polyannna(Hatice TÜRKOL): 'Parolam, herkes kendi evinin önünü süpürse yeter üzerine.' ... Söyleyişi
’’Sevgiye yaslanmış genç bir ağaç, şiirle nefes almaktan yorulmayan bir soluk ve edebiyattan sıkılmayan bir paylaşımcı ruhtur polyannna(Hatice TÜRKOL)...’’ meselci
...................................................
meselci: Aramızda polyannna rumuzuyla nefes alan, bir diğer deyişle Hatice TÜRKOL kimdir, tanıyabilir miyiz sizi birçok yönünüzle?
polyannna:
--- Polyanna özellikle kişiliğime uyan bir idoldür benim için. Tabiki yaşam her zaman toz pembe değil ve hep toz pembe yaşamadım ama yılların yaşanmışlığı ile siyahtan bile zevk almayı öğrendim.
Ve polycilik benim yaşam felsefem haline geldi.
En çok sevdiğim karakterim arkaya bakıp ağlamak yerine önümü görmeye gayrat etmemdir.
Poly Türkiyeli desem daha uygun olur, zira farklı bölgelerde farklı kültürlerle iç içe yaşadım ve bu bende bir kültür mozayiği oluşturdu.
meselci: Şiir’le nasıl tanıştınız, şiirle kendinizi ifade etmeniz, hangi olaylarla sağlama oturdu?
polyannna:
--- Liseyi bitirdiğim yıllarda abimde ünüversitede okuyordu ve aile bütçemiz iki öğrenciyi kaldırabilecek kapasitede değildi ve ben hayal ettiğim edebiyat fakültesine gidemedim. Bu içimde hep ukde olarak kaldı. Zaman zaman karalamalarım oldu ama hiç biri kalıcı olmuyordu. Zira yazdığımı bir süre sonra yırtıp atıyordum.
Üç yıl önce bir tesadüf eseri bir arkadaşın tavsiyesi ile Şairler birliği sitesi ile tanıştım ve yazmaya başladım.Sonra Edebiyat defterine geçtim.
İlk defa şiirlerimi yayınladığım zaman yüreğimi çıplak hissettim, yani insanların benim yüreğimden akan duyguları okuması sanıyorum tabularımızdan olsa gerek, beni bir hayli tedirgin etti ama zaman içinde dedim ki poly eğer benim de bir kalemim var diyebiliyorsan yüreğini ve vermek istediğin mesajları tüm çıplaklığı ile aktarmalı kalemin.
Tabi ki sonra aştım bu duyguyu, şayet sayfamı takip ettiyseniz ne kadar keskin dilli olduğumu görebilirsiniz.
meselci: ŞİİR ile aranızı güzelleştirmek ve geliştirmek için ne gibi aktiviteler yapıyorsunuz? Şiir’in hangi haliyle daha çok uğraş veriyorsunuz Sevgili TÜRKOL?
polyannna:
--- Bütün şiir tarzlarını severim ama ben serbest yazıyorum. Zira duyguyu daha iyi yükleyebildiğime inanıyorum serbest yazarken. Ama tüm şiir tarzlarını da zevkle okuyorum.
meselci: Şiirlerinizi oluştururken, ne gibi süreçlerden sonra tamam oluyor altına imzanızı attığınız eseriniz?
polyannna:
--- Aslında ben şiir bile demek istemiyorum benim söyleyiş tarzımla karalamaları ilk oluştuğu şekilde bırakmayı daha çok seviyorum. Zira o duygu geldiği anda en güzek ifade edilen andır. Sonra belki bir iki rutuş olur ama çok fazla oynamayı sevmiyorum, ilk duygu yok olmasın anlamında.
meselci: Edebiyat neden eğlencelidir?
polyannna:
--- Edebiyat bir eğlenceden ziyade bir deşarj olayıdır. Kişinin hissettiklerini kaleme aktarabilmesi ona adeta bir terapi yapar diye düşünüyorum. Bir de işin en güzel yanı örneğin ben ileride torunlarıma bırakabileceğim en güzel miras diye bakıyorum karalamalarıma.
