- 1984 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
(ANNELİK İŞTE BU)
ALLAH hın annelere sunduğu annelik şefkatidir.
ALLAH c.c kullarına duyduğu şefkatinin binde birini anneye vermiştir ki. Kullarım kendilerini nasıl çok sevdiğimi onlara ne kadar çok değer verdiğimi anlasınlar diye.
ALLAH hın kullarına bin şefkati varmış, bizim bunu anlamamız için annelere bakmamız yeter her halde.
Bir anne bir şefkatle yavrusunun üzerine bu kadar çok titriyorsa bin şefkati düşünelim birde.
ALLAH için kulları bu denli değerli demek.
Dişi, yavrusu olma dan ,bu duyguyu bilemez.Ne zaman anne oldu ise işte o zaman işler değişiyor,
artık o dişilikten öte annelik kutsiyetine bürünmüş bir kutsi varlıktır.
Anne olan mukaddes varlık için yavru yavrudur oda bir anne, yanına gelen bir yavrunun ne yavrusu olduğu da artık mühim değildir onun için, çünki her yavruya anne şefkati ile bakar. O bir annedir karşıdaki de yavrudur annelik korumacılığı ile yavruyu sahiplenir yavru anne himayesindedir artık.Öyle ki ne yavrusu olduğu da fark etmez.
Anne yavruyu annelik iç güdüsüyle koruması altına alır emzirir yalar her tehlikeden korur.
Canı pahasına da olsa gözetir korur yavrusunu büyütür.
İşte bu kutsal duygunun adına da ANNE denilmiş tir!
Önceleri her şeyden korkardım kendi gölgemden bile,hep sığınacak bir kanat arardım
Şimdi ise her şey çok farklı. Atılmaya hazır bir panter gibiyim ve de bir o kadarda kadife yürekli şefkat dolu biriyim.
Söz konusu yavru olunca her şey farklı oluyor.
Korkak biriside korkusuz cesur yürek ola biliyormuş kendimden yaşayaraktan öğrendiğim tesbitler.
Bende bir anneyim üç yavru büyüttüm yalnız başıma .
Öyle ki yüreğimden tüm korkularım dağılmış sadece bir korku kalmıştı oda çocukları mı koruyamama korkusu.
Öyle ki kendimi bir panter kadar güçlü görüyordum.
Buda annelere Allahın bir lütfü olmalı diye düşünürüm.
yıllar öncesi kediyi fare yavrusuna annelik ederken gördüm.Ve o zaman şaşırmıştım şimdi ise çok iyi anlarım.
Çünkü bende bir anneyim.
--------------------------Emine Erdem.
Yazımı okuyan herkese teşekkür ederim.
YORUMLAR
Ben Ziraat Mühendisiyim;
Bitki Fizyolojisi,Hayvan Anatomisi,Botanik ve Genetik bilimi dersleri aldım.
Bu nedenle inceledim ve gördüm ki; bitki,hayvan ve İnsan DNA sı hücre yapı taşlarındaki şifrede normalde resesif(Potansiyel,duragan) olan genler,bitkide tohum oluca, hayvan ve insanda ise hamile olunca dominant (kinetik,hareketli) moda geçer.Yaratılan her varlık bitki ise tohumunu,hayvan ve insan ise yavrusunu koruma konumuna geçer.
"Bu anneliktir" İnsana bu şifreyi koyan da ALLAH.
Bu meyanda yazınız çok haklı ve yerinde...kutlarım sizi..
Saygılarımla
emine erdem
Çok güzel açıklama teşekkür ederim bizim bilgilerimiz kısıtlıdır efendim...
Kitap okurum kendimi geliştirmek adına .... Annelik duygusu Yaratan tarafından öyle konmuşki; tahsilliside kör cahilide bilir yavrusuna nasıl davranması gerektiğini...Allahtan konulan ulvi duygu sayesinde...
Size çok teşekkür ederim beni onure ettiniz.....
Kul Figani
Okuyan kişi okuduğu alanda "öğretim " alarak bilimsel sıfat kazanır.
"Eğitim" ise okuyana değil alan kişiyedir. Kişi tıp öğretimi almış ve doktor olmuş olabilir,eğitim almamışsa hastasının organını çalabilir.
Bir çoban da veteriner gibi hayvanın anatomi yapısını,genetik melezlemesini bilmeyebilir. Lakin güttüğü sürüyü sahibine sağlam getirecek kadar " El-Emin" ise eğitimlidir...
Bence önemli olan beşeri müsbet eğitim ve öğretimin yanında; " İlahi" eğitim ve öğretim almalı.
Yalan mı Emine/Erdem.
Harika bir yazı ve resim.
Anne olan anneliği anlayabilir ve kıymetini o zaman anlar..
kutluyorum.. sevgilerimle..