Günbegün Notlarım 6
.............................
Her kötü duruma sabrediyorum. Sabretmeye direniyorum daha doğrusu...
Sabredince, bekleyince, dişlerimi sıkınca ve ellerimi yumruk vaziyette tutunca, öfkeme ne olursa olsun hakim olunca, dayanma tahammülümü sonuna kadar dayayınca amacıma ulaşıyorum er geç...
Ne yazık, kötü durumlar dışında ben sabırsız bir yüreğe sahibim. Kalbim uçarı. Kanım sanki daim sıcak. Gönlüm bir kelebek kanadında dans etme derdinde. Bir an önce ellerime ulaşsın isterim istediklerim. Çabucak avuçlarımı doldursun isterim toplayacaklarım. Alel acele yüreğim mutlu olsun isterim, duygulanınca yahut aşka gelince ben...
*****
Ama bazı hallerde öyle çok istemek boşunadır. Sabretmek gerekiyor. İnadına mülayim olmak, hayatı yavaştan almak, yaşamı akışına bırakmak lazım. Sabrın sonu selamettir, bunu laf olsun diye söylememiş insanlar...
*****
İnsanların tecrübelerine baktığımızda, başarılı şahsiyetlerin özgeçmişini okuduğumuzda, basamakları bir bir tırmanan bir dağcıya rastgeldiğimizde; işini sabırla yaptığına şahit olmamak içten bile değil...
Sabır ki bir yazarı, en güzel romanı yaratmasına sebep olan. Sabır ki, bir aşığı gül karşısında bülbül eyleyen. Sabır ki bir heykeltıraşa muazzam heykeller elde etmesine vesile olan. Sabır ki, güneşi hep aydınlık, daim parlayan büyük yıldız kılan...
Sabır ki, dervişi muradına erdirmiş...
*****
Sabır taşına dönmek tek dileğim. Başa gelende, şükretmek görevim. Ve Her musibeti bir hayra yormak, ettiğim yegane duam...
..............................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
5 Şubat 2010,,,13.19
Mardin
YORUMLAR
Meselci kardeşim
Beni anlatmışsın galiba yazında:)
Sanırım ekleyeceklerim olabilir ama çıkracaklarım değil.. Şaşırdım inan ki:)
Tabi tezatlıklarla dolu bir insan olduğumdan hem sabırsız hem de tembelim..Tembel olan nasıl sabırsız oluyor ya da sabırsız olan nasıl tembel oluyor sorusu henüz bilimce çözülmemiş..Türümün nadir öreklerindenim:)
Devamm
Ben sevdim bu "günbegün notlarını"
meselci
BAZI kişilikler birbirine uyuyor bazı konularda.
benzer yanlar kesişen kalpler olabiliyor.
yorumunuz beni çok gülümsetti Banu dostum.
bence ne tembel ne de sabırsızsın.
siz bunların zıttı anlamlarsınız.
saygım çok.
O kadar kolay mı gerçekte sabretmek? Ben bu duygunun ne demek olduğunu hiç anlayamadım.Sabretmekten nefret ederim. Bir şekilde olan oluyor nasılsa. Bekliyor insan sadece...Ve bunun adına sabretmek diyorlar.
Sabrını kıskandım doğrusu...Yazını da
meselci
hımmm dedim önce.. şaşırarak.
ve herkesin sabrı, kendine göre değişiyor.
yorumun öyle içtendi ki, okudukça okuyasım geldi.
ben de yorumunu kıskandım Aynur dostum, ne olacak?
:)))
saygımla.