- 450 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SOYULUYOR MUYUZ?
Vurgun, soygun, talan, yalan, dolan çoğaldı. Her Allahın günü vatandaşın cebinden vurgun vuranlar artıyor. Birçok özelleştirme yapıldı, kurumlar özelleşti. Peki, vatandaşı vurgun ve soygunlara karşı kim koruyacak? İşsizlik, açlık, vergi kaçakları devam ederken hep ezilen, horlanan, sömürülen zavallı masum halkımız oluyor.
Bunca yıldır ülkemizde insanlarımız acı ve ıstırap çekiyor, neden? Neyin bedelini ödüyoruz, düşündük mü hiç? Vakit gelip geçiyor, ne zaman uyanacağız, düşünüyor muyuz? Devletin denetleme, koruma kollama görevi yok mudur? Devlet vatandaşını korumakla görevli değil midir? Devlet yerine göre baba, yerine göre ana değil midir, evlatlarını her türlü tehlikeye karşı korumalı değimlidir?
Özelleşen kurumlar hizmet yarışı yerine, vatandaşın cebinden haksız kazanç nasıl elde edebilmenin, vurgunun, soygunun nasıl yapılacağının hesabına düşmüş. Bakınız elektrik kurumları ve Türk Telekom tarafından sömürülüyoruz. Ayrıca siz bunların adının Türk diye Türk ortaklığı olduğuna da bakmayın, bunların çoğu yabancı ortaklığı.
Telekom’la ilgili; aradığınız numaradaki kişi telefonu açmıyorsa zil sesi 4 kez çaldıktan sonra telefonu kapatın, yoksa Telekom’un mesaj servisi devreye girip telefonu
açıyor ve ’’Bırakmak istediğiniz bir mesaj var mı?’’diyor ve bu Telekom konuşmasını duyar duymaz 5 TL sizin cebinizden çıkıp Telekom’un cebine giriyor… Bir ev telefonundan 3.90 TL lık görüşme yapılıyor. Telefon faturasının toplam tutarı 20.02 TL. Yani 4 liralık görüşmeye 20 liralık fatura! Bu ne biliyor musunuz? Uyutulduğumuzun resmidir. Sabit ücret: 11,15 TL. Bu rakam konuşsan da, konuşmasan da her faturana yansıtılıyor...
Ayrıca118 den bilinmeyen bir numaranın öğrenilmesi için en az 60 saniye gerekiyor. Yani 8 kontör. Yani 4 lira 32 kuruş. Bir numara öğrenmek için Lübnanlı şirkete bu kadar para ödüyorsunuz. Dikkat ederseniz bilinmeyen numaraları aradığınızda dakikalarca bekletirler.Sürekli olarak banttan ’Hatlarımız dolu, bekleyin’ talimatı verirler. Bu resmen dolandırıcılık değil de nedir? Türk Telekom Soygunu 118 ve 133 lü hatlara aman dikkat !.. Türkçede buna resmen soygun hatta dolandırıcılık denir. Özel Türk Telekom Servisleri, servis Numarası ve kontur fiyatlarını okuyun da, milletin nasıl gizlice soyulduğunu görün.
Bunun yanında elektrik kurumlarında da vatandaşın sırtından kaba tarifle vurgun başladı. Yeni ve eski olan elektrik sayaçlarını bakıma alıyoruz diye 38–40 Tl civarında herkesten ücret alınıyor. Ortaya çıkan bedeli abonelerin faturalarına yansıtarak vatandaşlar mağdur ediliyor. Bu az bir gelir, diğer adıyla az bir soygun değildir. Tüketicinin haberi olmadan elektrik sayaçlarını değiştiren dağıtım şirketi abonelerini böylece mağdur ediyor… Hakkını aramak isteyenlere de mahkeme kapısı gösteriliyor.
Faturalarındaki yüksek miktar karşısında şaşıran tüketici ise ne yapacağını bilmiyor. Hakkını nasıl araması gerektiğini bilmeyerek soyuluyor… Milletimiz uyanmalı, sormalı, sorgulamalı gerekli girişimlerde bulunmalı hakkını, hukukunu aramalıdır.
Bu işi başta Elektrik mühendisler odası takibe alıp araştırmalı ve halkımızı da bilgilendirmelidir. Bu milletin temsilcileri, dernek ve sendikalar, devlet görevlileri ve toplum önderleri düşünmeli, vurgun ve soygun konusunda görevlerini yapmalıdırlar...
Kamu yararına hizmet gören bu kurumlara istedikleri gibi at oynatma hakkını kim verdi? Bunlar bu gücü nereden alıyorlar? Sosyal devlet görevini yapmalı, vatandaşlarını korumalıdır. Devletin halkını koruma ve kollama konusunda görevli olduğu unutulmamalıdır!
Tüketiciler olarak tepkimizi her zaman göstermeli, yanlışlıkları sormalı ve sorgulamalıyız. Bir kişi olabiliriz, ancak birlikte hareket eder, bir plan dâhilinde hareket edersek, istediğimizi gerçekleştirebiliriz! Bunun için gerekli yerleri uyarma görevimizi medya ile faks, internet aracılığıyla ya da apartman site, işyerleri birleşerek birlikte hukuk mücadelesi başlatılabilir, büyük bir etki yaratabiliriz Tepkimizi, birlikten güç doğar anlayışıyla, vatandaşlar olarak ortaya koymalıyız.
YORUMLAR
Teşekkürler; Yahya Demeli... çokgüzel konular işledin. Sağolasın.
Gazetecilik; aynızamanda, tâkip istiyor...
Yıllar önce, resmî bir kurum için yazdığım yazının karşılığını altı ay sonra yaptığım bir inceleme ile almış oldum.
Hem de katmerli faydası ile birlikte. Meğer, gazetede yayınladığım yazıdan sonra, yetkililer bu konuyu önemsemiş ve beklediğimden çok daha iyi karar almışlar. Fatura ile belgeli. Bugün bile uygulanıyor.
Diyeceğim şu'dur ki; belgeli yaz ve işi iyi tâkip et.
Yazılanları, bizden iyi tâkip ediyorlar. Yeter ki, inanılır ve belgeli olsun.
Yazdığına çok iyi ettin kendim yazmışım gibi sevinçliyim inan.
İki ayrı vakitte yazdığım yazılar; iki- üç gün üst-üste ve etkili idi... birinin, Trabzon il Müdürü, aynı gazeteye açıklamada bulunmuş ve yazdıklarımın da ötesinde, daha acı bilgiler vererek konuyu noter gibi onaylamıştı; dürüstçe; sağolsun...
Güzel işleri yapmaya, güzel gönüllülük yetmiyor; bir de cesâret edip- yazmak gerekiyor.
Cân-ı Gönülden tebrik ederim... Sağolasın.
Selâm ederim...
K.Y. Kadir Yeter.
07.02.2010 Pazar. TRABZON.
Not:
1- Parağraf aralarında geniş boşluklar bırak. Yazı, çok sıkışık. Okuyucuya nefes aldır.
2- "Devlet vatandaşını korumakla görevli değil midir? Devlet yerine göre baba, yerine göre ana değil midir, evlatlarını her türlü tehlikeye karşı korumalı değimlidir? (değil midir?"
.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=52758
yahya demeli | Yahya Demeli
SOYULUYOR MUYUZ?
kadiryeter tarafından 2/7/2010 10:35:05 PM zamanında düzenlenmiştir.