Günbegün Notlarım 11
........................................
Edebiyat dalları içinde neden daha çok şiir sevdiğimi bilmiyorum. Bildiğim ona tutkuyla bağlandığımı. Bildiğim büyüsünden bir türlü yakamı kurtarmadığımı. Bildiğim onunla su içip, onunla yemek yiyip kalabalıklara karıştığımı. Bildiğim onunla nefes alıp vermekten son derece mutluluk duyduğumu...
Bildiğim şiir, acayip ve garip duygularıma iyi tercüman oluyor. Bildiğim mısralar bir bir kalbimi çok seviyor. İlham perileri bir an önce yanımda ayrılmak istemiyorlar. Duygu seli içinde kendimi buluyorum her zaman. Aşk adamıyım galiba...
Galiba yeterince masum ve duygusalım. Galiba yeterince ince ince düşünüyorum. Galiba mülayim takılmaktan kendimi alamıyorum. Galiba şiir karalamak için doğmuşum. O biçim şiir’e aşık bir gönül, o denli dizelere vurgun bir dil’im...
******
Şiir dünyamı zenginleştiriyor. Zenginleşmekle kalmıyor, terbiye ediyor hareketlerimi. Beni iyi dokuyor anlamlara. Benimle muhteşem bir ikili oluşturuyor şiir, dara düşünce kendim.
Damar damar ben takılınca, ellerimden tutan ilk dokunuş şiir oluyor. Şiir doluyor her yanıma. Sol yanımı gıdıklıyor gizemli hali. Değişik ve bitmez hallerinde kendimi bulmaktan hoşlanıyorum...
Tat alıyorum ki şiirden, şiirsiz yaşamayı kendime haram kılıyorum. Ruhumu mutlulukla okşuyor ki, penceremden, düşümde, rüyamda şiir’i eksik etmiyorum. Edemiyorum adımlarımı şiirsiz...
Şiirsiz bir hayatın ne tadı ne de acısı vardır. Buna inancım tam. Şiir benimle olmayınca, natamamdır her hissim. Her mavim, renksizdir şiirden uzak ben davranınca...
Şiirden ayrı ben bir şehre gidince, her kırmızım kan rengindedir. Soluktur sokak lambalarım. Yıkıktır hanelerim. Paramparçadır hissettiklerim, şiir uğramıyorsa yüreğime. Viranedir deli gönlüm, şiirle arama mesafe koyunca...
******
Zira,
şiirdir beni istediğim adrese hemen mi hemen götüren ve çabuk mu çabuk sevgiliye ulaştıran.
Şiirdir avuçlarımı sımsıkı sıcak tutan.
Şiirdir varlığımı memleket kılan.
Şiirdir bakışlarımı uçsuz bucaksız diyarlar kazandıran.
Şiirdir ab-ı hayatım.
Şiirdir sevgi tadım.
Şiirdir diğer adı’m.
Şiirdir paylaşımım, selamım ve kelamım...
.................................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
10 Şubat 2010,,,15.06
Mardin