Onların beni karalalamalarımla yad ettiğini düşünmek, şimdiden beni mutlu ediyor.
meselci: Bir on yıl sonra edebiyatta ve/veya şiirde gelmek istediğiniz bir noktayı şimdiden planladınız mı?
polyannna:
--- Sanıyorum bu soruyu bir önce yanıtlamış oldum... Gelecekteki edebiyattaki yerim sadece hoş bir seda olarak kalmak. Ama çocukluğumdan beri bir hayalim var bir gün mutlaka bir öykü kitabım olacak, zira bu konuda çok ısrarlıyım, zamanı geldiğinde mutlaka diyorum.
meselci: Bir kadın olarak, kadına dair ve kadın haklarına yönelik ne gibi mücadeleler ve destekler vermektesiniz?
polyannna:
--- Şayet sayfamdaki şiir ve yazılarımı takip ederseniz, kadın konusunda ne kadar hassas olduğumu ve bu tema üzerine ne çok sayfa kullandığımı görebilirsiniz.
Parolam, herkes kendi evinin önünü süpürse yeter üzerine.
Özellikle bizler eğer kalem sahibiyiz diyorsak bu konuda mutlaka özel mesajlarımız olmalı. Ben kendi adıma kadın konusunda gerekli tüm mesajları keskin bir dille hatta Müslüman mahallesinde salyangoz satarcasına
aktarmaya çalışıyorum.
meselci: Biliyorsunuz aşık olan her gönül, kalbi ve kalemiyle duygularını karşıki kıyıya anlatmak için şiir’e sarılıyor hemen. Şiir’de yahut edebiyatın herhangi bir dalında başarılı ve özgün olmak isteyen bu aşıklara ne tavsiyelerde bulunmak istersiniz Sevgili TÜRKOL?
polyannna:
--- En güzel mesaj kendine ait olan mesajdır.
Duygu çalınmaz duygu hissedilir ve kaleme aktarılır.
Şayet oradan buradan aktarma sözlerle dize oluşturmaya kalkışılırsa bu sadece komik olur.
Her kalem sahibinin kendine has bir tarzı olmalı ve zaten vardır bunun dışına çıkmak için gereksiz komiklikleri hoş bulmuyorum.
Ve tekrar ediyorum, en güzel şiir kendi hissettiğinizle kaleme aktardığınız şiirdir.
meselci: Hatice TÜRKOL günlük hayatta nasıl biridir, başka hangi kulvarlarda ter döküyor acaba?
polyannna:
--- Günlük yaşamda her birey gibi ben de yaşam mücadelesi veren biriyim. İş hayatının dışında yürümek ve doğayla meşgul olmak beni mutlu eder...
meselci: Aşağıdaki kavramlar(önünde soru etiketi duranlar) yüreğinizde ne gibi çağrışımlara karşılık gelmekte-ler?
polyannna:
Sevmek?
--- Sevmeyi bilmeyen yazamaz da zaten.
Hele hele bu sayfada Poly i konuşuyorsak sevgi kavramı ile paralel zaten.
Sevmeyi bilen herkes gibi sevgi benim besin kaynağım, olmazsa olmazlarımdan. Aldığım nefesim daha ne olsun.
Desem ki, kendinizi iki kelimeyle tarif edin?
--- Deli dolu, saf bir çocuktur, poly yalansız ve riyasızdır.
Kış mevsiminde ağaçların üzerini örten kar tabakaları?
--- İçime huzur verir.
Hayvansever bir bayan mısınız?
--- Evet, çok iyi bir hayvan severim. Onlar da beni çok sever aynı zamanda, zira onlar doğa üstü bir hissedişe sahiptirler.
Etttiğiniz daim bir duanız?
--- Dindar bir yapım var, onun için çok dua okurum ama en anlamlısı Allah’ın bizleri insanın ve şeytanın şerrinden koruması için ettiğim duadır.
