- 1396 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Yine Filistin
İnternet sitelerinden gün geçmiyorki; Filistin ile ilgili yazı düşmesin. Ben defalarca Filistin’i yazdım ve aynı haykırışlarda bulunmuştum. Dünya da ne kadar Müslüman varsa bir nokta da buluşmaları açısından. Ama hala suskun ve sessiz. Sanki kulaklarımıza pamuk tıkamışız.
Yeter artık!!!
Yeter artık denmeli!!
Yaşam kıyısının ucundaki insanların Filistin halkı olması, bizleri harekete geçirmeli...
Susmamalıyız:))))
Dünya devletleri nedense hep seyirci kalmıştır..
Çünkü; onlar için hiç bir anlamı yoktu katliamın ve vahşetin...
Benim Filistin ile ilgili kaleme aldığım yazılarım, geçen yıl şubat ayında Suriye ziyaretim sırasında gündeme getirmiştim. Filistin kampını ziyaret esnasında gerçekleri de görmem beni çok üzmüştü. Yazdıklarımı dahi gördüklerim karşısında az bulduğum kanısına varmıştım. Dünya devletleri Filistin’de yaşanan vahşeti görmüyorlardı.
Hatta Filistin halkı defalarsa serzenişte bulunmuş, yardım istemişlerdi.
Dünya Müslümanlarına Filistin’den yine acil çağrı var..
Kulaklarımızda ki pamukları çıkartıp...
Bu kez duyalım artık....
Bakınız Parlamento’daki tehlikeli serzenişlere....
Kulaklarımızı açmamızı istiyorlar...
Filistin Parlamentosu’ndaki Kudüs Komisyonu Başkanı milletvekili Dr. Ahmed Ebu Halebiyye, Arap ve İslam ülkelerini, İslam Konferansı Teşkilatı’nı ve Arap Birliği’ni tehlikeli bir süreçten geçen Kudüs kentine ve Mescid-i Aksâ’ya destek için acil konferanslar düzenlemeye çağırdı.
Evler yıkılıyor, arazilere el konuluyor
Ebu Halebiyye, Gazze’de düzenlediği basın toplantısında Kudüs kentinde yürütülen Yahudileştirme faaliyetleri hakkında bilgi vererek Filistinlilerin evlerinin yıkıldığını, arazilerine el konulduğunu, kimliklerinin ellerinden alındığını söyledi. Halebiyye, Süleyman Mabedi’nin inşası için hazırlıkların yapıldığını ve Yahudi yerleşim birimi inşasının devam ettiğini belirterek, Kudüs kentinin Arap ve İslami kimliğinin değiştirildiğini söyledi.
Kudüs kentinin Arap ve İslami kimliğinin değiştiriliyor
Arap ve İslam ülkelerinden Kudüs kenti ve halkı için uluslararası koruma isteyen Ebu Halebiyye, işgal altındaki kentle ilgili uluslararası kararların etkin bir şekilde uygulanmasını talep etti.
Siyonistlerin Filistin halkına, Filistinlilerin topraklarına ve kutsal değerlerine yönelik cinayetlerinin durdurulması çağrısında bulunan Ebu Halebiyye, Siyonist işgal liderlerinin de yargılanmasını istedi.
Kudüs halkını ve 1948’de işgal edilen topraklarda yaşayan Filistinlileri topraklarını terk etmemeye davet eden Ebu Halebiyye, Siyonist işgal devletinin tehcir politikaları karşısında gösterdikleri direnişi de övdü.
Arap ve İslam ülkelerine maddi destek çağrısı
Filistin Parlamentosu’ndaki Kudüs Komisyonu Başkanı, Arap ve İslam ülkelerini Kudüs halkını maddi ve manevi yönden desteklemeye çağırdı.
Filistin üzerinden oynanan oyunların sonu gelmeli. İsrail’in arkasında Amerika’nın olduğu unutulmamalı. Siyonistlerin acıma duygusu yerine, toprak alma sevdası baş gösteriyor...
YORUMLAR
Halise hanım, Filistin davasına gösterdiğiniz duyarlılığa çok teşekkür ediyorum. Bu yazıyla kanayan yaramı bir kez daha kanattınız.Dünyanın en onurlu halkını haklı savaşlarında saygıyla selamlıyor ve sayfanıza bu güzel halkın en büyük şairlerinden biri olan Mahmut Derviş in dizelerini bırakıyorum. Sevgi ve saygıyla.
KİMLİK KARTI
Kütükte kayıtlıyım.
Arabım.
Kartımın numarası elli bin.
Sekiz çocuğum var.
Dokuzuncusu yolda.
Yazdan sonra burda.
Kızıyor musun?
Kütükte kayıtlıyım.
Arabım.
Bir işim var, çalışıyorum.
Arkadaşlarım var, acı çeken,
sekiz de çocuğum.
Taştan çıkarıyorum ekmeklerini,
üstlerini başlarını, defterlerini,
taştan çıkarıyorum.
Dilenmiyorum kapı kapı,
olmuyorum iki büklüm
eşiğinde senin.
Kızıyor musun?
Kütükte kayıtlıyım,
Arabım.
Halktan biriyim.
Sabırlıyım.
Öfkeyle kaynayan topraklara
salmışım köklerimi.
Çağlardan çok uzaklara bağlı
babam benim,
yüzyılların doğuşundan çok uzaklara,
selvilerden, zeytinlerden çok uzaklara,
bütün bitkilerden çok uzaklara bağlı.
Nujub efendilerinden değil,
kara saban sürenlerden.
Büyük babam da köylüydü,
yoktu soy ağacı.
Başımızı sokacak bir kulübe
benim yuvam,
kamışlardan, dallardan.
Hoşnut musun benim bu halimden?
Halkım ben.
Kütükte kayıtlıyım.
Arabım.
Saçlar: Kara
Gözler: Kahve rengi.
Özel belirtiler:
Alnında bir çatkı.
El ayası deniz kabuğunun içi gibi kırmızı.
Uyuşturur tuttuğu eli bu eller.
Ayrıca zeytin yağını,
bir de kekiği severim çok.
Arayan bulsun beni
bir yitik köyde,
adsız yollarda unutulmuş.
Tarlalarda ter döker insanları,
taş ocaklarında ter döker.
Özlüyor insanlar
insan gibi yaşamayı.
Kütükte kayıtlıyım.
Arabım.
Atalarımın üzüm bağlarını sen aldın elimden,
çocuklarımla ektiğim toprağı
sen aldın.
Bıraktın bu taşları
bize, çocuklarımıza.
Alacakmışsınız
elimizden bu taşları da,
doğru mu?
Bir daha diyorum!
Bir daha!
Kütükte kayıtlıyım.
Birinci sayfanın ta başına.
Nefret etmem insanlardan,
saldırmam hiç kimseye.
Ama aç korlarsa beni,
korlarsa çırılçıplak,
yerim etini beni soyanın,
hem de yerim çiğ çiğ.
Açlığımı kolla benim
ve öfkemi.
Damarıma basma.
MAHMUT DERVİŞ