YORUMLAR
Edebiyat defterinde, şiir ve yazılarını okuyarak aşina olduğumuz isimleri detaylı tanımak güzeldi.
Değerli Meselci Kardeşim emeğinize yüreğinize sağlık. Bazı yorumları okudum. Bu derece çirkin bir şekilde saldırı olması üzücü. Şevkiniz kırılmasın. saldırının sebebi kıskançlık gibi görülüyor. :) Birilerinden izin alınmamış gibi...
"Meselci" ve "mahatma" isimli iki üye. İkisi ilede ne bir muhabbetim var nede bir husumetim.Tarafsız gözle yorumlar-eleştiriler kısmındaki diyaloğu okuyunca kanım dondu bir an.
mahatma'nın yaşı kaç olursa olsun "antiGandh" ice tavırları karşısında meselci"nin gösterdiği Halil ibrahim sabrını takdir etmemek haksızlık olur.
-Evlat
-Bana hangi hakla evlat diyors...
-Bak evlat..
-Yahu ağzını toplasana
-Bak evlat
-Seni Allaha havale ediyorum
-Evlattt
Hani sokakta veya bir kahvede şu konuşma yapılsa direk cinayet sebebi sayılır herhalde. Teammüden hakaretin bu kadarına ohaa'mı denir yoksa çüşşş'mü. Ben gene burası bir "edebiyat" sitesi olması münasebetiyle sadece "edep yahu" diyorum.
"meselci" için iki seçenek var bundan sonra ya "klasik bir roman" olacak yada "sıradan bir hikaye".
Artık bir daha söyleşi yapmayacağım deyip "emret ya sahip" psikoljisine girerse bence hikayedir artık. Yada "klasik bir roman" olmak için devam edecek. Karar kendisinin
Ha mahatma'mı onu konuşmaya değmez canımmmm ;)
Herkese saygılar
Söyleşiyi ve yapılan yorumları okudum..
Meselci arkadaşımız uzun süredir, site üyelerimizle bir çok söyleşi yapmıştır..
Bir ay önce bana da sorular gönderdi.Ancak bir takım nedenlerden dolayı cevaplayamadım..Üstelik o kadar rica etmesine rağmen??
Eleştiride neden çoğunlukla bayanlar ile söyleşi yapıldığı amacı nedir gibi sorular sorulmuştur..
Bu sorular başta selim arkadaşımız olmak üzere söyleşi konuklarını da eminim rahatsız ederken,onlara haksızlık yapılmıştır..
Çünkü artık söyleşi yapmayacağını belirtmiş arkadaşımız..Sormak istiyorum??
Bir söyleşi edebiyata ne gibi bir zarar verir..İsteyen okur, isteyen okumaz..
Üstelik edebiyatla alakası olmayan, üstelik edebiyatın içine eden bir çok yazılar varken bu söyleşilermi dikkati çekiyor..
Edebiyat türleri arasında söyleşi bir yana, bir mektup, bir dilekçe bir günlük de yer almaktadır..
Sorun nedir anlayamadım..Sorularda düşük cümleler kullanılmıştır..Bunu da komik sorular diye nitelemek çok yanlış..
Hepimiz Türkiye nin çeşitli coğrafyalarında yaşayan yazan insanlarız..Arkadaşımıız en uç noktada yaşayan ona göre eğitim alan fakat buna rağmen aşama kaydeden birisidir..
Ünlü olanlar, üstadlar, kitap bastıranlar bu ülkede edebiyata ne verdi merak ediyorum ki söyleşilerini heyecanla okuyayım..
Selim arkadaşım yakında soruları cevaplıyorum, ondan sonra bu söyleşiyi bırakrsan bırak...
