- 979 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
EMEKLİYE BANKA PROMASYONU VERİLMEMESİ REVA MIDIR?
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
EMEKLİYE BANKA PROMASYONU VERİLMEMESİ REVA MIDIR?
Bütün kamuoyunu önemli bir hususa dikkat çekmelerini istiyorum.
Türkiye’de emekli sayısı, ölüm aylığı alanların sayısı, şehit dul ve yetim aylığı alanların sayısı, gazi maaşı alanların sayısının toplamını bir düşünelim.
Emekli olanlar hak edişlerini banka aracılığı ile almaktadırlar.
KİMSENİN AKLINA; "BANKA PROMASYONLARI." KONUSU GELDİ Mİ?
Memurların tamamı tek bir banka aracılığı ile maaşlarını almamalarına rağmen; "Banka promasyonu." Adı altında; devlet bütçesine zerre kadar negatif etkisi olmayan ek bir parayı bankadan almaktadırlar.
Promasyonlar devlet bütçesine ek bir yük getirmez.
Banka bu ödemeyi muhataba kendi kârından öder. O da; ödemeyi yaptığı kimsenin kaşının, gözünün hatırına değildir.
Bankasına yüklü miktarda para girdisi; maaşlarını banka aracılığı ile alanları sayesinde gerçekleşmektedir.
Emeklinin bu tür problemlerini çözecek bir kimsesi, kurumu, ekibi, sahibi olmadığı için; bu konu gündeme bile gelmemiştir.
ÖDEMEYİ YAPAN İLGİLİ KURUMLARIN BAŞINDA BULUNAN YÖNETİCİLER;
KENDİLERİNDEN BİR SÜRE ÖNCE BU KOLTUKLARDA OTURAN SELEFLERİNİN MESELELERİNİ, DERTLERİNİ ÇÖZMEKLE MÜKELLEF OLDUKLARINI ASLA AKILLARINA GETİRMEMEKTEDİRLER.
BİR KAÇ ZAMAN SONRA; AYNI PROBLEM İLE KENDİLERİNİN KARŞI KARŞIYA KALACAKLARINI AKILLARINA DAHİ GETİMEMEKTEDİRLER.
EMEKLİYE ÖDEME YAPAN KURUM BELLİ...
ŞEHİT EVLATLARINA EĞİTİM YAPAN KURUM YÖNETCİCİLERİ BELLİ.
TÜTÜN VE EĞİTİM YARDIMI YAPAN KURUMLAR BELLİ...
ÖDEME YAPAN KURUMLAR;
SOSYAL GÜVENLİK KURUMU ÇATISI ALTINDA BULUNAN
EMEKLİ SANDIĞI
SOSYAL SİGORTALAR KURUMU
BAĞ-KUR
Bu kurumlar emeklilerin maaşlarını ödemekle mükellef olan kurumlardır.
Bunların dışında;
Şehit yakınlarının; eğitim çağında olan hak sahiplerine ödeme yapan Mehmetçik Vakfı,
Şehit Polis Yakınları Vakfı,
TSK Mensupları Vakfı;
Gibi vakıflar ile;
Yine birçok kurum ve kuruluşun; benzeri vakıfları mevcut olduğundan;
Ait oldukları vakıf sözleşmesindeki hükümlere göre belli rakamda bir para ödemektedirler…
EMEKLİLERE, ŞEHİT YAKINLARINA, ŞEHİT YAKINLARININ EĞİTİM ÇAĞINDA OLAN YAKINLARINA, ÇEŞİTLİ KURUMLARDAN EMEKLİ OLUP DA; KURUMLARININ VAKIFLARI ARACILIĞI İLE MAAŞ ALAN İNSANLARIMIZIM VARLIĞINI VE SAYILARINI DÜŞÜNDÜĞÜMÜZDE;
MEVCUT FİLLEN ÇALIŞAN İNSAN SAYISINDAN ÇOK ÇOK FAZLA OLDUKLARINI GÖZLEMLEMEKTEYİZ...
MEMURLAR MAAŞLARINI ALMIŞ OLUĞU BANKADAN PROMASYON ALDIKLARI HALDE;
EMEKLİ MAAŞI, ÖLÜM AYLIĞI, ŞEHİT DUL VE YETİM AYLIĞI, EĞİTİM YARDIMI, TÜTÜN YARDIMI, GAZİ MAAŞI ALAN MİLYONLARCA İNSANIMIZ BANKALAR ARACILIĞI İLE MAAŞLARINI ALMALARINA RAĞMEN; BANKA PROMASYONU ALAMAKATADIRLAR…
BURADA BARİZ BİR ÇELİŞKİ YOK MU?
