- 674 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
O'nu Bulmak - O'nu Bilmek - O'nu Sevmek
İnsan yaşamı uzun görünse de maalesef nasıl yaşandığının, nasıl bittiğinin farkına varılamayacak kadar kısa!
Geçmiş; seyredilmiş zor hatırlana bir fili, yaşanmış korkulu bir rüya.
Gelecek korkularla dolu bir tünel, kâğıt fenerlerle süslenmiş bir hayal.
An ise yarın anlatılacak basit bir masal
His ve duyguları ile sonsuza yelken açmış bir ruh için her şeyden önemli olan;
Onu ebediyetin sahili selametine çıkaracak sonsuz saadet müjdesi olsa gerektir.
Bu müjdeyi sana kazandırabilecek tek yol ise seni ve senin için her şeyi yaratan Allah’ı bilmek, (İman-ı Billah)
O’nu yarattıklarının mükemmelliğinden sanatı, kudreti, nimeti ve sair sıfatları ile tanımak. (Marifetullah)
Sana karşı olan ilgisini şefkat, merhamet, nimet, muavenet ve sair münasebetlerinden dolayı hakkıyle sevmek olabilir; (Muhabbetullah)
Yoksa fani dünyanın aldatıcı, şanı, şöhreti – malı, serveti – zevk-ü sefası değildir.
Rabbim hakkı gören bir göz, hakikate aşina bir gönül versin ki! Ruhlarımız, Münacat-ı Rahman, Kıraat-ı Kuran ve Sohbet-i İhvandan lezzet alsın.
Cennete ve Cemalullaha mazhar olabilmek için onu sevenler ile beraber olmanın önemini idrak ettirsin.
Hakkı bulmak, Rabbi bilmek, Allah’ı sevmek ne güzel.
Bulanlara, Bilenlere, Sevenlere Selam olsun.