- 628 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Mahalle baskısı ve ben
Ramazan ayının ilk günlerinde , anneme ilaç yazdırmak için çok yakınımızdaki hastanenin ,acil servisine gidip ilacı yazdırdım.Eve dönerken komşu ile karşılaştık .Hem yürürüp hem sohbet ederek eve geliyorduk.Yanındaki kadının bana bakışı dikkatimi çekti .Kara çarşaflı (bu durum beni hiç ilgilendirmez) çok kötü ve düşmanca bakıyor ...Dayanamayıp ,
---bari aziz mubarek günde başını kapat dedi.
--- duymamış gibi ,ben mi? dedim
---sen ,koca kadınsın kapan artık dedi.
çok sakin bir günümde olduğum için ,çarşafını başından çekip almadım ,
---Benim namusum baçağımın da ve kapalı ,saçımda namusum yok, dedim yürüdüm
Umarım bir daha kimsenin ,saçına başına karışmaz .Buda ona ders olur .
YORUMLAR
Sizi çok iyi anlıyorum ve yürekten katılıyor, destekliyorum. Ama gözden kaçırdığımız bir şey var ki, bence çok önemli. Bir insan, en haklı olduğu tartışmada, sesini yükseltip, bağırmaya başlarsa, kaybeden ve haksız olan taraf olmaya mahkum eder, kendi kendini.
Ve unutmayalım ki, sessiz kalmak, görmezden gelmek, yok saymak, en etkili davranış biçimidir. Siz duruşunuzu, sakinliğinizi kaybetmeyin. Ve görmezden gelin, yok sayın. Duymayın. Bırakın dileyen dilediğini yapsın. siz de neye inanıyorsanız öyle yaşayın. Bazı şeyleri konuşmak, söze dökmek, gündeme taşımak o şeyi önemsediğimizi göstermekten başka bir işe yaramaz. Eğer, bu farklılıklar, başından itibaren görmezden gelinseydi, medya bu işe çanak tutmasaydı, bu kadar konuşmaya değer olmayacaktı. Ama ne yazık ki çanak tutuldu ve kaşık içine sallandı. Ne gaflet.........Sonuç "mahalle baskısı" gibi bir abukluğa kadar dayandı...Eskiden mahalleler yokmuş gibi....Bunlar, gündem değiştirmekten başka hiçbir işe yaramayan olaylar...Sahte ışıltılar çabuk söner....
Sevgiler, saygılar
mor şafaklar
bazen oluyor böyle şeyler malesef insanlar
ya din kendisinin gibi davranıyor ki
bu durumda cennete cehenneme adam taşımak vazifeleri oluyor
yada dini anlamıyor
o zaman da korkutarak ki
kendisi korku temelli inanıyor
dini anlatıyor
halbuki
"kolaylaştırınız,zorlaştırmayınız;müjdeleyiniz,NEFRET ETTİRMEYİNİZ..."Hadisi var.
ama
anlatılan yaşanmışlığı burada yazmak bence daha zararlı olacaktır zannımca yaşanmışlığa göre...
malum abartmayı sevenlerin ülkesi burası...
Şimdi bunun mahalle baskısıyla ne alakası var onu anlamadım.Yani başı açık birisi kapalı insana şu sıcak günde bari başını aç dese o da mahalle baskısı olur o zaman.Kısacası böyle istisnalara takılarak genelleme yapmayın lütfen.Herkes istediği gibi giyinir kimse karışamaz...Saygılar...