİLKEN, FİLMLER BU KADAR ŞİDDED İÇERMEZKEN, ÇİZGİ FİLİMLER, ÇİZGİ FİLİM GİBİ MASALIMSI ANLATIMLAR TAŞIRKEN VE BİLGİSAYAR OYUNLARI ÇOCUKLARIN HAYATLARINI ESİR ALMAZKEN, ÇOCUKLAR OYUN OYNAMAYI SPORTİF FALİYETLERLE YAPARKEN, SOSYAL GELİŞİMLERİNİN, INSAN İLİŞKİLERİNİN ARKADAŞLIK, SEVGİ, SAYGI GİBİ KAVRAMLARIN O YAŞLARDA NORMAL ŞARTLAR İÇERİSİNDE YAŞAYARAK ÖGERENMELERİNİ SAĞLAYAN NATÜREL YAŞAYIŞ TARZI, GÜNMÜZDE ÇOK AZA İNDİRGENEN DAVRANIŞLAR ARASINDA YER ALMAKTADIR..
LÜKS YAŞAM MERAKI, MARKA , PARA, ÇIKAR ARIYISLARI, DAHA KÜÇÜCÜK ZİHİNLERİN OYUNLARINA VE ARKADAŞLIKLARINA BULAŞMIŞ DURUMDA..YETİŞEN NESLİLLERİN SAĞLIKSIZ İNSANLAR MEYDANA GETİRMESİ, HEP BİR LÜKS YAŞANTI MERAKI, YETİNMEME, TADMİN OLAMAMA, UFACIK SORUNLARA BİLE DAYANIKSIZ VE BELKİ DE MADDE BAĞIMLISI, BİREYLERİN ORTAYA ÇIKIŞINI, SUÇ İŞLEME ORANININ FAZLALAŞMASINI KENDİ İÇİNDE BİR CİNNET TOPLULUĞUNUN MEYDANA GELMESİNİ VE İNSANLIĞIN YAVAŞ, YAVAŞ NE İDÜĞÜ BELİRSİZ VARLIKLARA DÖNÜŞMESİNİ ÇOĞALTAN FAKTÖRLERİ BÖYLE SIRALAYA BİLİRİZ SANIRIM..
DÜNDEN BUGÜNE, ASLINDA DOĞAL YAŞANTI VE NATUREL HAYATIN YOK OLMASI, BİZLERİN BUNLARIN FARKINDALIĞINDA OLMADAN, HER ŞEYİ BENİMSEMEMİZ VE " NORMAL " GÖRMEMİZ YENİ ÇAĞIN İYİ OLANAKLARINI BİLE KÖTÜYE KULLANMAMIZ VE EN ÖNEMLİSİ DE, DİNLERİN VE AHLAKİ ÖĞRETİLERİN BİLE ÖZÜNDE İÇİRDİĞİ, İNSAN OLMA KURALLARININ SAYGINLIĞINDAN, GEREKLİLİĞİNDEN UZAKLAŞARAK, KENDİ DOĞRULARIMIZ, DOĞRULTUSUNDA YAŞAMAK, YA DA HİÇ YAŞAMAMAK BİZLERİN BUGÜNDE GELDİĞİ NOKTA OLSA GEREK...
SEVGİ VE SAYGILARIMLA
YAZAN : GÖNÜL CESLİ
YORUMLAR
yüreğine sağlık güzel bir yazı okudum. asimile olmama kadın ve erkek eşitliğinin olduğu
ama bunu derken kadının kadınlığını erkeğin erkekliğini bilmesi gerekir. tarihin hiç bir
döneminde kadın bu gün gibi aşağılanmamıştır. edebiyatta sinemada müzikte reklamda
şiirde gerçek hayatta sadece bir sex ve kazanç kapısı olarak görülüyor. paralaştırılıyor
kadın ne yazık ki....sevgililer günün kutlu olsun....
sevgiyle.....