Selamlar..
mahatma......yorumunu okudum..... sayfanı gezdim.....pek aktif bir durum göremedim....ama bu sitede yenilik yapan iyi niyetiyle yazan arkadaşlarımızı...çok bilecen halinle eleştirip haksızlık ediyorsun....yapım gereği.... hakedenin hakkını verenler sınıfında görürüm kendimi......öyleyse sende bir şeyler yap..... beceremiyeceğin bir durumda.. yapanı en azından acımasız eleştirme..... yaptığı söyleşiler en az 250---300 kişi tarafından okunuyor birde kendi yazdıklarına bak ....çakılıp kalmışsın........ben meselcinin sözcülüğüne veya kendim için.. gündem yaratmaya soyunmadım....o kişinin bana ihtiyacı yok.....dedimya..... haksızlığı sevmeyen yapıma ters düştü diye konuya giriyorum......kaleminizin sivri ucunu biraz törpülemenizi salık verir kırdığın birinin kalbini kazanmanızı önerir... saygılar sunarım...
Ben severek okuyorum,söyleşilerinizi.
Tanıttığınız kişilerin,kitap yazmış,otorite şair/yazar olmaları gerekmiyor.
Duygulu,yüreğini koyan,"iyi" insanlarla tanışmış oluyoruz.
Kendimiz gibi,kendimizden esintiler bulduğumuzda seviniyoruz.
Tamamı bayan olsa ne olur?
Çok muşuz meğer... diyorum.Varmışız... diyorum.
Sonuçta,beğenmediğim tarzda yazı/yazarlarla fazla zaman harcamıyorum.
Hepsi bu.Okumazsınız olur biter.
Ne demiş Gandi:
Önce küçümsediler
Sonra görmezden geldiler
Sonunda
Ben yendim...
Tevazuyla devam...
Selam,saygı.
sevgili mahatma,
eleştirinize saygı duyuyor ve hak veriyorum.
sadece söylem açısından yorumunuz(evlat demek gibi) üzdü beni. ama bir şey olmaz.
kendimi söyleyişi konuda, iyi duruma getirmek için.
BİR DAHA SÖYLEYİŞİ YAPMAMAYA KARAR VERDİM.
BÜYÜK SAYGIMLA.
çiğdem savaş
Siyah Ses
me-ta
kurtoviç
Eleştirileri haklı buluyorsunuz.
Söyleşiye katılan aldatılmış (gibi...) bir tutum içinde.
Büyük saygıyla,bir daha söyleşi yapmayacağınızı...
Nahoş,tarifsiz bir durum yok mu sizce.
Ya da bu bir özeleştiri mi?
Tuhaf ve üzücü.
...benim bir sorum olacak....neden hep söyleşileri hep bayanlarla yapıyorsun....?????...söyleşi diye yazdıklarının %90ı neden bayan...bu ve diğer söyleşiler...söyleşi dediğime bakma...tamamen maganzin içerik...söyleşi: bir yazarın, kişisel görüş ve düşüncelerini fazla derinleştirmeden, muhatabıyla konuşuyormuş hissini verecek bir üslûpla makale planında yazdığı fikir yazısına denir. Kaynak:http://www.maxihayat.net/maxiforum/edebiyat-kosesi/52585-soylesi-sohbet-nedir-soylesi-tanimi-soylesi-ozellikleri-nelerdir.html
Şiir yazmak mı önemli yoksa şiir okumak mı?
En sevdiğin renk adı ve nedeni?
Sizi mutlu eden dört özellik nedir diye sorsam?
En çok zorunuza giden bir insan davranışı?
Korkularınızın ilk beş maddesini sıralayan cümleler?
böyle komik soru olabilirmi???hele edebiyat sitesinde!!!!
bayanlara soru sormak için soru soracağına...sitede yada başka yerde üstadlarımızın söyleşisini oku...
me-ta
meselci
ben edebi söyleyişiler gerçekleştirmeye çalışıyorum.
bayanlara öncelik veriyorum.
nedeni açık,
hiçbiri beni kırmadı, söyleyişiyi kabul ettikleri için.
benimle alıp veremediğin ne?
gerçekten yorumunu esefle karşıladım.
