Kendinden vazgeçmek
Bencil ve egoist hayatın özeti bu olsa gerek. Kendine faydalı olanı beğenen, kendisine fayda sağlamayanı toplum için olsa bile istemeyen ve istenmeyen kişilik profilleri maalesef toplumun her yanını sardı.
Günümüzün en büyük hastalığı bu bence. Aç olan komşumuzu doyurmak bir yana daha tanımıyoruz. Tanışmak yük almak demek bizim için. hayatımızda başka birilerini görmek istemiyoruz.
Birikim yapmak istiyoruz. İhtiyacımız olduğu için değil böbürlenmek için.
Herkeste bir geçim sıkıntısından dert yanma alışkanlığı var üstüne üstlük. Çünkü hedefinde daha üst yaşam seviyeleri var.
dedelerimizin anlattığı kıtlık dönemleri bize uzak görünüyor. Tekrar gaz lambalı hayata dönmek mutlu edecek mi acaba bizi. Belki birçok hasletimizi geri getirecek bile olsa bunu düşünmek tüylerimizi ürpertiyor. Çünkü bir mankenin o gün ne yaptığı eşimizin veya çocuklarımızın ne yaptığından daha önemli bizim için. Hayatımızı sanal alemle paylaştığımız kadar sevdiklerimizle paylaşmıyoruz.
Üstelik imkanları böyle hoyratça kullanırsak paylaşabilecek hayatımızda kalmayacak. Hala imkanımız varken dedelerimizden aldığımız mirası alıp borçlu olduğumuz evlatlarımıza verme zamanı geldi.
Musluktan akan sularımız, kaybolan yeşilliklerimiz, artık belki forumlarda yazılarını okuyabilecegimiz ve aşık olabilecegimiz baharlar çok yakın halbuki.
Kişisel menfaatlerimizi toplum menfaatiyle değiştirmezsek kaybedecek hiçbir güzelliğimiz kalmayacak.
YORUMLAR
etrafımızda her şey arttı ama o şeyleree duyulan kıymet verme de bir o kadar azaldı son zamanlarda... yine de ümitvar olmak gerek sanırım... hala bir şeyleri kurtarma telaşı taşıyorsak yüreklerimizde o şeyleri bir gün kurtarabiliriz de inşallah...
giden ve kaybılan bir şeyleri yeniden hatırlamama yardımcı oldu cümlelerin...sağolasın...
...Hz. Muhammed'i anlayan, gerçekten onun izinden gidebilen bireyler olamamak en büyük özrümüz.Ümmetim ümmetim diyen bir peygamberimiz varken,'ben' demekten vazgeçip 'biz' diyebildiğimiz zamanlar yakındadır inşaallah...yüreğine sağlık....sevgiyle kal güzel kardeşim....
Çok haklısın ..artık kimse kimseye deger vermiyor. sevgi kalmadı..kimsenin kimseye tahammülü yok doğru.oysa o kadar kolay ki..sevgi vermek ..bir küçük gülümseme nelere kadir insan bir anlasa ...hep vermek isteyecek..güzellikte malda mevkide hepsi gelip gecici şeyler ...önemli olan yürekte sakladığımız ve verdiğimiz sevgidir..sanırım ben durmayacağım ..devam ederim ..senin yazından cok yazacağım:)
yüreğinin güzelliği kalemine dökülmüş..
yüreğine sağlık..