- 767 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Bakara Suresi 04. Ayet.
Bakara Suresi 04. Ayet.
4- Ve onlar ki hem sana indirilene iman ederler, hem senden önce indirilene. Ahirete de bunlar kesinlikle iman ederler.
Ve o muttakiler ki hem sana indirilen Kur-ana, hem senden önce indirilmiş olan İncil, Tevrat, Zebur ve sair suhuflara, insanlık ve insanlıkları adına bu ilahi mesajların muhatapları olan peygamberlerinde bil cümlesine iman ederler.
Gönderenin Allah, gönderilenin kitabullah, muhataplar adına ilk muhatap ve tebliğde vazifeli olan şahsiyetler ise Resulullah olduğuna inanırlar.
Allah’a, peygamberlerine ve göndermiş olduğu kitaplarına inanan mü-minler inançları doğrultusunda emr olunduklarını yapmak, nehy ( men edildikleri ) olunduklarını terke etmekle sorumlu olduklarından dolayı dini sorumluluklarının yaşam alanı olan dünyadan hesap zamanı olan ahrete gideceklerine de hiç tereddütsüz inanırı ve inandıkları gibi yaşama adına gayret ve fedakarlıklarda bulunurlar.
Çünkü airete iman;
Allah’ın emirlerine uymanın karşılığı olan cennet mükafatına ve vazifelerin terki ile emirlere muhalefetin cezalandırılacağı yer olana cehennemin varlığına ve İNSANLARIN RUHLARINDA HİS ETTİKLERİ VE HER ŞEYDEN ÇOK İSTEDİKLERİ,
FARKINDA OLMAMALARINA RAĞMEN, ÖMRLERİ BOYUNCA ARADIKLARI EBEDİ ALEMİN VE EBEDİ HAYATIN VARLIĞINA İNANMAK,
İNANIP MUTLU OLMAK,
HAYATA ANLAM KAZNADIRMAK VE YAŞAMI YAŞANMAYA DEĞER KILMAKTIR.
(Vel ilmu indellah la ye-lemul ğaybi ilallah.)
Rabbim Zatına inanılması gerektiği gibi inanan, Peygamberlerine uyulması gerektiği gibi uyan, Kitabını yaşanması gibi yaşayan Salih kullarından eylesin.
Bakara Suresi 04. Ayet. Yazısına Yorum Yap
"Bakara Suresi 04. Ayet." başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Sayın Necdet Bey,
Rabbim cümlesine hidayetini nasip etsin.cümlesinin hayatının değerini bilip Allahın bahşetmiş olduğu ömrü en iyi şekilde değerlendirmeyi bizlere nasip etsin.Allahın emirlerini en iyi şekilde yerine getirip firdevs cennetini bizlerede nasip olmasını ve resulullah sav koşu olmayı nasip etsin.amin ,amin, amin.SİZİNDE yüreğinize kaleminize sağlık.yazınızın güzelliği nuru bir ömrünüze ışık olsun.saygılarımla.