Siyah Ses
...seninle alıp veremediğim yok...söyleşi ismi ile yayınlıyorsan bu söyleşi olmayan yazıyı...o zaman alıp veremediğim olur...ya söyleşiyi adam gibi hakkıyla yap...veyahut insanları söyleşi yapıyorum diye yanıltma...
me-ta
meselci
yani anlayacağın,,,
eleştirinde tutarlılık görmedim.
saldırı var, yapıcı değildi.
Siyah Ses
me-ta
meselci
söyleyişilerimi layıkıyla yapmaya çalışıyorum.
bu da benim tarzım.
söyleyişinin tek bir tanımı olamaz.
nasıl ki, şiir'in tek anlamı olmadığı gibi.
Siyah Ses
...şiir:Zengin sembollerle, ritimli sözlerle, seslerin uyumlu kullanımıyla ortaya çıkan, hece ve durak bakımından denk ve kendi başına bir bütün olan edebî anlatım biçimi, manzume, nazım, koşuk.
...söyleşi:Bir bilim veya sanat konusunu, konuşmayı andıran biçimde inceleyerek anlatan edebiyat türü, sohbet. yapmış tdkda olan büyüklerimiz...
me-ta
meselci
lütfen sözlerinizde saygılı olunuz.
hangi hakla bana evlat diyorsunuz.
derdiniz ne?
Siyah Ses
Çiğdem SAVAŞ kimdir, tanıyabilir miyiz sizi birçok yönünüzle?
Işıl AKSOY kimdir, kendisini birçok yönüyle ve de özelliğiyle tanıyabilir miyiz?
Aramızda polyannna rumuzuyla nefes alan, bir diğer deyişle Hatice TÜRKOL kimdir, tanıyabilir miyiz sizi birçok yönünüzle?
...hep aynı soruları sorarak bir şeyler yaptığını zanneden gözlüklerini çıkar evlat... insanlarıda yapmadıkları bir başarıda sanki bir şeyler yapmışlar şeklini verme...
me-ta
meselci
tamam da,
hangi hakla bana evlat diyorsunuz?
bu ne küçümseyici yaklaşım?
eleştiri yapma stiliniz moral bozucu, naif filan değil.
haksız mıyım?
Siyah Ses
...basma kalıp sorularınla seni tanıyalım?...
meselci kimdir, tanıyabilir miyiz sizi birçok yönünüzle?
Şuan ne iş yapıyorsunuz? Vaktinizi alan uğraşlar ne-ler? Boş vakitlerinizi ne tür eğlencelerle değerlendirirsiniz?
Ne zamandan beri edebiyatın içinde ve şiirin kucağında nefes alıyorsunuz Sevgili meselci?
Şiir yazmak mı önemli yoksa şiir okumak mı?
Hangi şair döneminde yer almak isterdiniz ve onunla dost olarak yaşamak isterdiniz?
En sevdiğin renk adı ve nedeni?
En çok zorunuza giden bir insan davranışı?
Sizi mutlu eden dört özellik nedir diye sorsam?
Korkularınızın ilk beş maddesini sıralayan cümleler?
Dostluk mu arkadaşlık mı öncelik verdiğiniz kavram?
Yoğunluğunuza rağmen, dilinizle ve yüreğinizle okurlarınıza kendi pencerenizi açtığınız için onlar ve kendi adıma şükranlarımı sunuyorum elzem varlığınıza Sevgili meselci...
meselci
Siz saygısızlık etmekten vazgeçmeyeceksiniz anlaşılan.
size Allah'a havale ediyorum.
Siyah Ses
Siyah Ses
çiğdem savaş
Nimet Vefa
yıkıcı olduğunda değil
ha bu arada tek karşı çıkan sizsiniz bu söyleşilere
edebi bi eserin kitabın varmı diyorsunuz
olmak zorundamı
benimde yok
tamamen maddi sıkıntılardan dolayı
hadi bana bi şiir kitabı çıkarsanıza
edepli olun saygılı olun
yol gösterin yoldan çokarmayın
şiirde iilla ölçüye uyağa uymakmı lazım ?
