- 723 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
ABD İMPARATORLUĞU ÇÖKEN ROMA’NIN YOLUNDA
B.
Bir devleti ayakta tutan unsurların başında halk gelir. Halkları oluşturan toplulukların çekirdeği ise ailedir. Çağımızda dünyanın en güçlü devleti olan ABD İmparatorluğunda aile yozlaşmıştır.
Amerika Birleşik Devletlerinde 1890 yılında % 6 olan boşanma oranı 1950’ de % 48’e , 199o yılında (birçok eyalette ) % 70’lere ulaşmıştır.
1980-90 yılları arasında yapılan istatistiklerde kürtaj yoluyla 13 milyon bebek katledilmiştir. Kürtaj olan kadınların % 65’i evli olmayan kadınlardır.
Amerikan toplumunda evsizler (homeless ) sosyal bir yaradır. Hiçbir Avrupa şehri New York .Washington , Seattle ile bu konuda yarışamaz . Evsiz insanların sefaletine dünyanın en fakir ülkelerinde bile rastlanmaz.
Toplumdaki 10 milyon yetişkin ile birlikte her 50 öğrenciden biri depresyon (ruhi bunalım ) geçirmektedir . Bu gençler alkolik ve depresif ailelerin çocuklarından oluşmaktadır.
Öğrenim gören gençlerin % 25’i öğrenimlerini tamamlayamadan okuldan ayrılmaktadır.
15-24 yaşları arasında intihar , alkolizm ve uyuşturucu kullanma oranı , 13-19 yaş grubunda ise silah kullanımı eskiye oranla üç kat artmıştır.
1989 yılında yapılan bir araştırmada 25 milyon Amerikalı önlerine konan haritada ülkelerinin yerini arıyordu .
ABD üniversitelerinde verilen fizik diplomalarının yarısı yabancılara gitmiştir.
Yasal olmayan evlilikler 1950 yılında % 15 oranında iken 1990 yılında bu rakam bazı eyaletlerde % 75’lere çıkmıştır.
Beyaz kızların % 47’si , siyah kızların % 50’si babalarının kimliği konusunda emin değildirler.
Gebeliklerin %25’i kürtajla bitirilmektedir.
18-19 yaşları arasındaki kürtaj oranı diğer yaşlara oranla iki kat fazladır.
15-44 yaş arasındaki yüz kadından üçü her yıl kürtaj yaptırıyor.
Bu korkunç rakamlar çürüyen bir toplumun sadece bir yönünü yansıtmaktadır. ABD karşılıksız basılan parasıyla . sadece güce ve sömürüye önem veren saldırgan emperyalist politikasıyla dünyadaki güvenini , itibarını kaybetmiş ve en önemlisi dayandığı millet çürümüştür.
Tarihte hüküm sürmüş nice kudretli imparatorluklar görülmüştür. Fakat onların ömürleri de insan ömrü gibi sayılı yıllarla çerçevelidir.
Nerede firavunların haşmetli devleti ?
Nerede Pers ve Moğol İmparatorlukları ?
Büyük Roma’nın meşaleleri nerede söndü ?
Osmanlıdan geriye ne kaldı ?
Dinsiz Sovyet İmparatorluğu nerede ?
Üzerinde güneş batmayan Büyük Britanya İmparatorluğu ABD yörüngesindeki kemik yalayıcı bir ada devletine dönüştü.
Ve şimdi sırada çatırdayan ABD İmparatorluğu var ..
YORUMLAR
"Osmanlıdan geriye ne kaldı ?"
Hocam yaramda yok ama çok kötü gocundum şimdi.
Güzel dilimizde güzel atasözlerimiz vardır. İki örnek vereyim müsadenizle 1-Zulümle abad olunmaz, 2-İyilikten maraz doğar. Osmanlıyı da helak olmuş saydığınız İmparatorluklar içinde gösterince merak ettim, size göre Osmanlı 1.atasözüne göre amel ettiği içinmi yıkıldı yoksa 2.atasözüne göre mi.
Dedim ya çok kötü gocundum.
Selamlar
kutlu-can
Yazıma gösterdiğiniz ilgiye teşekkür ederim .
Zulüm kelimesinin islam literatüründeki anlamı sınırları ( HADDİ ) aşmaktır.
Allah (cc) yarattığı insanların mutlu olması ve iki dünyada da ödüllenmesi için uygulanması gereken kurallar koymuştur .
Devletleri yönetenler insanlardır . İnsanlara yaşam biçimini öğreten değerler manzumesina de din deniyor .
Osmanlı Devletini kuranlar da müslümandı , yıkanlar da müslümandı .
İslama uygun yaşadıkça devleti yücelttiler . Önce kemale erdiler sonra zeval başladı .
Önceki dedelerimiz Allah rızası . "ila yı kelimetullah" Allah'ın adını en yüce tutma yolunda " cihad" ederken , ahlak ve adalet üzere yaşarken son üç yüz yılda rüşvet , şehvet ve devlet (koltuk kapma ) hırsına yenik düştüler.
Her kemalin bir zevali olmuştur.
Devletler de insan hayatları gibi ölümlüdür .
Selam ve dua ile ...
ABD;Mafya'nın devlet boyutudur.
Mafya'nın hayal edebileceği büyüklükteki tek kariyeridir ABD.
"ABD karşılıksız basılan parasıyla . sadece güce ve sömürüye önem veren saldırgan emperyalist politikasıyla ..."
...deyişiniz ne güzel özetlemiş.
Yazınızın sonuna birebir katılmasam da,Mafya devleti deşifre eden bilinçli tutumunuza teşekkür ederim.
Varolun hep.Selam,saygı.
kutlu-can
Yazımın sonunda neye katılmadığınızı belirtmemişsiniz.
Yorumunuza ve ilginize teşekkür ederim.
Sağlık ve esenlikler dileğiyle ...
kurtoviç
Öz olarak,mistik bir biçimde "Devletlerin de insanlar gibi sayılı ömrü olduğu"
tezinize katılmıyorum.
Naçizane fikrimdir.Saygılarımı sunarım.
geçmişi.......kan ve katliam geleceği güç ve desise üzerine kuran.....her taşın altından çıkan....saı çiyanlar ....imaj yenilemek için zenciyi başkan seçtiler.....kendilerini kendileri bile sevmiyor.....dünyanın jandarmalığına soyunmuş.....ahlak ve insanlık yoksunu....fitne ficir ve sapıklıklar devletinin çökmemiş neresi varki.....duyarlı ve akıcı uslubu olan bu kalemi kutluyorum....türk kaşığı ile amerika kakası yiyenlerede okumasını arzu ediyorum...sağol varol gardaşım....saygılar
kutlu-can
İlgi ve yorumunuz için teşekkür ederim .
Sağolun ...
kutlu-can
Yazımla ilgili yorumunuz ve temennilerize teşekkür ederim .
Esenlikler dilerim .