bir sinek kuşu
Kaç parça ümit sığdırılabilir; minik bir kelebek yüreğine? Kaç kişinin yüreğinden uçup gitti kim bilir. Oysa üç günlük, şu hayat denen maratonun ortasında kalmışken; darağacında kalmış nice hayaller, idealar, geleceğin geleceği ümidi ve kalın bir urgan…
Sisli bir bahar sabahıydı; hayallerin asılı kaldığı zaman. Cansız bedenimde atıyor, çabalıyordu sinmiş nabzım. Ürkek bir eda vardı yüreciğimde. Aşka dair ne biliyorsa ben diye bildiğim, meğer bir hiçmiş. Hem bildiğim yanıldığıma yetmiyormuş, hem de yılgın rüzgârlar benden taraflı esmiyor şu sıralar; acı ama anladım…
Şimdi kan dolu gözlerime toprak dolmuş. Ey yar; unutmayasın senin için atan bu kalbi. Ve vatan toprağı, alem bayrağı, aç bilaç okumaya çalışan kardeşim, kenar mahallenin kaldırım kızı! Sakın ha; boyun eğmeyesin biz yok olduk diye. Sen sam yellerinin peşi sıra koşmalısın. Benden kalma bu isyan bayrağını tanıtmalısın yoldaşlara. Sanmasınlar ki pabuç ucuz, ekmek beleş. Yok artık agaya beleş. Yan gelip de yattığım peygamber ocağı; ana kucağı, yar sıcağına hasret bile kalsan; sana yadigar bıraktığım bu AŞK sürmeli sonsuza. Bir sinek kuşunun kanadında, sekizin sonsuzluğunda…
Sivas ellerinde çalınırken sazım, yaktılar yüreciğimin başköşesini. İzbe bir cezaevinde astılar bedenimi. Sistemlerle kırdılar halkımın ve benim kalplerimizi. Şimdi elleri kan, yürekleri viran, yaşamlarında bir kere bile sevememiş, bunu asla başaramamışlarla paylaşmak bu aziz vatanı; incitiyor göğsümde atanı…
Su misali ömürler geçirdik. Hiç yoktan kırdık, kırıldık. Gelin canlar bir olalım derken hiç saydılar Hacı Bayram Veli’yi. Alevi-sünni dediler, Kürt-Türk dediler; böldüler, ayırdılar bizi. Omuz omuza aldığımız bu vatanda ne zamandır düşman insanlar. Ne olursa olsun insan sevilmeye değer bir varlık. Yok yere kıyıp, hiç yoktan üzdüler sizleri. Üzgün gözlerimizde hep bir umut; yeni doğan günde açılan her kelebekte; bir kez daha doğsun bendeki bu sevda.
Biliyorum ki yukarıda yazılı olan her sözcük manasız… Manasız bir hayat öyküsü… Ve kelebek kanadında bir ömür…
Tüm bunlardan sonra söyleyeceğim tek cümle size; “ gelin canlar bir olalım.”. Görüşmek üzere.
EYVALLAH!!!