- 999 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ayışığı şairleri antepte grevdeki çemen işçileriyle
MÜCADELE BİRLİĞİ PLATFORMUNDAN ÇEMEN TEKSTİL İŞÇİLERİNE DESTEK ZİYARETİ
19 01 2010
Antep’in Organize Sanayi Bölgesi’nde bulunan Çemen Tekstil işçilerine, grevlerinin 6. gününde, 18 Ocak günü, Mücadele Birliği Platformu olarak kitlesel destek ziyaretinde bulunduk.
Ziyaretimiz için saat 15.00’de çarşı merkezden Organize Sanayi Bölgesi’ne hareket ettik. Saat 16.00 civarında Çemen Tekstil’e doğru şiirlerimizle yürümeye başladık. Çemen Tekstil’e yaklaştığımızda ise “Çemen İşçisi Yalnız Değildir”, “Çemen İşçisi Onurumuzdur”, “Fabrikalar Tarlalar Siyasi İktidar Her şey Emeğin Olacak” sloganlarımızı haykırdık. Çemen işçileri de sloganlarımıza karşılık “Çemen Sizinle Gurur Duyuyor” sloganlarıyla bizleri karşıladılar. Aynı iki dost ordunun savaş meydanında karşılaşmaları gibi bir karşılama gerçekleşti.
Bir çok işçi ile tokalaştıktan sonra çaylar getirildi. Çaylarımızı içerken aynı zamanda her birimiz ayrı ayrı işçilerle sohbetler ediyorduk. Sıcak sohbetler devam ederken Denize Ezgi bir müzik dinletisi ile işçilere seslendi. Halay parçaları ile onlarca işçiyle birlikte geniş bir halaya tutuştuk Halaylar çekilirken bir arkadaşımız “Zafer Savaşan İşçinin Olacak” sloganını haykırdı ve bütün işçiler tarafından fabrika önünde bu slogan yankılandı. Grev halaylarını çekerken işçilerin yüzlerindeki mutluluğun izleri beliriyordu. Müziğin ve halayların ardından Ayışığı Sanat Merkezi adına arkadaşımız bir konuşma gerçekleştirerek Çemen Tekstil işçilerinin mücadelelerinin yanında olacağımızı belirtti. Ve İstanbul’dan gelen şair dostumuz Ruhan Mavruk’u konuşması için davet etti. Ruhan Mavruk Çemen işçisine “kavgamızın başkenti İstanbul’dan size selam getirdim” diyerek başladı sözlerine. Antep’te olmaktan mutluluk duyduğunu belirten Mavruk, bir çok yerde işçi ve emekçilerin grevlerine destek verdiğini fakat Anadolu’nun kendisi için çok farklı bir yer olduğunu belirtti. Çemen işçisinin de her zaman yanında olduğunu belirttikten sonra “Issız Ada ve Savaş Zırhlısı” adlı kitabından bir şiirini okudu. Şiirinin ardından ise “Çemen İşçisi Yalnız Değildir” sloganını işçilere attırdı. Hep birlikte atılan sloganın ardından alkışlarla konuşmasını sonlandırdı. Ardından işçi şair dostumuz Kazım Demir çıkarak yine bir konuşma gerçekleştirdi. Demir konuşmasında kendisinin de bir işçi olduğunu, işçi olmasına rağmen şiirler yazdığını ve işçilerin sanatını yaptığını anlattıktan sonra bir gece vardiyasında çalışırken yazdığı “Gece Vardiyası” adlı şiirini okudu. Yine alkışlarla şiirlerini sonlandırdı. Şiirlerin hemen ardından Ayışığı Sanat Merkezi tiyatro grubundan bir arkadaşımız tarafından doğaçlama oyun sergilendi. Arkadaşımız oyununda, bütün işçilerin yaşamında karşılaştığı sorunları sergiledi. Çalışan biziz aç kalan, yoksul kalan yine biziz, biz üretiyoruz ama ürettiğimize sahip olamıyoruz, bu sistemde geleceğimiz yok bırakın bizim geleceğimizi bizim çocuklarımızın da geleceği yok. Biz işçiyiz ve bizim çocuklarımız da işçi olacak, temalarını oyununda bir Çemen işçisi olarak irdeledi. Oyun esnasında bir çok işçinin o temiz, duru gözyaşlarının gözlerinden süzüldüğü duygulu anlar yaşandı. Ayrıca oyun sık sık işçiler tarafından “çok doğru”, “evet, haklısın” gibi sözlerle desteklendi. İşçilerin oldukça beğenisini kazanan oyun yoğun bir şekilde alkış topladı.
