nasıl bir evlatsın bilmek istermisin
Serap nasıl evlatsın bilmek istermisin
Bizim sana verdiğimiz anlattığımız ne varsa hepsini yerle bir ettin, bir anaya babaya verebileceğin en büyük zulmu verdin, bizi öyle çok üzdünki ben şeker hastası oldum sık sık krize griyorum sayende babanı da yakında bir hastalık sahibi yaparsın çünkü sana laf söz kar etmiyor bizde kahrımızdan ölüyoruz. Bir evladına laf geçirememek öyle kötü bir durum ki anlatamam, çaresiz kalıyorsun olaylar karşısında çünkü çok ama çok seviyorsun ne olursa olsun ne yaparsa yapsın diyemiyorsun.
Hadi ders çalışmamanı bir kenara bıraktık, hayatını bir şekilde devam ettirirsin ama ya ahlakın! öyle kötüki nasıl düzeleceksin nasıl huzura kavuşacaksın bilmiyorum allahtan korkmuyorsun nedenmi ;anana babana bağırıp çağırıyorsun, el kaldırıp saldırıyorsun, hiç öbür dünyanı düşünmeden hareket ediyorsun, anaya babaya karşı gelmek direk cehenneme gitmen demek. Yarın bir yuva kurup mutlu olamazsın allah cezalandırır, ya evladında, ya kocanda mutlu olamazsın hiç bunları düşünmüyorsun, allah seni görmüyormu bilmiyormu affedilmeyecek suçların başında ana baba saygısızlığı var.
Ya bu erkek bulmana ne demeli; durmadan çorap değiştirir gibi sevgili değiştiriyorsun, üstelik birini bulduğunda aileni siliyorsun 24 saat onunla olamak istiyor, işin laçkasını çıkarıyorsun, durulmak sabır göstermek beklemek yok sende, her erkeğin adeta üstüne yapışır gibi vırç vırç saldırıyorsun, sana ben kendimi ağırdan satıyorum gibi geliyorya; hiç öyle değil yaptığın, ona nefes aldırmaman bir süre sonra sıkılıyorlar tabi yüzüne bunu diyemediklerinden bahaneler bulmaya çalışıyorlar, aşkında canını çıkarıyorsun, onunla olabilmek için, her ortamı her arkadaşı, her fırsatı kullanıyorsun. Hanım hanım belli aralıklarla seviyeli konuşmalarla devam edemiyorsun, nerdeyse çocuklar gel dese gidecek duruma geliyorsun allahın sevgili kuluyuzki bizim yüzümüze bakıyor, namuslu çocuklar çıkarıyor karşımıza bizden korkularına yanaşamıyorlar fazla sana ,yoksa başıboş olduğunu anlarlarsa bir çırpıda yalayıp yutarlar seni ,sende kendi yaptıklarınla kendin kalırsın, işleri bitincede hadi sepet havası ne zannediyorsun sen, erkekler senin tatlı dilin içinmi yanında duruyorlar onlar kendilerini tatmin edebilme çabasındalar, onların tek düşündükleri oraları onun için yanaşıyor, canım cicim deyip kendine bağlamaya gayret gösteriyorlar. Ama sana bunu bile anlatamıyoruz, onlara öyle inanıyor, öyle kör güveniyorsunki, onlara eski yaşantılarını bile anlatıyorsun ,yarın bu çocuk elde edip senle işi bitince bunu sana koz olarak kullanır hala kafan basmıyor.
Erkekler kadınların yalan söyleyenini sevmezler, sen ailene yalan söyleyip bizi kandırıyorsunya, onların akıllarında benide birgün kandırır diye şüphe uyandırıyorsun sürekli kendini acındırıyorsunya; mutsuz aile çocuğu bu onların daha çok işine gelir oh tam kıvamında kandırabileceğim kız gözüyle bakarlar. Bunu bile anlamıyorsun, bir erkeğe kendini arzulattırmanın ne kadar günah olduğunu bilmiyorsun, seni düşünerek bir şeyler hayal etmesi senin zina yapmanla eş değer çünkü ona cılalı sözlerle cilveli hareketlerle bu imkanı veren sensin; yarın evladın bile doğsa tövbe etmediğinde evladın piç oluyor, onun bile günahına giriyorsun, sen dinden imandan hiç anlamıyorsun baban söz sahibi sözü lafı dinlenir sayılan sevilen biri kendine göre çevresi var; ben ömrümü bu çevrede geçirdim burda genç kızdım hiçbir zaman adıma aileme leke sürecek bir söz getirmedim edebimle okuluma işime gittim geldim, yokmuydu isteyenler peşimde dolaşanlar ama hiçbirine pas vermedim benim için mahrumiyet çok önemliydi, eşim kim olursa olsun ona lekesiz tertemiz kimsenin yüzüne bile bakmamış elini tutmamış bir kız olarak geldim. Allah mükafatımı verdi, baban beni dünya bir yana ben bir yana diyecek kadar çok sever ve benim mutluğumu en çok ona borçluyum baban bana allahın bir hediyesi, işte nefsine iffetine sahip çıkmanın bedeli bu, babanda beni aldatsa içse paraları kendi zevki için harcasa bu ailede huzur mutluluk olurmu ama biz ikimiz bir olduk tek yürek tek beden, birbirimizden öyle çok eminizki artık biz birbirimizin düşüncelerini bile okuyoruz, en büyük ödül bu değilmi ,ben yirmi sene babanla tam bir aşk yaşadım bir insanın ençok isteyebileceği dilek budur sevilen ve seven bir eş huzurlu mutlu bir yuva.
