- 1323 Okunma
- 15 Yorum
- 0 Beğeni
Yüce Milletim
yüce MİLLETİM
Bazen bir gazel olmuş Fuzuli’nin kalemiyle Türkmen ruhu canlanmış,bazen zafer olmuş Mehmet Akif’le şiirler bayrağa eklenmiş.............
Bazen hikmet olmuş gönülleri Yesevi ile fethetmiş,bazen abdal olmuş Pir sultanla Şah’a varmak istemiş......
Bazen elif olmuş Karacaoglan’da güzelleme söylemiş,bazen dost olmuş topragına Veysel ile aglamış.............
Bazen bir gurbet türküsü olmuş sıladan selam getiren ,bazen semahta hasret olmuş Turnayla selam götürmüş.....
Bazen yanık bir sada olmuş kavalda içimizi titreten,bazen gürleyen bir ses olmuş davulda düşmanları ürpertmiş.....
Bazen zafer olmuş Tuna kıyılarında çaglamış akmış,bazen göç olmuş düşmüş göz yaşlarıyla geri dönmüş.......
Bazen halay olmuş omuz omuza ,sevgileri birleştirmiş,bazen ağıt olmuş dövülmüş dizler acıları debreleştirmiş.....
Bazen bitmeyen bir mücadele ,bazen tükenen umutlar,bazen yükselen kahramanlık, bazen çelikten bir yumruk....
Bazen yufka bir yürek,kadife el,bazen hayırsever bir vicdan ,sızlayan gönül olmuş......
Bazen usta bir elden çıkan hat olmuş,besmeleyi kağıda dökmüş,bazen göz nurunu ve ALLAH aşkını nakşeden bir mihrabın cinisi olmuş......
Allah adına yapılan cenkler ,Allah adına yükselen minareler,Allah adına açılan eller olmuş...............
Hayır dualarla secdeye varan alınlar,evlat hasretiyle kınalı ellerin çektiği tesbihler olmuş.........
Ve millet şehit,tarih tanık,Allah alim,millet aşkı ile topraga düşen nur yüzlü,korkusuz yürekli,gür sesli şehitler olmuş...
Başka diyarlarda aramaya gerek yok TÜRK MİLLETİ budur...........KERKÜKTE hoyrattır,GENCEDE mahnı,EGE de zeybek,KAŞGAR da sagudur,ÖTÜKENDE koşuk....
Türküdür,şarkıdır,koşmadır...............
Semadır,semahtır,ilahidir..................
Destandır,mehterdir,marştır..............
Ve TÜRKLÜĞÜN her yanında GÖNÜLDÜR,SEVGİDİR,HUZURDUR.............
Seferde nefer,tarlada çiftçi,tezgahta işçi,sınırda gözcüdür
Evinde kınalı bir elin ,alın teri,göz nuru, el emeğidir.....
Rengini şehit kanından alan ve BÜTÜN VATANI ÇEPEÇEVRE KAPLAYAN ALYILDIZLI ALBAYRAKTIR..........
SON SÖZ OLARAK DİYORUZKİ HEP AGIZDAN .HORAN KADAR KARADENİZ,ZEYBEK KADAR EGEYİZ....
KARŞILAMA KADAR TIRAKYALI,HALAY KADAR,BAR KADAR,SEMAH KADAR,DOGUYUZ,GÜNEY DOGUYUZ,..................................
Şunu asla unutmuyalım ?
Bizler yeri geldiğinde DEDE KORKUT OLDUK.EDEBALİ OLDUK,HACI BEKTAŞ OLDUK HACI BAYRAM VELİ OLDUK RUHLARI FETHETMİŞTİK
bİZLER,ALPARSLAN OLDUK,YILDIRIM OLDUK,FATİH OLDUK,MUSTAFA KEMAL OLDUK TÜM BELALARI YOK ETTİK .
YERİ GELDİĞİNDE EMRAH OLDUK,İTRI OLDUK,BAKİ OLDUK,SİNAN OLDUK,GÖNÜLLERİ FETHETTİK .
EY MİLLETİM ZAMAN UYANMA ZAMANI DEGİLDE NEYİN ZAMANIDIR
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
YORUMLAR
Asım kısbet
Asım kısbet
muhterem üstadım bu kadar olur güzellik şiir gibi bir milletin anotomisini amlatmak
bu yürek dolusu onure eden yazınız için size çok teşekür ederim
Alkışlıyorum çok değerli usta kaleminiz varola efendim iyiki varsınız
saygılar selamlar.