Hatta kimse ama hiç kimse başımızdaki devlet adamlarından suç bulmasın, her biri aynı... Kimse kimseden üstün veya zayıf değil. Zayıf olan bizim insanımız. Onları kim seçiyor, bizim insanımız. Kim sikayet ediyor, bizim insanımız..
O yüzden ben değil; bizler, hepimiz beşikteki de dahil, hepimiz bir şeyler yapmalıyız.......yaş 19 üniversite birinci sınıf.....bizim zamanımızdaki dev genç idolü....... şimdikiler gibi sev genç idolü değil.....dolu bir kalem......sayfalarında gezindim....ne yazdığını biliyor tıpkı meselciyle yaptığı bu güzel söyleşide ne söylediğini bildiği gibi.... güzel bir çizgide.....
kararlı ......harika bir söyleşi.......hem yapanın...... hem konuşanın......dağarcıkları...... dopdolu....bu güzel ikiliye selamlar sevgiler.....saygılar
kurtoviç
".......yaş 19 üniversite birinci sınıf.....bizim zamanımızdaki dev genç idolü....... şimdikiler gibi sev genç idolü değil.....dolu bir kalem......sayfalarında gezindim....ne yazdığını biliyor (...) "
********************************
Tacettin ağabey(izninizle)gerçekten güzel bir insansınız.
Ne güzel olurdu,rakı,balık...
Selam ve saygılarımı gönderiyorum.
Duvardan atladım önce,çocukluğumdaki gibi.İzleyen ,gören yoktu.
Bahçeye girdim,gezindim.Seçtiklerimi koparıp ,kazağımın altına doldurdum.
Girdiğim gibi, görünmeden çıktım.Kuytu bir yerde çaldıklarıma baktım:
**************************************************************************
"İnsanları seviyorum, beni anlayabilenleri ayrı tutuyorum"
"Herhangi bir birey ben insanım diyebilir kendince ama her birey ben egitimli bir insanım diyemiyor maalesef."
"... yazdığım şiirleri defalarca defalarca okuyorum ve içeriği ne olursa olsun gülümsüyorum çünkü ben güçlüyüm diyorum. "
"Herkes şiir yazmak zorunda değildir" "Şiir yazmak kadar okumak da önemli."
"O yüzden ben değil; bizler, hepimiz beşikteki de dahil, hepimiz bir şeyler yapmalıyız..."
"Yurdumun her yeri benim. Benim ve insanımın..."
"...cocuklugunuzun masumiyeti hep sizinle olsun..."
*******************************************************************************************
ve sanki...
...hiç yabancı gelmediler.
Ben,memnun oldum.Varolun hep.
Sn. Meselci'ye teşekkür.
Selam,saygı.
Gencecik bir edebiyat aşığı ile tanışmak ve onun penceresinden hayata,insanlara, edebiyata bakmak çok hoş.
Sorular sevgili meselci tarafından ustaca hazırlanmış yine..Hem profesyonelce hem de çok içten.
Aynı zamanda sevgili Çiğdem'in samimi ,içten ve bir o kadar da yalın cevapları gerçekten çok hoş bir tat vermiş söyleşiye.
Her iki genç yüreğe de başarılar diliyorum.
Sevgilerimle
.............................
Sevgili çiğdem SAVAŞ,
Senle söyleyişi gerçekleştiren biri olarak değil,
bir okur olarak Takdirle Karşıladım sizi.
Bunu özellikle vurgulamak isterim. Yolun açık ve birkaç yıl sonra, büyük bir imzada varlığınızı göreceğimden emin ve umutluyum.
Ne kadar teşekkür etsem AZ...
DAİM
VAROL VE SAĞOL aramızda.
çiğdem savaş
okudugumda aynaya bakmış gibiydim yıllar ne cok sey degiştirmiş bende belli ki ilk yazdıgım şiir ve şimdiki halim...ne cok sey degişmiş...