İşte sen bütün bunları anlamıyor görmüyor, oğlanlarla görüşebilmek uğruna aileni hırpalıyor, huzursuzluk çıkarıyorsun ama bütün bu yaptıklarınla günün birinde yüzleşeceksin o zaman verecek cevabın olmıyacak, allaha ne kadar yalvarsanda artık affedilmeyeceksin ve cezanı satır satır çekeceksin, sen yalan ,oyun düzenle geleceğinide mahvediyorsun, kendi mutluğunu baltalıyorsun biz en fazla bu hayatta bi on sene daha yaşarız yani sen 30 yaşına bile gelmeden biz bu hayatta olmıyacağız; sen ne yapacaksın o zaman seni koruyan kollayan sahip çıkan hatalarını sürekli örten bir ailen olmayacak tek başına kalacaksın, böyle hatalar yaptığın içinde ceza üstüne ceza yaşayacağın dönemlerin olduğu zamanlarda, kime sığınacaksın bir düşün dayınamı anannenemi amcanamı kuzenlerinemi hiç birine çünkü kimse seni anan baban kadar düşünemez doğru yol için böyle çırpınmaz, herşeyi göze alıp senin için uğraşmaz.İyi düşün kızım ya kocan hayırsız ya çocuğun sakat yardıma muhtaç ya çok zengin olup çapkın ya fakir olup muhtaç durumda olursan ne yapacaksın, nasıl kendini koruyacaksın allahta artık sana yardım etmiyecek, şamar üzerine şamar yiyeceksin, nasıl bu sıkıntıların altından kalkacaksın ,söyle bana bu kadar hesapsız olma; dön yol yakınken allaha yalvar ben ettim sen etme de düşün ne kadar çok tövbe etmen gerektiğini.
Biz sana oku diyoruz neden biliyormusun; ayağının üzerinde dur, kimseye muhtaç olma, kimsenin ağız kokusunu çekme, yarın tek başına evladınla beraber kalakaldığında ona ve kendine bakabilecek durumda ol, en azından mesleğin olursa kimseye yalvarmak zorunda kalmazsın, hayat toz pembe değil yarın veya iki dakika sonra başımıza ne gelecek ne yaşayacağımızın garantisi yok, evet her şey allahın taktiri ama allah akılda vermiş iki yol çizmiş ya doğru yol ya Yanlış yol defalarca affetmiş sen aklını kullan diye hala inatla ben yalnışta kalacağım dersen, işte allah ta o zaman kuluna ceza verirmiş sen dinlemedin musibetleri görmedin, şimdi çek cezanı dermiş, hiç tarih okumadın allah firavunu bile defalarca affetmiş varlığını kabul etmediği halde ama bir çırpıdada yok edivermiş kuranda bununla ilgili ayet bile var görmedin, anlamadın hala neyine güvenip kafa tuttun benim senden üstünlüğümü seni yok edebileceğimi anlamadınmı diye. Kızım hala inat etme doğru yol sevgili bulup orda burda sürtmek değil, onların yapacakları tatlı dile, tatlı söze hiçmi hiç ihtiyacın yok, sen zaten güzelsin ,akıllısın üstün bir kişilik yapın var, istesen herşeyi başarırsın, bunları bir erkekten duydun diye heyecanlanmaya ihtiyacınmı var. Zaten sen öylesin sakat olsan yüzüne bakılmaz olsan ne bileyim kötü biri olsan bu laflar yüreğini okşar iyi gelir sana ama bütün bunlara gerek yok.
bunu da okuyup hala anlamazsan sana diyecek lafım kalmadı artık
YORUMLAR
allahtan korkmuyorsun nedenmi ;anana babana bağırıp çağırıyorsun, el kaldırıp saldırıyorsun, hiç öbür dünyanı düşünmeden hareket ediyorsun, anaya babaya karşı gelmek direk cehenneme gitmen demek. Yarın bir yuva kurup mutlu olamazsın allah cezalandırır, ya evladında, ya kocanda mutlu olamazsın hiç bunları düşünmüyorsun, allah seni görmüyormu bilmiyormu affedilmeyecek suçların başında ana baba saygısızlığı var.
seni anan baban kadar düşünemez doğru yol için böyle çırpınmaz, herşeyi göze alıp senin için uğraşmaz.İyi düşün
Biz sana oku diyoruz neden biliyormusun; ayağının üzerinde dur, kimseye muhtaç olma, kimsenin ağız kokusunu çekme, yarın tek başına evladınla beraber kalakaldığında ona ve kendine bakabilecek durumda ol, en azından mesleğin olursa kimseye yalvarmak zorunda kalmazsın, hayat toz pembe değil yarın veya iki dakika sonra başımıza ne gelecek ne yaşayacağımızın garantisi yok
tabiiki ana babaya kalsi gelmek el kaldirmak en büyük bir günah.
ama bir kiz evladinin da böyle olmasi sasirtici.mutlu bir ailenin cocugu bukadar huzursuz olamaz.
Allah böyle laf dinlemeyen cocuklari kimseye vermesin Allah yardim etsin.
elbette ki genclere geleceginin önemi icin bir meslek edinmeleri icin ön ayak olmak lazim.
okullarini ciddiye almalilar.
ama cokca da baski ile yapildigi zaman kendilerini baska seyler ile oyalamaya dagi kalkarlar.
cocuk yetistirmek cok zor bir sey.
saniyorum ki bu bir yazidan ibarettir.
cünkü bizim toplumumuzda bukadar saygisiz bir yapida bir genc kiz olamaz diye düsünüyorum.
yüreginize saglik.
saygilarimla