- 1275 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BİR KIŞ GÜNÜ
BİR KIŞ GÜNÜ
..son üç gündür hiç dinmeyen yağmuru dinliyorum beraberinde soğuk havanın zaman zaman solukları kesen sertliği ürkütücü ıslığı şehrin uğultulu ağır gri mutsuz görünümü ruhumu acıtıyor isteksiz ve umutsuz kalıyorum hareketlerim yavaş planlarım hedefsiz kararlarım yok kimseyi görmek istemeyen bugüne kadar yaşanan ne varsa hepsi içinden en kötü olanları akla getirip yüzleşen bir ruh haleti içindeyim nasıl elime geçti kumanda tv.yi açıyorum şuursuzca zampingler yaparak hiç bir kanalda durmuyorum bakıyorum ekrana fakat başka duygu düşünce gel-gitler altındayım zaman sonra bu anlamsızlığı farkedip kapatıyorum çay demlenmiş olmalı hiç olmazsa sıcak bir şeyler içmeliyim belki üşüyen bedenim ısınır belki kendimi toparlarım belki yeni kararlar alırım ağır aksak yine yüz hatları mutsuz bir insanın görünümü ile mutfağa yöneliyorum o kadar isteksiz olmalıyım ki cam bardağı elimden düşürüyorum çayın sıcak suyunu yere akıtıyorum ayağımın parmakları yanıyor o acı ile bir iki refleks sıçraması yapınca bardak yuvarlanıyor cam kırıkları sinirlendriyor beni daha dikkatlice her şeyi yerli yerine koyup elektrik süpürgesi ile ortalığı temizleyip daha sakin olmaya karar veriyorum neyse ki ikinci teşebbüsüm kazasız geçiyor nihayet çay içebiliyorum yağmura ve soğuğa inat içim ısınmaya başlıyor rüzgarın delice esmesi bahçenin göl içinde kalması evin etrafında sel suların tur atması canımı sıkıyor ah ne yapmalıyım ya..!!iyi ki dün bolca mandalina portakal almıştım bir aklım evde kalıp gün boyu dinlenmek bir aklım bu çılgın çıldırmış havaya rağmen kendimi testten geçirmek dayanma savunma gücümü kontrol etmek neye karar vereceğime karar veremedim dördüncü bardağımı içerken beşinciyi de içmek istiyordum henüz aklıma bir gerekçe getiremiyorum tekrar tekrar dışarıya baktıkça yağmurun öfkeyle tipi halinde yağdığını arada bir kar serpiliyor bu soğuk bu dehşet hava giderek kar yağışına dönüşeceği belli bu şehir istanbul’da olsa hava şartları ağır olduğu zaman her şey olumsuzlaşıyor kötü görünümlere sahne oluyor kirlilik bir anda kendini gösteriyor tıpkı bir insanın iyi şık akıllı temiz görünüp bazı konu olay ve gelişmeler karşısında düşüncelerini açıkladığında tüm çirkinliği ile ortaya çıkması gibi hayat bu ve böyle geceyi izleyen gündüz nasıl ki herşeyi apaydınlık aşikare gösterir bir konu hakkındaki düşünce ve yorumları da insanın kalbini içini olduğu gibi gösterir eğer münafıkane davranmıyorsa bu da hayatın yaşadığımız dünyanın bir başka penceresi bugünlerde bazı çevrelerin sürekli kirlenmeyi pompalaması göz önünde bulundurulursa peşimizi hiç bırakmayan insanı mutsuz ve sinirli kılan zorbalıklar hızını yavaşlatmadan varlığını devam ettiriyor elinde belinde silah olanlar kendi iktidarlarını kurmak için harp oyunları tatbikatları plan-seminer gibi sözde güvenlik kodlamaları ile gözlerini kırpmadan bu milletin bu halkın insanlarımızın canlarına mabedlerine mallarına her türlü şiddeti ölümle sonuçlanaçak felaketleri yaşatmanın proğramlarını yapmışlar bu haberleri dinledikçe okudukça kutsalımız kitabımız iman ve inançlarımız "..bütün dünya bir araya gelse zarar vermek için Allah izin vermedikçe kimse bir şey yapamaz.." prensibi gereği hamdolsun bu senaryo gerçekleşememiş yani Allah duyarlı şahsiyetli onurlu şerefli insanlar eli ile kendi iradesini kullanır bu seçkin asil müstesna güzel insanlar ile haince-düşmanca ve -kötü niyetli olan insanların yapacaklarını engeller defeder ah yıllarca bu ülke neden ilerleyememiş niçin yükselememiş daha iyi görülüyor.akıl almaz organize işler bunlar demek yıllardır bu zihniyet işini sürdürmüş örtülü olarak yapmadığını bırakmamıış istemedikleri hiç bir şeye razı olamayacaklarını bir şekilde göstere göstere uygulamışlar on yılda bir ya da halkına karşı sivil iktidarlara karşı asimetrik soğuk savş anlayışı içinde dilediklerini gerçekleştirmişler bu ne cinnet halidir bu ne anlaşılması zor bir konudur belki günlerdir ruh dünyamın huzursuz mutsuz karmaşık olması yorgun ve ağır kalması yaşlı bir insan gibi yığılıp kalacak gibi hareketlerimin nedeni budur dışarıdaki yağmur ve kar yağışına soğuk ve rüzgarın ürkütücü fotoğrafına haksızlık etmemeliyim suçlu görmemeliyim evet evet havanın ne suçu var kahvaltıyı sonlandırmıştım iyi ki çay güzel demlenmiş yaptığım kaşarlı tostlar ve siyah zeytin beyaz peynir her şey yerli yerinde nefis ve lezizdi bütün olumsuz görüntü ve haberlere rağmen beş duyumuzun yerli yerinde olması tek zenginliğimiz Allah’ın izni ile her şey rayına oturur yoluna girer ...dışarıda kar yüksekliği 10 cm. oldu bu gidişle akşama metreleri bulur ...karar verdim şimdi giyinip dışarıda bu kar yağışşı altında yürüyecek pişman olduğum yerden döneceğim geri ...bembeyaz bir örtü yağmur gitti kar geldi...
mustafa kaya / üsküdar