- 1211 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
KANSER
KANSER
Değerli okuyucularım;ben çok şükür sıhhatli biriyim fakat çevremde ve akrabalarımda tanık olduğum kanser hastalığını anlatmak istiyorum.Benim amcamın eşi kanserden öldü yıllarca tedavi olmasına rağmen kansere yenik düştü geride bakmaya kıyamadığı üç kız,bir erkek çocuklarını ve canı kadar sevdiği eşini bıraktı.Yengem yemyeşil gözlü,ipek gibi kumral saçları ve uzun boylu şeker gibi insandı ailece çok severdik ama yüce Rabbim bizlerden daha çok seviyormuşki;aramızdan aldı mekanı durağı cennet köşelerinde olsun.
Akrabalarımdan ikinci kayıbımız ise dayımdı(babannemin kardeşi)dayımla fazla samimiyetimiz olmasada severdim saygı ve sevgi vardı aramızda aileme en büyük yardımı olan sevgili dayımdı malesef sigara çok içerdi ama çalışkandı Almanya’da çalıştı ve emekli olmuştu birtanede kızı vardı en güzel şartlarda okuttu ve kızı özel bir hastanede başhemşire oldu .Aşırı sigara içmesinden dolayı amansız hastalığa yakalandı oda Akciğer kanseriydi yine birçok tedaviler görmesine nazaran hastalığa yenik düştü Allah rahmet eylesin canım dayıcığımı.
Ve işte beni en derinden etkileyen ikinci dayımda(babannemin kardeşi)üçüncü kaybımda; akciğer kanserinden öldü.Ne yazıkki;Muharrem dayım (hem teyzemin eşi hemde babannemin erkek kardeşi)çok sigara içerdi,babam kadar severdim bıyıklı,simsiyah saçları ama gürdü,bembeyaz yüzü daima gülümseyen hiç bir şeyi kafasına takmayan çocuklarına düşkün uzun pardüseli babacan bir beyefendiydi.Hep zannederdimki dayım bu yaşama sevinciyle hastalanmaz ,ölmez.Evlendiğim yıllarda sağolsun babamın olmadığı anların yerini doldururdu. Çocukları;beş kız ,bir oğlu vardı şükürler olsunki yavrularını işe koydu ve evlendirmişti torunlarını bile sevme fırsatı olmuştu.Bir gün haber geldi bana çok ağırlaştı diye biz apar topar köye gittik fakat bizim gittiğimizde canım dayım ölmüştü hemen odaya girdim boylu boyunca yatıyordu beyaz bir örtü serili üzerinde herkez dua okuyorlardı yüzüne bakmak ve sondefa veda etmek istedim .örtüyü bir açtımki sanki bana gülümsüyordu ölmemiş gibiydi;dayımı öptüm ve sarıldım vedalaştım odadan çıkarken düşüp bayıldım, dayanamadım acısına ozaman yanmıştı yüreğim canım dayım mekanın durağın cennet köşelerinde olsun.
Allahıma şükürler olsunki;dördüncü kayıbımız olmasından doktorlarımızın erken teşhisi sonucunda kurtardığımız eşimin amcasının yengesi meme kanseriydi.Yengem çok iyidir ağzından duayı ve şükür kelimesini düşürmez çevreden sevilen sayılan bir ortayaşlı bayandır.Hastalığını araştırdılar meme kanseri çıktı.Tek göğüsü alındı yapay bir göğüsle hayatına devam ediyor. Rabbim çocuklarına eşine ve sevdiklerine bağışladı.
Şimdi konunumun özetine gelecek olursam sigara içenler; lütfen sigarayı içmeyin, hastalığa davet çıkarmayalım.Ve bayanlara gelecek olursak lütfen bayanlarımız ;doktorlardan çekinmeyelim ayıbtır ,günahtır diye tedaviden kaçınmayınız senede birde olsa memegrofi çektirin kanser riskini en aza indirelim ve erken teşhis konulsun.Sağlığımız herşeyden önemlidir önce sağlık .Bayanlarda kanser riski erkeklere oranla daha çok görülebilir bunun nedeni ; doktor kontrolleri yapılamaması ve utanmalarındandır.Özellikle güney doğu ve doğu kesimlerimde kadınlarımız çekiniyorlar içe kapanık büyümeleri ve baskı altında kalanlar.Karadeniz bölgesindede kanser riski çok var malesef neolursunuz kansere davet çıkarmayalım.
Songül Bozka Özgün Bilecik Sinop
0 5.02.2010 SAĞLIKLI GÜNLER DİLİYORUM
SAYGILARIMLA
KANSER HAKKINDA GENİŞ KAPSAMLI BİLGİLER(İNTERNET SİTESİNDEN ALINTIDIR)
Vücudumuzda tüm organlar hücrelerden oluşur. Hücreler vücudumuzun en küçük yapıtaşlarıdır ve ancak mikroskopla görülebilirler.
