- 903 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
Türk-Kürt
biz kayıp şehrin insanları olarak bu etnik mezarlığında gölgelerimizi kaybetmedik sadece güvenimizi de kaybettik.en büyük ihtilal milliyetçilik ihtilali oldu.(ihtilal mi yoksa bir ihlal mi bu konuya girmeyeceğim) milletler birbirlerine üstünlük kurmak için çiğnedi zayıf bedenleri hep.yığılan cesetler üzerinde yükseldikçe boyumuzun uzadığını sandık durduk.azdık durduk.kudurduk durduk.velhasılı son gün,yapraklar gibi savrulduk.ilahi adaletin tecellisi tabut ardındaki kalabalıkların yüreğinde çığa dönüşürken akıllarımızdaki sorulara cevaplar uydurduk ama hiç bir cevap sorunun yanıtı olmayı başaramadı.tek gerçek oluklardan boşalan kanlar ve ardında yitirdiğimiz canlardı.
biz gülmeyi haketmedik,ölmeyi hakettiğimiz kadar.ayrılıkların ardında hep gözyaşları vardı ama sevişmeleri beceremedik.sevemedik birbirimizi.araya hayali sınırlar girdi hep.dikenli tellerle çevirdik kalbimizin duvarlarını ve kapadık gönlümüzü sevda iklimine.
çiçek tarlalarında mayınlar,minik yüreklerde kurşunlar yetiştirdik.bahçemiz zencefil kokusuna hasretken kan kokusundan bıktık.geceleri aydınlatan yıldızlar değildi.izli mermilerdi bazen bazen de patlayan bombalar.yemyeşil üniformaların altında çelikten bir kafesin içinde kardeş acısıyla kavrulan bir yürek taşıdık dağ bayır.silahlar patladı,bombalar patladı.kim kazandı.iki cephede de ölenler kardeş değilmiydi?
kimdi bu tabutlarda hakka yürüyenler.
ahmetle mehmet değilmiydi?
ah memleket,
ah memleketim.kana doymadı bu topraklar.
ama acıya doydu kalbimiz.
kürt te olsak acem de,
aslında hep kardeşiz...
YORUMLAR
Yüreğinize sağlık kanayan yaraya neşter vurdunuz,Yüce ALLAH katında takva sahipleri üstündür.hiç bir ırkın başka ırka üstünlüğü düşünülemez.biz çanakkalede her yerde yan yana yatıyoruz çünkü bizim şanlı bir geçmişimiz var.dört kıtaya hakim olan islamın bayraktarlığını yapan büyük milletin mensuplarıyız bizi biz yapan değerlerden ne kadar uzaklaştığımız sürece nifak tohumları ekilerek bizi bize düşman ettiler.iç işbirlikçilerle diş güçler,pkk taşeronluk yapmıyormu ayrı devlet kurmak bizi bizden koparmak için,ne kazanıldı şimdiye kadar gözyaşı ve çiğlık.artık kardeşlik duyguları coşturarak bizi bizden ayırmak isteyenlerin oynunu bozalım hep beraber hemen şimdi.kutluıyorum güzel yazınızı..
Evet,entik siyaset egemenlerin iktidarını perçinleme yöntemidir.Yoksulluğuda,açlığıda,çiğnen insan haklarınıda örten bu siyasettir.Bu para etmeyince de devreye 'islam kardeşliği' girmekte.Yapılması gereken halkların özgür iradesiyle kardeşçe bir arada yaşamalarıdır.Farklılığımız zenginliğimizdir.Demokratik bir cumhuriyette bir arada yaşamak için önce insan olduğumuzu bilince çıkarmalıyız.Artık analar gençlerin tabutuna kapanıp ağlamamalı.
Her dönemde siyasiler, hakim güçler kendi çıkarlarına alet ettiler etnik ayrılıkları, Bahane edip milli duyguları kırdırdılar halkları birbirlerine. Güçlerinin yettiklerini de kendileri kırdılar. Bazı dönemlerde çıkarlarına uygun görüp, yeniden barıştırmaya çalıştılar halkları. Fakat hepsi çıkar amaçlı maalesef. Hiç bir halk kendiliğinden diğer bir halka asla düşman olmaz, olmamıştırdır da.
Fikret TEZAL tarafından 2/4/2010 11:11:29 AM zamanında düzenlenmiştir.
Alman fizikci Einsctain derki"Atomu parçalamaktan daha zordur,insanın görüşlerini değiştirmek"
ülkem insanında hala öyle garip düşünceler varki,şu günlerde daha sık görüyoruz,Hatta"innemel mü'minine ihvetül"(Ancak,inananlar kardeşdir)ayetine muatap olmuş,ama hala ayetin idrakinden mahrum bir zevat,hala kürt.Türk ayırımı yapmakda,vatan millet adına,bu yıllardır yanan kora benzin dökmekde.
yazınız,kısa ama büyük bir feryat,umarım bu feryadı çok aklıselim insan duyar.
sağlık ve esen kal,kardeşim.