Hayata Dur Dememek İçin
........................................
Hayata, hayatıma dur demiyorum... Demek istemiyorum ’dur, dur’ diye...
Nasıl aksa, nasıl yol bulsa... serbest bırakıyorum kendi akışını, kendi esişimi zaman içinde...
Zaman içinde anlıyorum ki, adım adım yürüdükçe yaşamın tatlandığını görüyorum... Bu farklı duygu, bu kutlu his mutlu ediyor beni nihayetinde...
Sonunda ne yapsak, ne etsek kazanan hayattır. Bizler, biz insanlar ise hayatın değişik tatlarıyız. Kimimiz acılı eser, kimimiz ekşi kokar, kimimiz şamdan bile daha tatlı bakar...
Kimimiz ise, daim kokusuz, koku nedir bilmeden bir ömür tüeketir. Tüketmek zorunda kalır, hayata kendini teslim etmediği için...
Hayata dur dememek için, kendimi iyi ve dengeli ayarlıyorum. Rüzgarlarımın beni attığı yere göre davranıyorum. Dert etmiyorum yabancı bir diyarda, yabancılık çekmeyi. Sevmiyorum başıma düşen bir elmadır diye, tüm hıncımı ayvadan almaktan...
Usulüne, gidişine bırakıyorum varlığımı, nefes aldığım yerde...
Nasıl olsa, gecelediğim her şehir, uyandığım her güneş aynı Dünya’ya tekabül ediyor...
Tekrar tekrar altını çizerek söylemek istiyorum,
hayata dur dememek için; hayata atılmaktan, hayata katılmaktan korkmuyorum. Aksine kendimi şanslı hissediyorum, hayatı ve hayatımı anladığım ve de anlamdırdığım için...
.........................................
Mehmet Selim ÇİÇEK
24 Ocak 2010,,,16.01
Mardin
YORUMLAR
"hayata dur dememek için; hayata atılmaktan, hayata katılmaktan korkmuyorum. Aksine kendimi şanslı hissediyorum, hayatı ve hayatımı anladığım ve de anlamdırdığım için..."
Tamamen teslim olup kendini tesadüflere bırakmayıda doğru bulmuyorum Mehmet Bey.
Ne çok inatçı olunmalı hayata karşı, ne de iradeyi fazla zorlamalı.
Bir yere kadar isteğimiz doğrultusunda onurluca, gerektiğince mücadele vermeliyiz.
Kendimize karşı sorumluluğumuzu yaptığımıza inanıyorsak ve hala hayata söz geçiremiyorsak fazla uğraşmayı bende doğru bulmuyorum.Olmuyorsa olmuyordur.Ve herşeyde bir hayır vardır deyip kabullenişin olumlu yanlarını görmeye çalışıyorum.
Ve sonra bakıyorum çoğu vakit olmadığında üzüldüğüm şeylerin sonrasında olmasından daha hayırlışeylere vesile olduğunu anlıyorum.
Harikulade bir yazıydı.Hayata duruşunuzu öğrenmek büyük keyifti.Candan kutlarım .
Selam ve saygılarımla.