- 1479 Okunma
- 9 Yorum
- 1 Beğeni
V+V=W ?!
---- Bir V bir V daha ne eder çocuğum?
---- W eder öğretmenim
---- Otur evladım, afferim...
İçerisinde yaşamış olduğum toplumu bazen anlamakta zorluk çekiyorum gerçekten... Geçenlerde okuduğum bir haber de işte bu anlaşılmaz duygu durumuma bir kere daha katkıda bulundu...
Haberde şöyle diyordu;
- Şanlı Urfa’nın Suruç İlçesi’nde, dünyaya gelen bir bebeğe içerisinde ’Şewin’ ismini vermek isteyen Koşti ailesine ’Türk alfabesine uygun yazılma’ koşulu nedeniyle izin verilmedi.
Uzun zamandır açılımdan bahseden hükümet bu yönde bir takım adımlar attı, örneğin kürtçe dili serbesttir dedi ve bir de TV kanalı kurdu ve bu kanalda da kürtçe yayınlara başladı. Buraya kadar güzel gibi görünse de aslında içerisinde bir dizi çelişkileri de beraberinde getirdi... Şimdi bir insana hem dilini konuşabilirsin diyeceksin sonra da niye konuşuyorsun diyeceksin ya da benim istediğim şekilde konuşacaksın ve yazacaksın diyeceksin... Bu nasıl bir çelişkidir?
Şİmdi bu durum karşısında Kürt TV’si de harf kanununa muhalefet ediyor mu diyeceğiz?
Bazı kürtçe gazeteler harf kanununa muhalefetten toplatılmakta yani Kürtçede olan X ve W harflerinden dolayı ama ne ilginçtir ki bir çok türkçe gazetelerimizde W harfi oldukça sık kullanılmakta örneğin W. Bush gibi isimlerde geçmekte, yazılmakta ve hiç de sakıncalı sayılmamakta... Tıpkı bazı Türkçe TV isimlerinde olduğu gibi örneğin SHOW TV ve FOX TV...Şimdi harf kanununa muhalefete göre W. Bush’un ismini yazarken çift V’li mi yazacağız? Ya da bu TV kanallarının ismine evet deyip Kürtçedeki X, W harflerine yasak mı getireceğiz? Bumudur bir dile hak tanınırken ki eşit olma durumu?
Bu da şunu gösteriyor ki Kürtçe dili ne kadar serbest gibi görünse de hala yasaklı bir dil olarak karşımızda durmakta.
Bir ulusun diliyle, kültürüyle bu kadar dalga geçiliyor olması gerçekten de üzücü bir durum.
Eğer Kürtçe diline serbestlik tanınıyorsa TCK’nın 222. maddesinin bir an önce gözden geçirilmesi gerekmekte.
Hükümetimizin bir an önce gerekli taraflarla ve kurumlarla oturup bazı şeyleri enine boyuna konuşmasının zamanı çoktan geldi de geçiyor bile.
Umarım bir an önce kanunda gerekli değişiklikler yapılır ve anlaşılmaz çelişkilerin önüne geçilmiş olur ve Şewin kızımız gerçek adına kavuşur...
Haksızlıkları savunmak hak değildir !
Güldane Dal (20100127)
YORUMLAR
Kültür asla hazır bir bavul olamaz. Daima değişkendir. Değişkenlikte herkese yer vardır. Sadece benim doğrularım doğru olamaz. Artık gezegensel düşünmeli ve harfleri yasaklamamalı. Yazık. Dünya tarihinde Şewinler kazanacaktır mutlaka. Bunu frenleyenleriyse kimse hatırlamak bile istemeyecektir.
Yazını çok beğendim.
--AİHM'in almış olduğu karar politiktir ÜZÜMKARASI... AİHM'in daha önceleri de bu ve buna benzer olumsuz bir takım kararları olmuştur ve Avrupadaki kamuoyu da buna tepkilerini koymuşlardır yani kısaca her almış oldukları kararlarda haklı değiller... Ulus-Devlet hukukları temel alındığında sonuç hiç de şaşırtıcı değil bence. Benim yazım işte tam da bu noktada bir şeye dikkat çekmekte yani kanunumuzda olan 222. maddeye... Anayasamızdaki bazı maddeler değişmediği müddetçe bazı şeylerin açılımını yapmak zaten oldukça zor... Umarım hükümet yetkililerin önermiş olduğu açılım bir an önce yürürlüğe girer ve bu tür tatsızlıkların da önüne geçilmiş olur...
--Öveceğim, yereceğim diye zahmet etmeyin Engin Tatlıtürk çünkü ihtiyacım yok... Hakim olan ulus kendi yasaları doğrultusunda hareket ederken bir diğer ulusu inkar etmesi insan haklarına aykırıdır...
Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi bugün Türkiye ile ilgili iki önemli karar aldı..02 Şubat 2010
Resmi kimliklerde “Alevi ibaresi” bulunması ve “Kürtçe harf” konularında Türkiye’den Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM) gündemine taşınmış ilk davalarda kararlar Strasbourg’da açıklandı.
