- 841 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
KALEMİN CİNSİYETİ(!)
...Olur mu?
Veya cinsiyeti varsa, bu kalem "kalem" olur mu?..
Yani bir kalem yazdıklarıyla;
"Ben kadınııım..."
Veya;
"Ben erkeğiiim..." diye bağırıyorsa...
Yeri geldiğinde ipince bir tığ olup, en zarif dantelleri koyamıyorsa ortaya...
Bir başka yeri geldiğinde ise, keskin bir kılınç olup tek vuruşla uçuramıyorsa icâbeden kelleleri!
O şey "kalem" olur mu?
Ve yazdıkları "kelâm" olur mu?..
(Tığ sadece tığdır, kılınç sadece kılınç.
Ama insan; hepsi...
Kalemi insan tutar.
İnsan, insanı yazar...)
Yazacakları kendisini tutan parmakların sahibinden ibaretse...
Mürekkebi, bu sahibin nâkıs varlığıysa sadece...
Kaç gün yazar?
Kim, kaç gün okur?
Basit bir tükenmez kalem bile yedi renk yazabilirken, insan tek renk mi yazar?
"Kalıp" tek şeydir, kalem değil...
Kalem çok şey demek;
Bir kadın veya erkekten çok daha fazla şey demek.
Kalem bir insan demek.
İnsan ise, âlem-i sagîr...
Kalemde cinsiyet aranmaz.
Kalem kalem ise, cinsiyeti olmaz;
Onu tutan ister narin bir kadın eli olsun, isterse güçlü bir erkek eli...
Kalem âlemi yazar.
Kalem, kendisinde âlemdeki herşeyden bir nümûne taşıyan "insanı" yazar...
Hicran Seçkin
YORUMLAR
Tebrik ediyorum. Harika bir yazı... Güzel bir tespit...
Bilhassa internette çok okuyoruz. Hatta filmlerde izliyoruz. "Erkek değil mi? Topunu....." diye başlayan kadınsı maço bakışlar. Ya da tam tersi; "Saçı uzun aklı kısa" gibi masallarda kalmış sözüm ona güç ve akıl pazarlaması sevdalısı erkek yazarlar.
Çok şey yazılır konuyla ilgili. Sizin özetiniz harikaydı. Tebrik ediyorum...
Selamlar...
tebrikler çok güzel bir nokta.
yazar ruh insanıdır dünya görüsü geniştir kadına erkeğe dine millete takılmamalıdır ancak bu şekilde evrensel olabilir
bunlara takılan yazar ancak bunların sınırında büyüyebilir. "kadın" yahut "erkek" yazar evreninin çapınca büyür.
oysa evren bunlardan ibaret değildir.
öyle ya zaten artık sadece kadın veya erkekte yok dünyada :)
Çok önemli bir konuya değinmiş yazar. Bazen rastladığımda ben de üzülüyorum ; sürekli erkekleri eleştiren yazarlara. Öyle olmalıyız ki, kendi hatalarımızı bile eleştirbilmeliyiz. yazarın sadece cinsiyeti değil partisi, derneği de olmaz. hatta milliyeti, dini bile olmaz diyeceğim ama yanlış anlaşılır. Milliyetimiz, dinimiz elbette olacak ama bu diğer millitetlerden ve dinlerden olan insanların da haklarını savunmamaıza engel olmamalı. Örneğin ; bizden olmayanlardan '' gâvur, kâfir '' diye bahsetmek ne büyük bir hatadır. İnsann olduğumuzu unutmazken, hayvanların , diğer canlıların ve doğanın da kalemi olmalıyız.