- 930 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şefkati Bayraklaştırmak
Şefkati bayraklaştırırsak toplum huzura kavuşur.
Şefkati bayraklaştırmak kardeşliği bayraklaştırmaktır...Barışı bayraklaştırmaktır.Ateşi söndürmek...karanlığı kovmak...
Eğer yüce Allahı razı etmek istiyorsak allahın kullarına öfke niye...
Öfkeden illallah...Öfke öfkeyi doğurmakta ,öfke girdiği toplumda yerleşip kalmaktadır...Atalar "Öfke baldan tatlı "dediler.Öfkenin girdiği yer cehennem olmakta.Bu ateşi küçükken söndüren toplumlar karlı.Bu yılanı küçükken öldüren toplumlar karlı.
"Yangına körükle gidilmez..." demiş atalar."Taş atana ekmek atmasını öğrenmeli"...değilse toplumumuzdan huzur buhar olup uçar... Taş atana taş atanların girdiği yolun sonunu görmek için tarihe bir göz atmak yeterlidir.
Öfke insana insanlığını unutturuyor...sınırsız canileşiyor insan. amanallah canilikler ,cahillikler birbiri ardınca zincirleme artarak çoğalıyor.Barış çığlıkları yükseliyor göklere toplumdan...
Öfkesini yenemeyenler, Allahın gazabından kurtulamayacaklardır çünkü öfke çoluk çocuk demeden herkese cehennemi yaşatmaktadır...Öfkeye dur demek insan olmanın gereği...Öfkenin yerini şefkat alıncaya kadar şefkat eri olanlara ne mutlu.Peygamberimiz evs-hazrec kabilelerinin yıllarca süren kavgasını kardeşliğe çevirdi Medineye hicret ettiğinde.
Kalbinde Allah korkusu olanların sayısı arttıkça öfke toplumları ateşe vermekte...Allah korkusu kalpleri kuşatınca öfkenin ateşi sönmekte...Toplumların Allah korkusuna ihtiyacı var.Toplumların öfke ateşini söndürmek için güçlü oteritelere de ihtiyacı var...Öfke ateşini söndürmek zayıfların becereceği iş değil...Öfke ateşinin sönmesi için adalete de ihtiyac var
Şefkat şefkatlilerin eliyle bayraklaşır...Onlar adaleti tesis ederler.Onlar Allah korkusu ile kalpleri süslerler...Onlar güçlerini şefkati bayraklaştırmak için birleştirirler.
Öfkenin sınırı yoktur.Öfkeye sınırı Allah korkusu koyar."Gerçek pehlivan öfkesini yenendir.Ne güzel şey öfkeyi yenmek.Ne güzel şey şefkati bayraklaştırmak...Kalplere Allah korkusunu yerleştirmek ne güzel şey...Taassupların önüne geçmek ne güzel şey...
Bütün insanlar şunu kabullenmeli öfkelerin gerçek ilacı Allah korkusudur,diğer Korkuların gücü sınırlıdır,diğer korkular köklü öfkelerin yangınını söndürmez sadece belirli süre ya baskı altında tutar yada kontrol altında tutar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.