Aşık Çağlari tarafından 1/31/2010 10:32:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
Asım kısbet
Harika bir yazı okudum değerli Asım kardeşim.Varolasın gönlüne bin can ile teşekkürler.Biz büyük bir milletiz bu böyle biline.Düşmanlarımız olacaktır elbet ama arkasına bakamadan onlarda gidecektir mutlaka zamanı gelince.Ne demiş Mehmet Akif Ersoy ,''kükremiş sel gibiyim bendimi çiğner aşarım,hangi çılgın bana zincir vuracakmış şaşarım'' Bu millet kükrediği an da ,sonu malum.....
Saygılarımla
Bahar
Asım kısbet
Aklım yettiğince yorumladım... Konunun, uzmanı değilim.
Sağolasın Ustam... Gönlüne sağlık.
Saygı ve Selâmlarımla...
K.Y. kadiryeter - TRABZON.
................................................
YÜCE MİLLETİM
Bâzen bir gazel olmuş, Fuzuli’nin kalemiyle Türkmen Rûhu canlanmış,
Bâzen zafer olmuş Mehmet Akif’le şiirler bayrağa eklenmiş...
Bâzen hikmet olmuş gönülleri Yesevi ile fethetmiş,
Bâzen abdal olmuş Pir sultanla Şah’a varmak istemiş...
Bâzen elif olmuş Karacaoglan’da güzelleme söylemiş,
Bâzen dost olmuş toprağına Veysel ile ağlamış...
Bâzen bir gurbet türküsü olmuş sıladan selâm getiren,
Bâzen semahta hasret olmuş Turnayla selâm götürmüş...
Bâzen yanık bir sada olmuş kavalda içimizi titreten,
Bâzen gürleyen bir ses olmuş davulda düşmanları ürpertmiş...
Bâzen zafer olmuş Tuna kıyılarında çaglamış akmış,
Bâzen göç olmuş düşmüş göz yaşlarıyla geri dönmüş...
Bâzen halay olmuş omuz omuza ,sevgileri birleştirmiş,
Bâzen ağıt olmuş dövülmüş dizler acıları debreleştirmiş...
Bâzen bitmeyen bir mücadele, bazen tükenen umutlar,
Bâzen yükselen kahramanlık, bazen çelikten bir yumruk...
Bâzen yufka bir yürek, kadife el,
Bâzen hayırsever bir vicdan, sızlayan gönül olmuş...
Bâzen usta bir elden çıkan hat olmuş, besmeleyi kağıda dökmüş,
Bâzen göz nurunu ve ALLAH aşkını nakşeden bir mihrabın cinisi olmuş...
Allah adına yapılan cenkler, Allah adına yükselen minareler,
Allah adına açılan eller olmuş...
Hayır dualarla secdeye varan alınlar,
Evlât hasretiyle kınalı ellerin çektiği tesbihler olmuş...
Ve millet şehit, târih tanık, Allah: Âlim,
Millet aşkı ile toprağa düşen nur yüzlü,
orkusuz yürekli, gür sesli şehitler olmuş...
Başka diyarlarda aramaya gerek yok; TÜRK MİLLETİ bu'dur:
KERKÜK'TE Hoyrattır, GENCE'DE Mahnı;
EGE'DE Zeybek, KAŞGAR'DA Sağudur, ÖTÜKEN'DE Koşuk...
Türküdür, şarkıdır, koşmadır,
Semâdır, Semahtır, ilâhidir;
Destandır, Mehterdir, Marştır...
Ve TÜRKLÜĞÜN her yanında GÖNÜLDÜR, SEVGİDİR, HUZURDUR...
Seferde nefer, tarlada çiftçi, tezgahta işçi, sınırda gözcüdür;
Evinde kınalı bir elin, alın teri, göz nuru, el emeğidir...
Rengini Şehit Kanı'ndan alan ve BÜTÜN VATANI, ÇEPEÇEVRE KAPLAYAN ALYILDIZLI ALBAYRAKTIR...
SON SÖZ OLARAK DİYORUZ Kİ; HEP BİR AĞIZDAN: HORAN KADAR KARADENİZ, ZEYBEK KADAR EGE'YİZ...