Oyun sonrasında ise Mücadele Birliği Platformu adına Serkan Yılmaz bir konuşma gerçekleştirdi. Çemen işçilerinin alkışları eşliğinde konuşmasına başlayan Yılmaz “bu alkışların hepsi 6 gündür ekmeği için, işi için, onurlu bir şekilde mücadelesini sürdüren Çemen işçisine aslında” diyerek Çemen işçisini alkışladı. Konuşmasının devamında bütün dünyada işçi sınıfının, işten çıkarma, sendikasızlaştırma, hak gaspları gibi saldırılarla karşı karşıya olduğunu ve dünyanın hiçbir yerinde emeğiyle, alınteriyle yaşayan işçilerin bu saldırılara karşı sessiz kalmadığını, mücadelesini yükselttiğini belirtti. Konuşmasına “Sizler onurlu bir mücadele içerisindesiniz. sizler burada grevinize kararlılıkla devam ederken grevinizi kırmak için işçiler içeride başları önde çalışmaya devam ediyorlar. Fakat sizlerin kararlılığınız sayesinde 250 kişi ile başlayan greviniz 400 kişiye ulaştı. biz eminiz ki sizin bu kararlılığınız sayesinde bütün işçiler onurlu yaşamayı tercih ederek, grevinize katılacaklar…” “…Türkiye’de de Tekel İşçisinin, İtfaiye işçisinin, Çemen işçisinin ve emekçilerin mücadelelerine tanıklık ediyoruz. Mücadelelerini kararlılıkla sürdüren işçiler, Türkiye işçi sınıfına ve Antep’te bütün Organize Sanayi işçisine örnek oluyor. Ve işçi sınıfının yolunu aydınlatıyor”diyerek ve işçilerin mücadele birliği içerisinde olması çağrısında bulunarak devam etti. Bir gün öncesinde polisin Mücadele Birliği Platformu’ndan bir arkadaşımıza grev yerinde kimlik sorması, arkadaşımızı işçilere “terörist” olarak nitelendirmesi ve işçileri kışkırtmaya çalışması ile ilgili de “bizler sizin için buradayız. Sizlere destek olmak için buradayız. Bu zamana kadar mücadelenizin hep yanında olduk. Ve bundan sonra da yanınızda olmaya devam edeceğiz. Burada bizlere karşı kışkırtılmaya çalışılıyorsunuz. Kesinlikle bu oyunlara gelmemek gerekiyor. Biz her zaman sizin yanınızda olduk. Sizler şu an burada komutanlarımızsınız, herkese yol gösterecek olan sizlersiniz. Bizler ise sizlerin aldığı kararlara uyarız” diyerek polisin tavrını teşhir etti. Yılmaz konuşmasını “ …sizlere son olarak bir şey söylemek istiyorum. Yaşadığınız sorunlar bütün her yerde yaşayan işçilerin yaşadığı sorunlarla aynı. Greviniz başarıya ulaşsa dahi bu sorunlar asla sona ermeyecek. Çünkü sorunlarınızın temeli iktidardır, burjuvaların, sermayenin iktidarıdır. Sorunlarımızın temeli iktidar ise çözümümüzü de orada aramamız gerekiyor. Sermayenin iktidarı yıkılmadan, işçi sınıfının iktidarı kurulmadan sorunlarımız kesinlikle son bulmayacaktır. Teşekkür ediyorum” diyerek sonlandırdı. Mücadele Birliği Platformu adına yapılan konuşma sık sık Çemen işçilerinin sloganlarıyla kesildi. Konuşmanın ardından büyük bir coşku içerisinde geçen destek ziyaretimiz sona erdi.
Sendikanın kiraladığı otobüse binerek şehir merkezinin yolunu tuttuk. Bir grup işçi de yanımızda idi. İşçilerin bizlere vermiş olduğu coşkuda hiçbir azalma olmadı. Otobüste de Çemen işçileriyle birlikte Türkçe ve Kürtçe ezgiler, marşlar söyledik. Yine otobüste attığımız “Çemen İşçisi Yalnız Değildir” sloganına karşılık Çemen işçisi de “Çemen Sizinle Gurur Duyuyor” sloganıyla karşılık verdi. Saat 19.00 civarında şehir merkezinde otobüsten inerek sanat merkezimizin yolunu tuttuk. Sohbetlerimizin ardından oldukça güzel, verimli bir günü geride bırakmanın mutluluğu ve yorgunluğu ile evlerimizin yolunu tuttuk.
Antep Mücadele Birliği Platformu
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.