NEDEN EMEKLİ KONUMUNDA OLAN İNSANLARIMIZIN MAAŞLARINI ALDIKLARI BANKKALARIN YÖNETİCİLERİYLE; BU MAAŞLARI ÖDEMEKLE MÜKELLEF OLAN KURUMLARIN YÖNETİCİLERİ BİR ARAYA GELEREK;
BİR PROTOKOL YAPIP; EMEKLİMİZE SAHİP ÇIKMAYI AKILLARINA GETİRMEMEKTE ISRAR EDİYORLAR...
SAYIN MALİYE BAKANI BU KONUYU PEKÂLÂ ONBEŞ DAKİKADA ÇÖZECEK MAKAMDA BULUNMAKTADIR...
SAYIN BAŞBAKAN; BU MESELEYİ; BEŞ DAKİKADA ÇÖZECEK MAKAMDA BULUNMAKTADIR.
BİZİM DÜŞÜNCEMİZE GÖRE;
Hukuken olmasa bile; bu promasyondan faydalanmak; emeklinin, gazinin, şehit yakınının, eğitim çağında olan şehit yakının, çeşitli kurumların vakıflarının mensupları olduklarından dolayı vakıf maaşını banka aracılığı ile alanların tamamının en tabi hakkıdır...
HAKKANİYETİ TEMİN VE TESİS ETMEKLE MÜKELLEF OLAN ÜLKE YÖNETİCİLERİ BU KONUDA GEREĞİNİ YAPARAK;
BARİZ ŞEKİLDE GÖRÜLEN; ÇİFTE STANDARDI ORTADAN KALDIRABİLİRLER.
YILLARDAN BU YANA SÜREGELEN VE KİMSENİN AKILIN UCUNDAN DAHİ GEÇMEYEN BU KONU ÇÖZÜLDÜĞÜ ZAMAN; EMEKLİ MAAŞI, BENZERİ MAAŞ VEYA BAŞKA NAM VE AD ALTINDA ÖDEME YAPILANLARA "DEVLET BÜTÇESİNE." SIFIR MALİYET İLE % 10’U BULAN BİR RAKAMI ARTI HANESİNDE GÖRMÜŞ OLACAKLARDIR...
BENİM BURADA VERDİĞİM MESAJI NET OLARAK ANLAYAN İNSANLARIMIZ BU MESAJI MÜMKÜN OLDUĞU KADAR ÇOK İNSANIMIZA ULAŞTIRARAK; MESELENİN HALLİ İÇİN İLGİLİ VE YETKİLİ MAKAMLARDA BULUNANLARI BU MESELENİN ÇÖZÜMÜ KONUSUNDA HAREKETE GEÇMESİNİ SAĞLAYACAKLARINI ADIM GİBİ BİLİYORUM...
BU KONUN HALLEDİLMESİ;
SİYASETEN DEGİL;
GECİKEN, HATTA AKIL KENARINDAN DAHİ GEÇMEYEN BİR KONUDA "HAKKANİYET TESİSİ." SAĞLANMASI ANLAMI TAŞIMAKTADIR...
BU GERÇEKLER IŞIĞINDA; BÜTÜN İNSANLARIMIZI BU MESELENİN ÇÖZÜMÜ İÇİN OLAYI GÜNDEME TAŞIMAYA DAVET EDİYOR, SAYGILAR SUNUYORUM
KADİR DURAK
(LEBİDERYA)
____________________________________
......................................................
____________________________________
KONUYA AİT ÖNEMLİ NOT:
Emekliler ile ilgili sahip çıkacak her hangi bir birim kurum yok. Ancak her emeklı mutlaka ama mutlaka bır sosyal sıvıl toplum kuruluşunun; mensubu, yonetıcısı, uyesıdir.
Hal böyle olunca;
Emeklı ınsan; mensubu oldugu sıvıl toplum kurulusunu bu konuda taraf olmaya ve olayı sahıplenmeye davet ederek, hadısenın taban bulmasını saglamakta onemlı bır asama kaydetmıs olabılır.
