- 471 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bakara Sure-i celilesi (3)
Bakara Suresi 03. Ayet.
3- Onlar ki gayba iman edip namazı dürüst kılarlar ve kendilerine verdiğimiz rızıktan (Allah yolunda) harcarlar.
Yine o muttakiler, ( hayatı ciddiye alan, disiplinli bir yaşama talip olan, hayattan yüce ve sonsuz beklentileri olanlar ) beşerin Allah’ı görme kapasitelerinin yetersizliğinden dolayı O’nu göremeseler de, yaratılmış olan tüm yaratıkların tek ve bir yaratıcısı olduğunu düşünür ve inanırlar.
Yaratıcının, mahlûkatı yaratmasında çok önemli maksatları olduğu gibi; insan yetenek ve kapasitesinin sınırlı oluşu, imkân ve ihtiyacın her geçen gün yeni şeyleri bilgi ve görüş alanımıza sunması nedeni ile âlemin şuan gördüklerimizden ibaret olmadığın idrak ederler.
Muttakiler, Âlemlerin Rabbi’ne hem imanlarının, hem itimatlarının hem de muhabbetlerinin gereği olan itaatlerini göstermek için emretmiş olduğu ruhun gıdası, kalbin cilası, aklın fezası, insanın alası, nefsin ıslah ve terbiyesi adına namazı dosdoğru, hiç bir itiraza mahal kalmadan, emrolunduğu şekilde kılarlar ve kılmaya çalışırlar.
Kendilerine verildiğine inandıkları rızıklardan hem insaniyetlerinin gereği olarak hem de imtihan sebebi olarak emrolunduklarından dolayı ihtiyaç sahiplerine infak ederler. (muhataplarından hiçbir karşılık beklemeden, onları minnet altında bırakmadan, Allah rızası için verirler.)
VEL İLMÜ İNDELLAH LAYE-LEMUL ĞAYBİ İLLALLAH.
Allah namazı dosdoğru kılan,
Allahın verdiklerini Allah’ın kulları ile Allah rızası için paylaşan kullarından eylesin AMİN..
________________________________________
Bakara Sure-i celilesi (3) Yazısına Yorum Yap
"Bakara Sure-i celilesi (3)" başlıklı yazı ile ilgili düşüncelerinizi ve eleştirilerinizi diğer okuyucular ile paylaşın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.