- 1023 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
.
Yok arkadaş bir daha öyle delice sevmek. O’nun yokluğunda bitip, tükenmek.
Aşklarımda en çok seven taraf hep bendim. Ayrılık vakti en çok üzülen de ben.
Benim sevdiğim kadar beni seven hiç olmadı. Olsa da ömrü olmadı.
Kahretsin! Duygusal bir insanım ben. Sevdim mi tüm yüreğimle, kaybettim mi, her şeyini kaybedenlerden.
Çok ayrılıklar yaşadım. Çokta acılar..Ama, aşksız hiç olmadım. Olamadım..
Ne zaman aşk oldu hayatımda, bahar oldu. Dağa, taşa, düşmana selam oldu.
Ne zaman eksik oldum aşktan, işte o zaman her şey uzaklaştı güzel anlamından.
Lakin, öğrendim artık aşklardan az hasarla ayrılmayı.
Kimseye öyle çok kapılmayacaksın. Kimseye ihtirasla tutulmayacaksın. O’nun sendeki değerinin, senin sevginin büyüklüğünden ileri geldiğini hep bileceksin.
Onu, seni sevdiği kadar seveceksin. Ne bir sıfır önde, ne bir sıfır geride. Berabere kalacaksın. Bitse de telef olmayacaksın “Hep ben verdim” demeyeceksin.
Birde, aşkın doruğundayken, ansızın gelen terk edilişlere hazırlıklı olacaksın. Yıkılmayacaksın… Düşmeyeceksin... Başın dik duracaksın. O’na, onsuz da olabildiğini göstereceksin. Ağlamak istiyorsan da ona göstermeden için için ağlayacaksın. Dumansız yanacaksın.
Sevdiğine, sevdiğini öyle çağlar sular gibi de akıtmayacaksın. Yavaş, yavaş, o susadıkça.
Çok cephanenin, az cephaneden daha etkisiz olmasını engelleyeceksin. Gevezelik yapmaya gerek yok. Az olan daha kıymetliymiş.
Fakat, ne olursa olsun severken de onu adam gibi seveceksin. Sevginde yalana, abartıya yer vermeyeceksin. O’nun sana emanet edilmiş en kutsal varlık( bir ana, tarifsiz duyguların kaynağı olan bir sevgili, ve en vefakar dost) olduğunu hiç ama hiç unutmayacaksın.
O’na öyle şişirme yaldızlı boş laflar dökmeyeceksin. Gönül bağından kopardığın samimi bir gülle, gönlünü hoş etmesini bileceksin.
Sürekli maymunluk yapıp onu güldürmenin yanında, ara sıra da maço olacaksın.
Sert bir bakışınla, sıkı bir kavrayışınla ona kadınlığını hissettireceksin. “Aradığım erkek işte sensin” dedirteceksin. O’nu kendine çelik halatlarla ekleyeceksin.
Bir zaman sonra, olurda halatlar eskiyip kopmaya başladı mı, birkaç kaynak yapacaksın.
Onlarda çare olmazsa, halatları sen saygıyla, anlayışla çözeceksin.
Benden kopma diye dayatmayacaksın .O giderken arkasından “Gitme” diye asla yalvarmayacaksın. O’na düşkünlüğünün ya da, onsuz hayatta, tek kalmanın korkusunu yaşamayacaksın. Bunların tek nedeninin sadece alışkanlık olduğunu, başka birini sevdiğinde daha iyi anlayacaksın.
Gönül işleri, iki razı gönülle güzel olurmuş, bunu hatırdan hiç çıkarmayacaksın.
Ve ondan ayrılsan bile, gururunu kurtarma niyetine ardından asla, kötü söz etmeyeceksin.
Eğer söz edeceksen de, “Hakkım Helal Olsun” diyeceksin.
YORUMLAR
Düşüncelerinizi okurken, " ben de olsam aynı şeyleri söylerdim " dedim, içimden. Yaşanmışlıkların bileşkesi her iki cins- kadın ve erkek- için de aynı. Bu yüzden, izninizle, yazınızı cift cinsiyetli diye değerlendiriyorum.
Her bir satırına katılmakla beraber, en çok, son üç cümleye beğenimi söylemek istiyorum. İnsan yaşadıkları için, önce kendisine, sonra yaşatan kişiye ve en son da yaşadıklarına saygısını asla kaybetmemeli. " Hakkım helal olsun " demeyi de bilmeli. " Yolun açık olsun " demeyi de. Tercihlerin karşılıklı olduğunu unutmadan.........
