E.G.Ş.İ - K.Ö.Y.Ş.İ > KOLTUKLAR
Rahat bir nefes almak, Ömür çizgisinde insanoğlu 15 yaşından başlayarak çalışmaya didinmeye var güçle ekmeğini - kariyerini kazanmaya çalışmaktadır. Bu çalışma hayatını kazanma pozisyonları da şu şekillerdedir, ya oturarak ya da ayaküstü çalışma pozisyonları veya hiç çalışmadan sırtüstü yatarak kazanç sağlama pozisyonudur. Ne tür çalışma olursa olsun dinlenmek ve rahat bir nefes alabilmek için insanın mutlaka oturması gerekmektedir. Ancak, kısa süreli oturmalar insana hiçbir yönden zarar vermezken uzun süre koltukta oturarak çalışanlarımızın bir takım tehlikelerle karşı karşıya oldukları araştırmalar sonucu kanıtlanmıştır.
Pilonidoal - Kist Dermoid,
Genellikle büro da çalışıp bütün zamanı koltuklarda oturmakla geçenlerde, uzun otobüs yolculuğu yapanlarda, dar kıyafetler giyenlerde, ata – bisiklete binenlerde ve aşırı terleyenlerde kıl dönmesi rahatsızlığını meydana getirdiği, bir takım hastalıklara zemin hazırladığı ifade edilmektedir. Tıp dilinde pilonidoal sinüs ya da kist dermoid denilen hastalık, kuyruk sokumu bölgesinde çukurlukların oluşmasına, ağrı ve akıntı şikâyetlerine yol açtığı, Ayrıca baştan dökülen saçların sırt bölgesinden aşağıya inerek kaba etlere saplanma yoluyla yağ dokularına girerek hastalığa neden olduğu uzmanlarca kanıtlanmıştır. Tıbben tedavisi mümkün olan bu hastalığın yanında hiç oturmadan havadan kazanılan koltuklara da oturanların yakalandığı hastalıkların mevcut olduğu bilinen şeylerdir. Bu hastalıklardan bazıları şunlardır. Koltuğu bırakamama hastalığı, Atıp tutma hastalığı, Mahiyetindekileri azarlama, küçük görme hastalığı, Kendisini bu koltuğa oturtanları unutma hastalığı, Kendi cebinden çıkmayan paraları harcama hastalığı, Haksız yere kazandıklarına kat kat kazanç sağlama hastalıklarıdır ki birde en kötüsü ebedi hayatı unutma hastalığıdır.
Akan suların durduğu an,
Evrende yaşam denilen çizgide güneşle ay’ ın bir takım nesneleri gölgelediği gibi insanlarda bir takım şeylerle gölgelenir. Nesnelerin görüntüleri insanlara zaman zaman korku verir. Gölgelerin korkunçluğu önemli değildir. Asıl önemli olan insanların görüntülerinin ardında yatan gerçeklerdir. İnsanlar bazen masum bir gülümseme ve tebessümle karşısındakine yaklaşır ki akan sular durur. Bu yaklaşım karşısındakinden alacağı şeyleri alıncaya kadar süren yalancı tavırdır. Alacağını aldıktan sonra ciddiyetinden eser kalmaz kibar tavrını değiştirerek canavarlaşır. İşte bu görüntü insanların göründüğü gibi değil vasıflarının içerdiği kişilik hastalığı ve ruhsallığıdır. Bu nedenle gölgelerin görüntüsü insanların korkunçluklarından daha iyidir. İnsan görünüşe değil ahlak ve terbiye ye milli değerlere akılcı fikirlere önem vermelidir. İyi giyinmek iyi görüntüler, yararlı konuşmalar, yapılan iş ve hayırlar saygınlık sağlarken boş konuşmalar ve vaatler ise zamanla canavarlaşmanın eserleri haline dönüşür.
Kriterler,
Bu nedenle, kurum ve kuruluşlarda iş görecek olan bu koltukların adaylarında aramamız gereken bazı kriterlerin varolduğunu unutmamak gerekir ki adayların amacı ulaşmanın mutluluğunu seçenleri ve bu seviyeye getirenleri ile paylaşma bilincini kavramalı, yönetimin bir bilim, sanat olduğu unutulmamalı, iyi yönetim için faaliyetlerini bilimsel verilerle güçlendirerek, becerisini en seviyeye çıkarabilmeli, talip olduğu şehir, belde veya köy yönetiminin ev idaresi ile kahvehane ve bakkal yönetimi olmadığını kavrayabilmeli, aday ve adaylar yöneticilik için liderlik özelliği taşıması ile birlikte geçmiş yönetimlerden ders çıkararak gelecekte karşılaşacağı sorunlarla zorlukları görebilmelidir.
Empati yapma
Bu koltuklara aday olanlar olgun davranmasını, kendine güvenle birlikte seçenleri ile atamasını yapacak olan amirlerine de güven vermelidir. Samimi, ilişki kurma, etkileme ve empati(duygudaşlık) yapma yeteneğine vakıf olmalı ileriyi görebilmeli etkili konuşup doğru, dürüst, inisiyatif sahibi olarak siyasi çevrenin kuvvetlerini şehrine beldesine köyüne aktarma gücünü, çalışmalarıyla riskleri krizleri çözerek aktif faydaya dönüştürme kabiliyetini taşımalı, labirentler oluşturarak zorluklar yaratmadan otoritesini uygun olarak kullanmalıdır. .
Boş koltuklar Şehrimizin beldemizin köyümüzün yakında boşalacak koltuklarına talip olanlarla kurum ve kuruluşlardaki boş koltukların adaylarında da bu kriterleri aramak gerekir.
Zavallı,
Kriterleri yok sayıp seçtiğimiz insanlarla, atanmaları sağlanan bürokratları o koltuklara oturtursak vebal altında kalır ve kendi şehrimizde beldemizde köyümüzde ZAVALLI duruma düşmekten başka bir şey olmayacağı açıktır.
E.G.Ş.İ - K.Ö.Y.Ş.İ,
Eğer bu duruma düşmek istemiyorsak ve E.G.Ş.İ (Ekonomisi Gelişmiş Şehir İnsanı ) veya K.Ö.Y.Ş.İ (Kalkınmakta Öncelikli Yöre Şehri İnsanı) olarak çağdaş, kültürlü ve zenginler sınıfında yer almak istiyorsak, yöresel düşüncelerle şehrimizi beldemizi köyümüzü çağdaşlık seviyesine ulaştıracak, vakar, dürüst, vasıflı ve tuttuğunu koparabilen kişilerle işbirliği yapmamız gerektiğini unutmamız gerektiğidir.
Gün sizin bizim günümüz,
Seçim sizlerin bizlerin ve yetkili olanlarındır.
Güvenli yönetim – yöneticilerle nice Ferah ve Aydınlık günlere............
Düzce, 10.03.2004
Zekeriya ÇAVUŞ
Şair - Araştırmacı yazar
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.