- 701 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SİZLERDEN SİZE ŞİİRLER YOZGAT’A ÖZEL OKUNDU…
SİZLERDEN SİZE ŞİİRLER YOZGAT’A ÖZEL OKUNDU…
www.ulusalgiresun.com/index.php?option=com_content&view=article&id=664:szlerden-sze-rler-yozgata-oezel-okundu&catid=58:kueltuer-sanat&Itemid=135
ADRESİNDE YAYINLANAN HABER METNİ AYNENJ AKTARILMIŞTIR.
Ankara’da olduğu kadar Anadolu’da da adından sıkça söz ettiren Sizlerden Size Şiir Dinletileri Yozgat’lı şair ve ozanları özel programda ağırladı.
25 Ocak Akşamı Ankara’ya teşrik eden aşık, ozan ve şairler Abdullah Erol, İsmail Özbek, Murat Erciyes, İdris Gümüş, Erdoğan Bektaş’ın Yozgat’tan konuk olarak katılacaklarını bildirmeleri üzerine dinleti organizasyonu Yozgatlı gönül dostlarına özel program düzenlediler. Programa İlesam Başkanı İsmail Kara ve Ankara Halk Aşıkları Kültür ve Araştırma Derneği Başkanı Çoban Hüseyin Çemrek, Sevgi Yolu Kültür Sanat ve Edebiyat dergisinini Genel Yayın Yönetmeni Deniz Şahinoğlu yanı sıra yaklaşık otuz Ankara’lı şair ile yaşantısını Ankara’da sürdüren Yozgat’lı şair Murat Duman ve Ozan Didari Pakize Altan ‘da katıldı. Mozaiği oluşturan diğer şairlerde aslen Anadolu’nun diğer illerinden olunca Başkentimizin kucaklayan yönü gözler önüne serildi.
İbrahim İmer ve Yanık Ahmet Şahinoğlu yönetiminde Kültür Şölenine dönen etkinlikte Yozgat’lı şair ve ozanlar görmüş oldukları ilgiden son derece memnun olduklarını belirtiler. Bunun üzerine İbrahim İmer yaptığı konuşmada “her zaman siz bizi Anadolu’da ağırladınız, bir çok kentte birlikte olduk sizinle, o sevgi halkasını adım adım, şehir şehir taşıdık, şimdi sıra bizde. Gerçi Ankara’mızda sizlerin yaptığı gibi büyük organizasyonlar ve sponsorlar yok. Sizi dar imkanlar ile ağırlamak durumundayız. Ancak biz bunun utancını yaşıyoruz.”
Yozgat’lı ozanlarımızdan Abdullah Erol ve İsmail Özbek daha önce aralarında geçen gerçek bir alacak verecek meselesine aşıklık geleneğimizden atışma örneği verdikten sonra Yozgat’tın Ozanları adlı eseri birlikte seslendirdiler. Her zaman olduğu gibi Yanık Ahmet fıkraları ortamda samimi bir hava oluşmasına vesile oldu.
Pakize Altan’ın yorumu ve şiirler salonda olduğu gibi gönüllerde de adeta yankılandı. Necmi Dal merhum Hacı Taşan’ın bozlak nevindeki türküleri ile kültür mozaiğindeki yerini alırken Tekiner Aksoy söz ve müziği kendine ait Türkiye Biziz, Biz Türkiyeyiz adlı eseri ile bir kez daha birlik ve beraberliğe çağrıda bulundu.
Giresunlu şair Yavuz Kayacık Yozgat’tan konuk olarak gelen şairler hoş geldiniz diyerek 2009 yılı Sürmeli Festivalinde seslendirdiği Yozgat Selam Adlı şiirini sundu.
Ali Atak ve kızı Semah Atak şiir ve yorumları programda hayranlık içerisinde dinleyen şair ve ozanlar tarafından çoşku ile alkışlandı.
Giresun, Aluçra’lı T.H.M sanatçısı Mustafa Kara Kelkit Vadisi’nin kültürel değerlerini sergileyen türkülerine aramızdaki cevher Derya Tosun Düeti kulaklarda hoş seda bıraktı
Ali Adanır geçmiş’ten bü güne yaşamış ünlü yazar şair ve alimlerden derlediği güzel ve bir o kadarda anlamlı sözleri ile dünden bu güne ışık tutması tüm şairler tarafından beğeni kazanırken, Ali Adanır sayesinde tozlu raflarda adı unutulmaya yüz tutmuş kültürel değerlerimiz bu günde yerini koruyor.
Aynı programda Murat Duman’ın Kağızmanlı Hıfzı’nın Sefil Baykuş adlı eserini seslendirmesi üzerine İbrahim İmer Kağızmanlı Hıfzı ve Sefil Baykuş türküsü hakkında bilgiler aktardı.
Programın sonunda bir konuşma yapan İbrahim İmer bu tür programları yapmanın zorluğundan bahsederek, Ankara’da kültürel etkinlikler için değil destek randevu almanın zorluğunu vurgulayarak, ticari mekanlarda yapılan etkinliklerin ise mekanların ticari kaygıları karşısında yenik düştüğünden bahisle, üç yıldır süren programın üç hafta daha dayanamayacak şekilde can çekiştiğini vurguladı ve ardından sayın Gülnare Eskerzade tarafından, Azerice ve Rusçaya çevrilen şiirleri arasında yer alan ve kızına yazdığı Aslı’m adlı şiirini seslendirdi.
YOZGAT’A SELAM
Alişar höyüğü oğuz boyları
Kerkenez kalesi taştan surları
Bozhöyüğü almış şanından ar ı
Alucra’dan size selam getirdim
Süvari birliği yıktı düşmanı
Atam bizzat verdi size unvan ı
Ve dedi ki Yozgat yiğit harmanı
Alucra’dan size selam getirdim
Sürmeli beyidir yazmış fermanı
Vermez kızını da üzer çobanı
Anadolu duyar sazı figanı
Alucra’dan size selam getirdim
Kırmızı pelveri ve göğ bahlası
Testi kebabı yemeğin hası
Koyun yoğurduyla doldurun tası
Alucra’dan size selam getirdim
Alucralı Yavuz seviyor sizi
Kelkit vadisinin kültür merkezi
Hasretiyle şair eden herkesi
Alucra’dan size selam getirdim
Haber :Yavuz Kayacık
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.