- 4213 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
BAL TUTMASI
Bu olayı bana anlatan şu anda 83 veya 84 yaşında olan bir emicem. DoğuKaradenizde bir kaç kuşak yukarıdan bir büyüğüm. Emicemde küçükken duymuş. Olay komşu köyde geçiyor. Bizim arıların yaptığı balı fazla yerseniz insanı hasta eder.Zaten adına deli bal diyorlar. Sebebini ben şöyle tahmin ediyorum. Bizim ormanlarda küçük çalılıklar büyür adına ağu yani zehir derler. Hiçbir hayvan yaprağını yemez.Lakin çok hoş çiçeği olur. Adamın biri o zaman ilçede bakkalın sattğı bal tenekesinden bakkalcı görmeden bol bol parmaklayıp yemiş. Belkide tanıdğıydı ses çıkarmadı. Orasını kesin bilmiyorum. Ve adam köyüne dönünce ölmüş. Köylü yıkayıp gömmüş. Aradan birkaç saat geçince adam uyanmış bakmışki mezarda. Başlamış tahtalara vurmaya. Ben ölmedim beni bal tuttu çıkarın beni diye bağırmış. Köylü şaşırmış hemen kayınpederine haber salmışlar. Kayınpeder köyün ileri gelenlerinden. Ne yapalım çıkaralımmı demişler. Kayınpeder demişki; insan birkere ölür biz görevimizi yaptık bırakın yatsın. Zavallı havasızlıktan tekrar ölmüş. Bu olaya belki inanmayabilirsiniz. Ben kendi aklımca şöyle düşünüyorum. Adam balı çok yedi bitkisel hayata girdi. Tabiki onu yıkayan hocada yaşlıydı göğsünün hafifce inip kalkmasını göremedi. Toprağada girince toprak zehiri çekti ve adam kendine geldi. Gerçekte o bal insanı öldürmüyor. Geçen sene Hollandada kardeşimin hanımını bal tutmuş. Hemen aile doktoru gelmiş. Demişki şuanda sende nabız yok sen hala nasıl yaşıyorsun. Kardeşim sakin bal tuttuğunu biliyor. Bu olayı dostlarla paylaşmak istedim. Edebi bir yönü yok. Sağlıcakla kalın...
YORUMLAR
selam güzel yazınızı okudum vede harika olmuş tebrikler ve bal tutmasını bilmiyodum ama artık bilmediyim yerden yemem bundan sonra zaten bizim ısparta gül reçelimizde bal gibidirinsan yedikce yiyesi gelir selamlar gülkokulu memleketten
aşıkcemal
Bal tutmasını duymamanız gayet normal. Bu bal sadece doğu Karadenizde olur. Bir yemek kaşığından fazla yenmeyecek.Benide iki defa tuttu. Zaten o balı herkes çok yiyemez. İnsanın boğazını yakar.Genellikle tereyağıyla karıştırıp yerler. Halk arasında adı deli baldır.Bende ne yaşanmış hikayeler varda pek okuyan olmadığı için yazmadım. Değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Hoşça kalın.