KARŞILAMA KADAR TIRAKYALI, HALAY KADAR, BAR KADAR,
SEMAH KADAR, DOĞUYUZ, GÜNEYDOĞU'YUZ...
Şunu, asla unutmuyalım ?
Bizler, yeri geldiğinde; DEDE KORKUT OLDUK. EDEBÂLİ OLDUK,
HACIBEKTAŞ OLDUK, HACIBAYRAMVELİ OLDUK, RUHLARI FETHETMİŞTİK...
BİZLER;ALPARSLAN OLDUK, YILDIRIM OLDUK, FATİH OLDUK,
MUSTAFA KEMÂL OLDUK, TÜM BELÂLARI YOK ETTİK .
YERİ GELDİĞİNDE; EMRAH OLDUK, ITRÎ OLDUK,
BÂKİ OLDUK, SİNAN OLDUK, GÖNÜLLERİ FETHETTİK ...
EY MİLLETİM: ZAMAN, UYANMA ZAMÂNI DEGİL DE NEYİN ZAMÂNIDIR??!
"NE MUTLU, "TÜRK'ÜM" DİYENE"...
Ustam...
yarım saattir(15:01:52- 15:40) yazının imlâ hatâlarını düzenleyip eklemek için çalışıyordum... yapmamam gereken yerde, sayfan üzerinde çalışıyordum. Bir- iki hatâ yaptım düzeltiyordum ki; hepsini birden yok etmişim. Öyle güzel oldu idi ki... şiir hâline çevirmiş, görsen; emînim çok sevecektin... son rütuşlarını yapıyordum... Ahhh... kendime kızıyorum... gitti bir kere. çoküzüldüm...
Selâm ederim.
..............................................................
BULDUMMMMMMM............... BULDUMMMMM..... EKLİYORUM:
kadiryeter tarafından 1/31/2010 3:58:12 PM zamanında düzenlenmiştir.
ÇOK ETKİLENDİM BİRLİĞE, BERABERLİĞE KARDEŞLİĞE MESAJDI DEĞERLİ YAZINIZ YÜREĞİNE VE EMEĞİNE SAĞLIK SAYGILARIMLA...
Asım kısbet
bundan iyi bir sunuş metni olur,milleti galeyana getiren ve onlara haklı gururnu yaşatacak cinsten sözlerin müthiş dizimi!
Asım kısbet
Rengini şehit kanından alan ve BÜTÜN VATANI ÇEPEÇEVRE KAPLAYAN ALYILDIZLI ALBAYRAKTIR..........
SON SÖZ OLARAK DİYORUZKİ HEP AGIZDAN .HORAN KADAR KARADENİZ,ZEYBEK KADAR EGEYİZ....
KARŞILAMA KADAR TIRAKYALI,HALAY KADAR,BAR KADAR,SEMAH KADAR,DOGUYUZ,GÜNEY DOGUYUZ,..................................
Şunu asla unutmuyalım ?
Bizler yeri geldiğinde DEDE KORKUT OLDUK.EDEBALİ OLDUK,HACI BEKTAŞ OLDUK HACI BAYRAM VELİ OLDUK RUHLARI FETHETMİŞTİK
bİZLER,ALPARSLAN OLDUK,YILDIRIM OLDUK,FATİH OLDUK,MUSTAFA KEMAL OLDUK TÜM BELALARI YOK ETTİK .
YERİ GELDİĞİNDE EMRAH OLDUK,İTRI OLDUK,BAKİ OLDUK,SİNAN OLDUK,GÖNÜLLERİ FETHETTİK .
EY MİLLETİM ZAMAN UYANMA ZAMANI DEGİLDE NEYİN ZAMANIDIR
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE
ÇOK DUYGULANDIM ,ÇOK BEĞENDİM DEĞERLİ KARDEŞİM NE KADAR GÜZEL ANLATMIŞSIN ONUR GURUR DUYDUM HİSSEDEN YÜREĞİNE DUYARLI KALEMİNE SAĞLIK ALLAH BİRLİĞİMİZİ BÜTÜNLÜĞÜMÜZÜ BOZMASIN,BOZMAK İSTEYENLERE DE FIRSAT VERMESİN İNŞ.BAŞARILI ÇALIŞMALARININ DEVAMINI DİLİYORUM.SELAM SAYGIMLA...