EMEKLI SUBAYLAR DERNEGI
EMEKLI ASTSUBAYLAR DERNEGI
EMEKLI EMNIYET MENSUPLARI DERNEGI
GAZILER DERNEGI
MUHARIP GAZILER DERNEGI
ŞEHIT ANALARI DERNEGI
ŞEHIT AILELERI DERNEGI
CAGDAS YASAM DERNEGI
ATATURKCU DUSUNCE DERNEGI
ULKU OCAKLARI DERNEGI
CUHMURIYETCI KADINLAR DERNEGI
TURK KADINLAR BIRLIGI
ŞEHIR VE HEMSEHRI DERNEKLERI
EGITIM VAKIFLARI
CEVRECİ DERNEKLER
SOFORLER CEMIYETI
TICARET ODALARI
ESNAF KEFALET KOOPERATIFLERI
ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI
SANAYII ODALARI
VB... YERLERIN AYRI AYRI, YADA BIR KAÇI, YAHUT HEPSI BIR
BU KONUDA BIR ADIM ATTIKLARINDA
HADISE TOPLUMA MAL EDILMIS OLACAKTIR
O ZAMAN BU MESELENIN COZULMEMESI LUKSUNUN YUKUNU KIMSE USTUNDE TASIYAMAZ....
HADISEYI BUTUN YONLERI ILE IRDELEYIP COZUM BULACAK OLAN YERIN ADRESI ISE BELLI ONU ZATEN YAZI ICINDE ARZ ETTIM...
ONEMLI OLAN BUNUN MUMKUN OLDUGU KADAR FAZLA INSANA ULASMASINI TEMIN EDEBILMEK
COZULMEYE MERDIVEN OLACAK HER ASAMAYA TASIDIGIMIZ ZAMAN MESELE COZULECEKTIR...
ALAKANIZA SONSUZ TESEKKUR EDIYORUM
SAYGILARIMLA
YORUMLAR
KONUYA AİT ÖNEMLİ NOT:
Emekliler ile ilgili sahip çıkacak her hangi bir birim kurum yok. Ancak her emeklı mutlaka ama mutlaka bır sosyal sıvıl toplum kuruluşunun; mensubu, yonetıcısı, uyesıdir.
Hal böyle olunca;
Emeklı ınsan; mensubu oldugu sıvıl toplum kurulusunu bu konuda taraf olmaya ve olayı sahıplenmeye davet ederek, hadısenın taban bulmasını saglamakta onemlı bır asama kaydetmıs olabılır.
EMEKLI SUBAYLAR DERNEGI
EMEKLI ASTSUBAYLAR DERNEGI
EMEKLI EMNIYET MENSUPLARI DERNEGI
GAZILER DERNEGI
MUHARIP GAZILER DERNEGI
ŞEHIT ANALARI DERNEGI
ŞEHIT AILELERI DERNEGI
CAGDAS YASAM DERNEGI
ATATURKCU DUSUNCE DERNEGI
ULKU OCAKLARI DERNEGI
CUHMURIYETCI KADINLAR DERNEGI
TURK KADINLAR BIRLIGI
ŞEHIR VE HEMSEHRI DERNEKLERI
EGITIM VAKIFLARI
CEVRECİ DERNEKLER
SOFORLER CEMIYETI
TICARET ODALARI
ESNAF KEFALET KOOPERATIFLERI
ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI
SANAYII ODALARI
VB... YERLERIN AYRI AYRI, YADA BIR KAÇI, YAHUT HEPSI BIR
BU KONUDA BIR ADIM ATTIKLARINDA
HADISE TOPLUMA MAL EDILMIS OLACAKTIR
O ZAMAN BU MESELENIN COZULMEMESI LUKSUNUN YUKUNU KIMSE USTUNDE TASIYAMAZ....
HADISEYI BUTUN YONLERI ILE IRDELEYIP COZUM BULACAK OLAN YERIN ADRESI ISE BELLI ONU ZATEN YAZI ICINDE ARZ ETTIM...
ONEMLI OLAN BUNUN MUMKUN OLDUGU KADAR FAZLA INSANA ULASMASINI TEMIN EDEBILMEK
COZULMEYE MERDIVEN OLACAK HER ASAMAYA TASIDIGIMIZ ZAMAN MESELE COZULECEKTIR...
ALAKANIZA SONSUZ TESEKKUR EDIYORUM
SAYGILARIMLA
lebiderya tarafından 2/6/2010 12:51:33 AM zamanında düzenlenmiştir.
BU GERÇEKLER IŞIĞINDA; BÜTÜN İNSANLARIMIZI BU MESELENİN ÇÖZÜMÜ İÇİN OLAYI GÜNDEME TAŞIMAYA DAVET EDİYOR, SAYGILAR SUNUYORUM
Bu yazı bence de çok güzel bir yazı ama, hakkımızı nerde ve nasıl arayacağız burası biraz karışık gibi geldi bana. Emeklilerin bir sahibi varmı sahi?