AİHM bu konularla ilgili ilk kararında, nüfus cüzdanlarında din ibaresi yer almaması gerektiğine karar verirken, alfabede olmayan harflerin kullanılması talebini de reddetti
“Q, W, X” DAVASI
AİHM, Kürt kökenli 8 Türk vatandaşı tarafından açılan “Kürtçe harfler” davasında da kararını açıkladı.
Türkiye’nin değişik kentlerinde yaşayan davacılar, resmi kimliklerindeki Türkçe isimlerin, Q, W veya X gibi harfler içeren Kürtçe versiyonlarıyla değiştirilmesini istemiş, ancak mahkemeler, Türk alfabesinde bu harfler olmadığı için davacıların taleplerini geri çevirmişti.
Davacılar AİHM’ye yaptıkları başvurularda, günlük yaşamda kullandıkları Kürtçe isimlerin resmi kimliklerine kaydedilmemesinin AİHS’nin özel yaşama saygı ve ayrımcılıkla ilgili maddelerine aykırı olduğu savunmuşlardı
Çok basitmiş gibi ele alınan W ve çözüm adına sunulan vv ler traji komik bir anlayışın yansımasıdır.TRT 6 da w harfini kulananda,show tv ye ses çıkarmayanda bu ülkenin resmi anlayışıdır.Kürtleri inkar etmenin ve ' BİZ NE VERİRSEK SEN ONA RAZI OLACAKSIN ı dayatmanın bir sonucudur bu.Türçede bu harflar kulanılmadığından yasaktır diyenler hiç Azerbeycan alfabesine baktılarmı orada da hem x ve hemde w harfleri kulanılıyor.Demek ki,bu ,işin Türk dili ile ilgisi yok.Tek korku hep kültürü ve dili inkar edilen Kürtlerin varlıklarına sahip çıkışlarıdır.Bu konuya gösterdiğin duyarlılıktan dolayı seni kutlarım.Engin Tatlıtürk'ün inkarcı anlayışına kılıf bulmaya çalıştığı 'yasal' kılıfın ise kıymet-i harbiyesi yoktur.Dostça kal
Türkçede olmayan bir harfi Laz yada Çerkez hatta hatta azınlıklardan biri bile kullansa yasa aynı yasağı uyguluyor. Dilin yapısını gözetiyor. Yani Kürtlere özel bir yasak değil. Bunu bilmek fark etmez tabii. Amaç tek v çift v yada W değil.
Yine de TDK'nın iyi niyetli çabaları ile belki bir yol bulunur.
Ama daha mühim konular vardır ve çözülmelidir.
Yazıyı sıradan buldum. Lakin diğer yazılarınızdan daha olguncaydı. Kutlarım.
Övgü yada yergiye gerek görmüyorum.
Hayırlı günler diliyorum.
Engin Tatlıtürk tarafından 1/28/2010 11:56:01 AM zamanında düzenlenmiştir.
Osmanlıdan cumhuriyete kürt ulusu hep dışlandı ötekileştirildi dili, kültürü,rengi yasaklandı yüzlerce yıllık bu
asimilasyon ve dışlanmaya karşı kürtler tam 21 isyanla karşı durdular son isyan kürtlerin üzerindeki ölü toprağını
kaldırmasına ve siyasallaşmasına büyük katkı sağladı.Şimdide kürtlerin siyasi temsilcileri, hitlerin toplama kampı düzenindeki gibi kelepçelenerek gözaltına alınıyor ve bir çoğu da tutuklanıyor buda açılımın bir parçası olsa gerek.Elbette bu salt kürtlere
karşı bir asimilasyon da değil, ermenileri(6-7 eylül ,adına yumuşatılarak techir denilen soykırım gibi)alevileri ve tüm azınlıklarıda kapsıyor.Sevgilerimle.
Güldane,doğrular tektir ve mutlaka savunulursa doğrudur.
Kutluyorum seni.Bir tek kişi bile mağdur ediliyorsa orada demokrasi olmaz.
mai_melek,rengini bilmem mümkün değil ama ,melek olmadığın kesin.O ne acıtıcı bir dil.O ne tutarsızlığı kendi içinde sözcükler.Daha naif olmak,olaylara hoşgörüyle yorum yapmak için çaba gösterin lütfen...
sevgili gül;
bir annenin çocuğuna istediği adı koyamaması ne hazindir..hatırlıyorum da bulgaristtandan akın akın gelmişlerdi türk kardeşlerimiz...çünkü, adları değiştirilip bulgarcaya cevriliyordu...kimse bunu kabul edemiyordu...
insanlık tarihten ders alabilse...
dere tepe gidiyoruz..arkaya döndüğümüz de bir de ne görelim, ancak bir arpa boyu gidebilmişiz..e, buna da şükür mü desek ne!
sevgiler arkadaşım..daima yaz...
Guldane Dal
Sevgilerimle canım...
Bir ulusun diliyle, kültürüyle bu kadar dalga geçiliyor olması gerçekten de üzücü bir durum.
NE ULUSU NE KÜLTÜRÜNDEN BEHSEDİYORSUNUZ...HALA NEYİN PEŞİNDESİNİZ...MEMNUN OLMAYAN GİDER BU ÜLKEDEN..BURASI ATATÜRK'ÜN KURDUĞU TÜRKİYE CUMHURİYETİ...DOĞUSUYLU,BATISIYLA,KUZEYİYLE,GÜNEYİYLE...