- 768 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
DÖVLET NEREDE?!
Vatandaş, ’olmaz’ı olur yapmış ve dereyatağına bina inşa etmiş.
Yağmur yağmış, gök çatlamış; çoklarının ödü patlamış.
Dere, vatandaşın binasının orada gereksiz olduğuna karar verip, temelinden alıp, bilinmeyen bir yerlere taşımış.
Vatandaş, bağırıyor:
"- Dövlet nerede?!!!"
Vatandaşın yeniyetme kızı, internetten tanıştığı, tanışıpta yaşını, eş,ni, dört çocuğunu bilmediği erkeğin buluşma davetini kabul etmiş, takılmış peşine taa Urfalara gitmiş. Kız ana-babası bağırıyor:
"- Dövlet nerede?!"
Devletin kurumu uyarıyor vatandaşı:
"- Bak vatandaş! Yarın kış kışlığını yapacak! Çekme halatsız, zincirsiz yola çıkmayınız lütfen!"
Müneccim olmalı, dediği gibi kış kışlığını yapıyor. Yol, ayakkabılarını giymeyip, çorabıyla üzerinde gitmeye çalışan taşıtları, ’ayaklarınız üşüdü; hele kenara çekilin de az ısının’ dercesine atıyor kenara.
Çeyrek depo yakıtla kaloriferden medet umuyorlar dokuz saat. Kurtarıcı gelince bağırıyor:
"- Dövlet nerede?!"
Oniki yaşındaki kızına göz-kulak olamamış, kızı da yirmiyedi yaşındaki adamın aşkına dayanamayıp peşine düşüp, gitmiş.
Ana-baba feryat ediyor:
"- Dövlet nerede?!"
Siyasiler, yandaşlarını Tekel’e işçi olarak doldurmuş. Dövlet de fabrikaları satarken, ’köle gibi satmak insanlığa sığmaz’ düşüncesiyle ücretlerini ödemiş sırtüstü yattıkları halde. Şimdi diyor:
"- Gelin sizi memur yapalım."
İşçiler, ’memur olup acımdan öleceğime Ankara’nın ayazında ölürüm daha iyi,’ düşüncesiyle kabul etmiyor.
"- Haklıyız; hakkımızı söke söke alırız!" diyorlar. Sanırsınız dişçi ya da inşaat işçisi hepsi. Söke söke almak... Vatandaş ve devlet...
Sanki devlet davet etti onları Ankara’ya, devlet randevusuna gelmemiş gibi bağırıyorlar sıkılmış yumruklarla:
"- Dövlet nerede?!"
Arkadaşlar bazen kareyi tamamlayayım diye okey oynamaya çağırırlar. Soluya soluya giderim hem bekletmeyeyim, hem de spor olsun diye.
İyi de herkese okey geliyor, bana neden gelmiyor? İki oyunun ikisinde de hiç okey gelmez mi? Bak, yine yenildim ve hesaplar benden.
"- Dövlet nerede?"
Yüksel ÖNAÇAN
YORUMLAR
Kimseye etmem şikayet, ağlarım ben halime,
Titrerim mücrim gibi, baktıkça istikbalime.
Çok güzel bir konuyu çok hoş bir uslupla kaleme almışsınız. 10 numara hakıydı.
Tebrik eder selamlar sunarım.
Yükselenyıldız
Saygı öncelikli sevgiler.
Evey sayın yazar; devlet nerede gerçekten ? Bu ülkede devlet kaldı mı, ya da var mıydı acaba ?
O cahil insanların, eğitimsiz kalmasından sorumlu devlet değil midir ? Bunun sebebi de eğitimi tüccarların eline peşkeş çekmek değil midir ? Binlerce öğretmen açığı varken, daha fazlası sokaklarda görev beklerken, en lüzumsuz yerlere paralar savrulduğundan, para yok deyip öğretmenlere görev vermeyen devlet değil midir ? Cehaletten medet umup, koltuklarını kaptırmamak için, insanların eğitim fırsatlarına engel olan devlet değil midir ?
Tekele olsun başka yerlere olsun, yandaşlarını dolduranlara göz yuman devlet değil midir ? Seçim önceleri dere yatakları dahil, her türlü gecekonduya göz yuman devlet değil de ben miyim ?
Yani siz de elineze gelen okeyi yanlışlıkla yere atıyorsanız, bunun sorumlusu ben miyim ? (Aklınızı devletle bozacağınıza, elinize baksaydınız !)
Fikret TEZAL tarafından 2/12/2010 9:27:24 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yükselenyıldız
Okey elime hiç gelmedi ki atmış olayım!
Saygı öncelikli sevgiler.