Tebrikler... sevgilerimle...
lebiderya
Hal böyle olunca
Ememklı ınsan mensubu oldugu sıvıl toplum kurulusunu bu konuda taraf olmaya ve olayı sahıplenmeye davet ederek hadısenın taban bulmasını saglamakta onemlı bır asama kaydetmıs olabılır.
EMEKLI SUBAHLAR DERNEGI
EMEKLI ASTSUBAYLAR DERNEGI
EMEKLI EMNIYET MENSUPLARI DERNEGI
GAZILER DERNEGI
MUHARIP GAZILER DERNEGI
ŞEHIT ANALARI DERNEGI
ŞEHIT AILELERI DERNEGI
CAGDAS YASAM DERNEGI
ATATURKCU DUSUNCE DERNEGI
ULKU OCAKLARI DERNEGI
CUHMURIYETCI KADINLAR DERNEGI
TURK KADINLAR BIRLIGI
ŞEHIR VE HEMSEHRI DERNEKLERI
EGITIM VAKIFLARI
CEVRECILER DERNEGI
SOFORLER CEMIYETI
TICARET ODALARI
ESNAF KEFALET KOOPERATIFLERI
ESNAF VE SANATKARLAR ODALARI
SANAYII ODALARI
VB... YERLERIN AYRI AYRI YADABIR KAÇI YAHUT HEPSI BIR
BU KONUDA BIR ADIM ATTIKLARINDA
HADISE TOPLUMA MAL EDILMIS OLACAKTIR
O ZAMAN BU MESELENIN COZULMEMSI LUKSUNUN KIMSE USTUNDE TASIYAMAZ....
HADISEYI BUTUN YONLERI ILE IRDELEYIP COZUM BULACAK OLAN YERIN ADRESI ISE BELLI ONU ZATEN YAZI ICINDE ARZ ETTIM...
ONEMLI OLAN BUNUN MUMKUN OLDUGU KADAR FAZLA INSANA ULASMASINI TEMIN EDEBILMEK
COZULMEYE MERDIVEN OLACAK HER ASAMAYA TASIDIGIMIZ ZAMAN MESELE COZULECEKTIR...
ALAKANIZA SONSUZ TESEKKUR EDIYORUM
SAYGILARIMLA
...
bu güzel yazıya ilk yorumu yazmanın ayrıcalığını yaşıyorum.......çok severim yol göstereni......yolu bileni....hakkımızı aramamızı isteyeni.......alışmışız sevgili kalem.....elma piş ağzıma düş.....hazıra konmayı miras yemeyi emeksiz getiriyi....
şiirlerim ve yazılarımda hep at gözlüğünü çıkaralım...üç maymunu oynamayalım...diye çırpınır dururum......ama nerde....genlerimizde var...susmak kabullenmek bir hırka birazcık kuru ekmek.bize yeter demek...bu yazıyı başkanı olduğum emekli astsubaylar 1968 mezunlarına pas edeceğim...duyarlı kaleminizi kutluyor saygılar sunuyorum....esen kalın...
lebiderya
DÜNYA SAĞLIK ÖRGÜTÜNDEN YAPILAN RESMI ACIKLAMADA
"DOMUZ GRIBI" OLAYININ İLAÇ FİRMALARININ SPEKULASYONU OLDUGU ILAN EDILIYOR....
KİMSENIN GIKI CIKMIYOR...
KELAMIN YETTIGI KALEMIN YAZIGI KADARI ILE
"AŞI OLAN MEVTA OLMUŞ"
BASLIĞI ILE HADISEYI RESMNETMEYE GAYRET ETTIM
BAKIYORUM OKUYUCU SAYISINA DA
HAYIFLANMAMAK ELKDE DEGIL....
BENIM ZAMANIM SIIRLERE BAKMAYA ELVERMEDIGINDEN EKLEYIP CIKIYORUM....
BIR YANDAN DANISMANLIĞINI YAPTIGIM
FETHIYE SEHIT AILELRI DERNEGI ILE ILGILI ISLER
BIR YANDAN SOZCUSU OLDUGUM
FETHIYEDEKI MALATYALILAR DERNEGININ
İŞLERİ....
DIGER YANDAN INSANLARIMIZA GUNLUK MAKALE
GUNLUK IKI SIIR
BUNUN DISINDA YEGENIMIN ISLERINE GUN ICINDE YARDIMCI OLMAK
HAL BOYLE OLUNCA BEN YAZILARA BAKIYORUM AMA ILGILENEMIYORUM
BUNLARDAN DOLAYI DA BENI BAGISLARSANIZ HZUUR DUYARIM
GUL YUREGINIZ NUR OLSUN
SAYGILARIMI SUNUYORUM
LEBİDERYA