- 1587 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
GÜZEL BİR TESPİT
Aciz insan şikâyet eder
Basit insan iftira eder
Cahil insan kavga eder
Akıllı insan idare eder
Bu yazıyı çok yerde, bir çok kez okudum. İçimden de ne kadar doğru diye geçirdim her seferinde.
Hakikaten de çok doğru tespitler. Şöyle bir etrafımıza baktığımızda, örneklerini görür ve şahit oluruz.
Aciz insan niye şikayet eder. Acizliğini ve güçsüzlüğünü göstermemek için bir perdedir aslında şikayet etmek. Bir şeyler yaparak, acizliğinin sebebini ortadan kaldırmak için uğraşmaz, bunun yerine durmadan her konuda şikayetlerini ortaya koyar. Hiçbir şeyden hoşnut kalmaz. Hiçbir şeyi beğenmez, bahaneler üretir. Şikayet ettiği konularda da ondan çözüm istendiğinde, agresifleşir veya cevap vermez.
Basit insan iftira eder. Kendinde olmayan özellikler eğer başkalarında mevcut ise kıskançlık krizine girer. Bu durumu örtbas etmek için de her türlü yola başvurabilir. Bunlardan en kolay yol olan ise iftiradır. Rakibini yenmek için her şey hoş gelecektir ona. Hırs bürümüştür gözünü. En tehlikelisi de budur.
Cahil insan ise kavga eder. Başka bir seçeneği yoktur çünkü. Görüş açısı ona göre şekillenmiştir. Kendini geliştirmek için de çaba göstermemiştir ve göstermezde. Sadece konuşur. Konuşmasının sonunda da kavgaya dönüşür bu boş konuşmalar. Büyük kavgalar bu yüzden ortaya çıkar ve yıllarca da devam eder. İncir çekirdeğini doldurmayacak şeylerden başlar genelde.
Akıllı insan ise idare eder. Karşısındaki bireylerin düşüncelerine saygı duyar. Onları dinler.Konuşur. Onları anlamaya çalışır. Toplumda, çok önemli bir yeri vardır. Sözü dinlenir. Saygı görür, saygı duyar. Konuştuklarını ölçerek tartarak konuşur. Dinlemeyi bilir. Ağırdır. Düşünerek hareket eder. Bu yüzden de sorun yaşamaz, yaşatmaz.
Bu sözleri kim söylemişse çok doğru söylemiş. Cahil ve bilgisiz bir çok dostum olacağına, akıllı düşmanın varlığı daha iyidir.