Hangi olaylar karşısında susmazsınız, bunu dört madde halinde alabilir miyim?
a- Sevdiğim kişiye zarar verildiğinde kaplan kesilirim.
b- Resmi makamlardaki prosedür yanlışlıkları...
c- Şahsıma direkt olarak yapılan saygısızlıklar.
d- İnsan haklarındaki yanlışlıklar
Yalnızlıkla aranız nasıl?
--- Yalnızlık Allah mahsus deriz ya bu çok doğru.
Son sayfamı okuduysanız ben Allah’a şükürler olsun ki artık yalnız değilim ve bu güzelliği yudum yudum içmek istiyorum. Allah kimseyi ve özellikle bizler gibi şiir yürekli duygusal insanları asla yalnız bırakmasın.
Dostluk mu, arkadaşlık mı?
--- Bence dostluk arkadaşlığı yener.
Herkesle arkadaş olunur ama dost kalınmaz.
Ve yaşadığınız şehir(İstanbul) hakkında birkaç tümceniz nedir diye sorsam?
--- İstanbul......
Hiçbir zaman sevmeyeceğim bir şehir bu tema üzerine SEVMİYORUM SENİ İSTANBUL isimli birde karalamam var.
meselci: Sevgili Hatice TÜRKOL, bu sımsıcak, bu keyifli sohbet için sonsuz şükranlarımla...
polyannna:
--- Sayfanızda bana da yer ayırdığınız için, asıl ben teşekkür ederim. Bu benim için zevkti.
Tüm edebiyat dünyasına şiir gibi günler diliyorum.
22.01.2010
...........................................BİTTİ...........................................
YORUMLAR
Yaaa!!!
nasıl anlatmalı bilmem bazen insanın hissedişine kalem yeterli gelmez ya işte öyle bir zaman şimdi...
En büyük gıdası sevgi olan poly bu güzel sayfayı görürde konuşabilir mi şimdi?
sadece yüreğinde kocaman bir mutluluk çakmak çakmak olmuş gözleri ile izler uçarcasına...
çok duygulandım gerek benim için bu sayfaya emek veren Selim arkadaşımın duyarlılığı gerekse site dostlarımın sevgi dolu sözleri beni aldı götürdü..
iyi ki sevgi var iyi ki bizler bir çatı altında bu sevgiyi paylaşıyoruz..
yüreğimizde ki sevgi tohumları hiç çürümesin.
polyannna tarafından 1/23/2010 9:43:12 AM zamanında düzenlenmiştir.
Pollyanna.....şiirlerinde.....yazılarında....yorumlarında....sıcak biri.....sevecen.....sa yfasında huzur bulduğum sayfamda görmekten onur duyduğum....sitenin usta kalemlerinden biridir....biraz ara verse yokluğu hemen hissedilir...yakından tanıdık....sayın meselci yine güzelliklere devam ediyor...hoş ve içten bir söyleşi.....teşekkürler pollyanna.....teşekkürler.... meselci.....
Sevgili Hatice TÜRKOL (POLYANNA) Şiirlerinden ve yazılarından çok iyi analiz ettiğimiz düşünüyordum ve bunun gerçekliğini de, kendisi ile yapılmış olan bu söyleşi ortaya koydu.
Mutluluk oyunlarda değil, hep yüreğinizin en derinlerinde var olsun sevgili Hatice hanım.
Sevgili Meselci teşekkür ederim bu güzel söyleşi ile Hatice Hanımı tanıma fırsatı verdiğiniz için.
Sevgiler her iki yüreğe de
'Parolam, herkes kendi evinin önünü süpürse yeter.' çok güzel bir parola ve bana çok uyumlu...
Allah'ın izniyle inşallah hayalinizdeki öykü kitabınızı çıkarır da ilk alanlardan biride ben olurum...
sevgili pollyanna'yı anlatan yazıyı kaçırmam mümkün değildi. zevkle okudum. selam ve sevgilerimle can arkadaşım pollyannam...
meselci'nin de ellerine saglık kaleme aldığı için...teşekkürler...