Saygılar
Mustafa Sakarya
aşkın sitem hali diyebiliriz buna güzel hocam :)) ama insanı yaşatan yüreğindeki sevgidit ve o yürekte ne kadar sevgi varsa, sevdiğiyle paylaşması doğaldır... bence sonuç ayrılıkta olsa çok sevmekten çekinmemek gerekir. siz belki daha az acı çekmek niyetiyle küçük bir sitemde bulundunuz, yazdığınız çok doğru şeylerde olsa, çok sevmek bir başkadır...
aşkın bir ölçüsü olmasını dile getirmişsiniz. herşeye haızrlıklı olmamızı. buna kesinlikle katılıyorum. çok doğru bir söylem. yazınız öğretici bir nitelik taşıyor, en azından kişiye kendi aşkını sorgulama imkanı veriyor. sadece tebrik edebiliyorum kusura bakmayın artık :))
edebiyat defteri bence de kaliteli bir site ama çok kaliteli değil. genelde herkes kendne yorum yapana yorum yazıyor. günün yazılarıda sırf bu yüzden hep reklam kokuyor :)) ama dediğiniz gibi çok karakterli, ideolojisi olan yazar arkadaşlarımız var ama ne yazıkki onlara gereken değer verilmiyor...
insan samimiyetine inandığı bir sayfada çok konuşuyor. umarım sıkmamışımdır sizi... hep dostça kalın, tebessümle :))
Mustafa Sakarya
[Ne bir sıfır önde, ne bir sıfır geride. Berabere kalacaksın.]
Hay içimdeki kör şeytana nahlet olsun, dostum ben bu satırlarda şike seziyorum, haberin olsun. İşin içine danışıklı dövüş, şike girdiği zaman ilişkinin adı herhalde "aşk" olmasa gerek.
Oysa mevzu "aşk" olduğunda eğer sütten ağzın yanmışsa bir dahaki sefere inadına kaynar süt bardağını "fondip" yapacaksın kafaya, çivi çiviyi söker misali.
Yanık bir kalemden çıktığı belli, fazla elleşmiyorum ;)
Tebrikler, saygılar, selamlar
Mustafa Sakarya
Bu kalemi okumayı seviyorum ben. Mümkün olduğunca kaçırmamaya çalışıyorum. Bence Mustafa kardeşimiz, aşkın anatomisini yazmış. Aşkı toplamış, çarpmış, bölmüş, çıkarmış. Her neresinden bakarsa baksın, adı yine aşk olmuş.
Tebrikler... sevgiler...
Mustafa Sakarya
Mustafa Sakarya
***
"Kimseye öyle çok kapılmayacaksın. Kimseye ihtirasla tutulmayacaksın. O’nun sendeki değerinin, senin sevginin büyüklüğünden ileri geldiğini hep bileceksin.
Onu, seni sevdiği kadar seveceksin. Ne bir sıfır önde, ne bir sıfır geride. Berabere kalacaksın. Bitse de telef olmayacaksın “Hep ben verdim” demeyeceksin. "
***
Kendimi,"Aşk" üzerine tanım,tarif ,aktarım yapacak güçte göremedim hiç.Her insana farklı deyip,farklı hissettirdiğini düşünürüm.
Duygularımızın şurasından başlayıp,şuraya kadar uzanan kısmı "aşk" tır.Öncesi şu dur,sonrası budur,diyebilsek...insansoyundan olmazdık zaten.
Yukarıdaki satırlardan,"bal gibi de aşık" bir adamın kendisini ikna etmeye çalışırken,olmayacak şeyleri sıralamaya çalıştığını görüyorum.Aslında;Olmayacaksın... demeyeceksin...yapmayacaksın... ların tersini yapan.
O kadar aşık ki,aşka çeşitli kerteler koyduktan sonra:
"Gönül işleri, iki razı gönülle güzel olurmuş, bunu hatırdan hiç çıkarmayacaksın.
Ve ondan ayrılsan bile, gururunu kurtarma niyetine ardından asla, kötü söz etmeyeceksin.
Eğer söz edeceksen de, “Hakkım Helal Olsun” diyeceksin. "
diyebiliyor.
Selam,saygı.
Mustafa Sakarya
Saygıdeğer büyüğüm, bu kıymetli yorumunuza istinaden bir kaç söz de ben söylemek istiyorum müsaadenizle. Bu siteye üye olduğumdan itibaren o kadar kıymetli kalemlerle karşılaştım ki, inanın yazılarımı bu kadar kaliteli bir areneda segilemekten bile çekindim. Burası gerçekten edebi anlamda, kişilerin birbirlene saygı duyduğu yine edebi anlamda birbirleriyle diyalog kurduğu istisnai bir site. Hatta burası için bir Edebiyat Okulu bile diyebilirim. Bu arada söylemeden geçemeyeceğim, hakkımda söylediğiniz güzel sözler de, inanın sizin gibi değerlerden bizlere yansıyanlardır.
Mustafa Sakarya tarafından 1/22/2010 11:47:15 AM zamanında düzenlenmiştir.
Mustafa Sakarya tarafından 1/22/2010 12:04:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
Birde, aşkın doruğundayken, ansızın gelen terk edilişlere hazırlıklı olacaksın. Yıkılmayacaksın… Düşmeyeceksin... Başın dik duracaksın. O’na, onsuz da olabildiğini göstereceksin. Ağlamak istiyorsan da ona göstermeden için için ağlayacaksın. Dumansız yanacaksın.
bu sayfa bu kalem......bu muhteşem siteyi doruklara taşıyor....uslup..... akıcılık ....birikim...naziklik....mütevazılık var.
sadelik asalet karizmasında..... yazıdaki kurgu yaşamış olsan bile ders veriyor...sevgili sakarya.....alışkanlık yaptın..
ttebrikler yüreğine kalemine saygılar kardeşim saygılar