- 1124 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yad-ı Cemil.
YAD-I CEMİL.
Orta Doğu Teknik Üniversitesinde tahsil yapmakta olup içinde yaşadığı şartların ahlaki erozyonundan şikâyet eden, her şeyi servet, şehvet ve şöhretten ibaret görmeyen, İnsani değerlerini kaybetmemiş bir gencimizin serzenişi karşısında yazmış olduğum bir mektuptur.
Demek ki ömrünün baharında belki en güzel ve en tehlikeli yaşındasın, hele içinde yaşadığın ortam da yaşından kaynaklanan hissiyatı nefsaniyeni menfi yönde tahrik eden şartları içeriyor ise size ve sizin gibi gençlerimize Allah’a dua, dua yalvarıp yardım dilemekten başka yapacak bir şey kalmıyor.
Ama ne var ki, karanlık ne kadar şiddetlenir ise, yıldızlar kendileri adına o kadar canlı ve parlak çevreleri adına ise o kadar faydalı ve yol gösterici bir nitelik kazanır.
Daha uzaklardan fark edilir, aydınlatma adına daha çok iş görebilir.
Ahlaksızlık ne kadar azgınlaşsa, ne kadar seviyesizleşerek tehdit etse; kararlı, duyarlı, insani değerlerinin farkında olan insanları o kadar güçlü ve azimli kılar.
Büyük insanlar;
Fiziki açıdan insan görüntüsüne sahip sıradan yatıklar değil,
İnsanlık adına büyük işler başaranlar;
Geçmiş ile gelecek nesiller arasında ahlak, adalet ve muhabbet köprülerini kuran medeniyet mimarları olup insanlığın kurtuluşu yolunda ömür tüketenlerdir.
Büyük işler;
Teknolojik gelişmelere imza atmak değil, alevleri afakı saran nefsanî ateş içinde yanmadan yaşayabilmek ve arkadan gelenlerin yolunu açmak,
Nefsini unutup nesli içini yaşamak, yaşatma azim ve heyecanı ile yaşamayı unutmaktır.
Yani şehvet, şöhret ve servet harami duygularının, canavarları ürküten cinayetleri, hayvanları tiksindiren davranışları, doymak bilmeyen gasıbane, harisane istekleri ile kemale giden yolları kestiği, ahlak ve adaleti tehdit ettiği bir zamanda, HAYATI, MİDE HAMALLIĞI, UÇKUR KÖLELİĞİ MAL VE SERVET BEKÇİLİĞİNDEN İBARET görmeyip onlara hayır diyebilmek ve ihtiyaçları meşru sınırlar içinde tutabilmektir..
Ben, bugün iman etmiş, Allah’a vermiş olduğu sözün farkında ve arkasında olan sizin gibi gençlerimizi İbrahim (as.)’a benzetiyor. “Finnari layehterik” ateş tedirler ama yanmıyorlar dedikleri gibi, bende ateştesiniz fakat yanmıyorsunuz ve Allah’ın izni ile yanmayacaksınız diyorum.
Yanmayı bırakın, dünya insanlığının geleceğini yok etmek içinin teşekkül etmiş olan yirminci yüzyıl Nemrutlarının yakmış olduğu ahlaksızlık ateşini söndürmeye çalışmanız, bu azimli ve kararlı duruşunuzla küfrün ödünü kopardığınıza inanıyorum.
Yalnız safları sıklaştırmak ve muhabbet fedaisi olmak!
Birbirimize sımsıkı sarılmak, nefis, şeytan ve şeytana yakayı kaptırmış ve asker olmuş zavallıların tuzaklarından kurtulmak bu şerefli mücadeleyi kazanabilmenin tek yoludur diyorum.
Siz değerli kardeşlerimizden beklediğimiz;
Bu asil davanızda, azim ve kararlılık ile birlik ve beraberliğinizi bozmadan,
Bir birinize dayanarak, sımsıkı sarılarak ve Allah’a güvenerek yürümenizi, hayatınıza anlam kazandırarak, dünya misafirhanesinde aldanmayan ve aldatmayan mürşitlerin rehberliğinde cennet ve Cemalullah ticaretini yaparak insanlığa bir yad-ı cemil bırakıp bu fani dünyadan ebed alemine insanı kamil adına yakışır bir şekilde gitmenizdir.
Allah yar ve yardımcımız olsun
Allaha emanet olunuz.
Yad-ı Cemil. Yazısına Yorum Yap
"Yad-ı Cemil." başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.