Sağlıklı vücut hücreleri (kas ve sinir hücreleri hariç) bölünebilme yeteneğine sahiptirler. Ölen hücrelerin yenilenmesi ve yaralanan dokuların (vücut içi ve dışındaki) onarılması amacıyla bu yeteneklerini kullanırlar. Fakat bu yetenekleri de sınırlıdır. Sonsuz bölünemezler. Her hücrenin hayatı boyunca belli bir bölünebilme sayısı vardır. Sağlıklı bir hücre gerektiği yerde ve gerektiği kadar bölüneceğini bilir.
Buna karşın kanser hücreleri, bu bilinci kaybeder, kontrolsüz bölünmeye başlar ve çoğalırlar. Kanser hücreleri birikerek tümörleri (kitleleri) oluştururlar, tümörler normal dokuları sıkıştırabilirler, içine sızabilirler yada tahrip edebilirler. Eğer kanser hücreleri oluştukları tümörden ayrılırsa, kan yada lenf dolaşımı aracılığı ile vücudun diğer bölgelerine gidebilirler. Gittikleri yerlerde tümör kolonileri oluşturur ve büyümeye devam ederler. Kanserin bu şekilde vücudun diğer bölgelerine yayılması olayına metastaz adı verilir.
Kanserler oluşmaya başladıkları organ ve mikroskop altındaki görünüşlerine göre sınıflandırılırlar. Farklı tipteki kanserler, farklı hızlarda büyürler, farklı yayılma biçimleri gösterirler ve farklı tedavilere cevap verirler. Bu nedenle kanser hastalarının tedavisinde, var olan kanser türüne göre farklı tedaviler uygulanır.
Kanserin Nedenleri ?
Kanserin sebebi henüz kesin olarak bilinmemektedir. Kanser hastalığı için iki grup risk faktörü vardır. Kanser için risk faktörleri yaşam şekillerine, yaşa, cinsiyete ve aile öykülerine bağlı olarak değişir. Bir başka risk grubu ise çevresel faktörlerdir.
Sigara alkol kullanımı,
Uzun süre ve tehlikeli saatlerde güneş altında kalma,
Aşırı dozda röntgen ışınına maruz kalma,
Bazı kimyasal maddeler (katran, benzin, boya maddeleri, asbest v.b.)
Bazı virüsler
Hava kirliliği
Radyasyona maruz kalma,
Kötü beslenme alışkanlığı
Kanser Tehlikesinin 7 Habercisi
Kanserin belirti ve bulguları köken aldığı doku ve organlara göre değişir. Hatta bazen hiç belirti ve bulgu vermeden kontrol muayenelerinde kanser tanısı konulabilir.
Aşağıdaki belirtilere dikkat edin:
Rahim ve makattan gelen normal olmayan bir kanama veya akıntı
Memede veya vücudun herhangi bir yerinde ortaya çıkan şişlik ve sertlikler
İyileşmeyen yaralar
Uzun süreli ses kısıklığı ve öksürük
Yutkunma güçlüğü ve hazımsızlık
Ben ve siğillerde meydana gelen büyüme, kanama, renk değişikliği, yara...
Büyük ve küçük abdest yapmakta ki değişiklikler
Bu değişiklikler görüldüğünde bir hekime başvurmayı ihmal etmeyiniz....
EN SIK GÖRÜLEN KANSER TİPLERİ
Meme kanseri
Akciğer kanseri
Prostat kanseri
Mide kanseri
Kalın barsak kanseri
Rahim ağzı kanseri
KENDİ KENDİNİZİN BEKÇİSİ OLUN
Önce kanserden korkmamayı öğrenmeliyiz. Korku doktora gitmeyi önler ve hastalığın iyileştirilmesini engeller. Hastalık belirtilerini yorumlamak yalnızca doktorların görevidir. Kanserin belirtilerini bilmek bu belirtilerin herhangi birini hissettiğimizde derhal doktora başvurmak şarttır. Hiç rahatsızlık duymasak da yılda bir kez mutlaka genel kontrolden geçmeliyiz. Kanserin iyileştirilir bir hastalık olduğunu unutmamalıyız. İyileşme oranı kanserin erken teşhisi ile doğru orantılıdır.
YORUMLAR
babam da çok sigara içer ve kötü beslenirdi. Kanser teşhisi konduğunda tıbben yapılabilecek bir şey kalmadığını söyledi doktoru. On günde de ölebileceği, on yıl da çekebileceği söylendi. Şanslıymış ki on günde, elden ayaktan bile düşmeden rahmetli oldu. ben şimdi sigara içmiyorum ve içenleri de uyarmadan edemiyorum. Maalesef bazı dostlar tepki gösteriyorlar uyarılarıma. Ama görevimizdir, dostları uyarmaktan vazgeçmeyelim..