- 922 Okunma
- 8 Yorum
- 0 Beğeni
EL İNSAF
EL İNSAF
2007 Dünya silahlanma harcaması BM’nin resmi açıklamasına göre Bir trilyon üç yüz kırk milyar dolar.
Bu rakam’ın o/o 1’i de atlıkta yapılan insani yardımın toplamı. Bu 1’in de ne zorluk ve fedakârlıklarla toplandığını herkes biliyor. Devletlerin katkısı ise bu rakamın da yarısı kadar.
Ey Avrupa, Ey kokuşmuş Amerika; Bırakın insanlardan sömürüp, palazlanmayı. Adaletsizliği inşa ettiniz ama dünyayı yok etmek üzeresiniz. Silah üretimini sınırlayın. Paraları insan refahına, eğitim ve bilim’e ayırın. Dünyanın hayır ve selametine projeler e katkı verin. Adaleti tekrar inşa edin. Sömürüde değil hizmette yarışın. Lütfen feryatlara kulak tıkamayın. Lütfen başkalarını da anlamaya çalışın. Lütfen el insaf.
Çevre sorunlarına duyarlı bir TV programında bir takım çok Ömemli meselelere değinilirken; Telefonla katılan dinleyiciler fikir ve önerilerini anlatıyordu. Derken, Ağusturalya’dan bağlanan bir dinleyici; bir sürü yağlı cümleden sonra şöyle dedi: “ Ben …….. tarihinde doğmuşum. Burcum başak. Yükselenimi hesaplayamıyor, geleceğimi bilemiyorum. Çok sıkıntıdayım, uykularım kaçıyor. Ne olur yardım edin.” Dedi.
Sunucu ayıp olmasın diye konuklardan birine attı pası.
“- Yükselenin terazi. Aşk hayatın güzel olacak, sakın bir şeyi kafana takma” dedi.
Dünya orospu çocuğu doluyken gel de kafana bir şey takma. Fakirlik ne olacak kardeşim, fakirlik?
Bir sohbet sırasında Abdülhak Hamid’e sormuşlar; “ efendim, zenginle züğürdün farkı nedir?” O da demiş ki; “ Zenginin derdi bin türlü ekonomik sıkıntıdır. Fakirin derdi beslediği ailesidir. Onun için aralarında bir fark yoktur. Çünkü ikisinin de derdi çoktur.” İnanmak saflık olmaz mı? Yine aynı Hamid otomobiliyle Beyoğlu tararafında Abdülhak Hamid caddesinden geçerken hem iç çekerek hem de gülerek şöyle demiş; “ İstanbul belediyesi benim ismimi bu caddeye vereceğine, bu caddenin bir apartmanını bana verseydi daha çok iyilik etmiş olurdu.”
Para çağımızdaki hastalıkların hem sebebi hem ilacıdır. Bizim idarecilerimizin para ile arası nasıldır acaba?
Edebiyatçılarımızdan birisi konağında musiki faslı verirken, adı şüpheli birçok olaya karışmış olan milletvekili; “ Siz burada ne çalıyorsunuz?” diye merakla sorar. Bunun üzerine aldığı cevap düşündürücüdür; “ Biz burada saz çalıyoruz, ya siz Mecliste ne çalıyorsunuz?” Kötü yönetmek için çalmak da şart değil. Liyakatli insanlar ne zaman idareye geçecek? Külli irade Allah’ındır. Ama cüz-i irade serbesttir. Fakirlik, zülüm ve çürüme kader değildir o zaman. Fransız İhtilalından yüzlerce kat büyük ve etkili bir işçi ve halk hareketi kıvılcım almıştır. Dünya İşçileri ve Halkları Hareketi, Kapitalizmi çok değiştirecektir.
YORUMLAR
Dünyada bütün teknelojik gelişmeler yalnızinsnalağı ve dünyayı yok etmek üstüne kurulmuş gibi geliyor bana. Elimizi attoğımız her şey barut gibi. Anında patlayıp yok ediyor tüm insanlığı. Başka silahlanmay gerek yok ki.
Eğitime, bilime ve sağlığa ayrılacak para silah sanayine aktarıldıkça yer yüzünde insna denen yaratık her geçen gün biraz daha bitecektir. Tüm düna ülkeleri bu konuda gerekeni bir an önce yapmalıdır.
İnsaf insaf diye bağırdığımız AB ve ABD'yi yola getirecek olan diğer ülkelerin birlikte hareket etmesidir.
Güzel bir yazı. Kutluyorum kaleminizi ve saygılar yüreğinize
ENGİN BEY ANLAMLI VE ARAŞTIRMACI BİR KONU SEÇMİŞSSİNİZ YAZAN YÜREĞİNİZ DERT GÖRMESİN KALEMİNİZ DAİM OLSUN... ZENGİN ADAM AÇ GÖZLÜ OLUYOR FAKİRİM İSE GÖNLÜ ZENGİN OLUYOR ,GURUR ONUR VAR .MESELA;NE ZENGİNLER VAR BURADA FAKAT OKULDA DEVLET TARAFINDAN VERİLEN PARA YARDIMINI BİZ ALMAYALIM DEMİYORLAR FAKİR ÖĞRENCİ VELİLERİ ONURUNDAN GURURUNDAN ÇOCUĞUM MAHÇUP OLMASIN DİYE YARDIM İSTEMİYORLAR YAVAN EKMEK YİYORLAR YİNEDE TENEZZÜL ETMİYORLAR ZENGİNLER GARİBANLARDAN FAZL AĞLIYORLAR BİR BAKIYORUZKİ; KOCAMAN APARTMAN DİKİVERMİŞLER BU GARİBANLARIN HALİ NEOLACAK YA RABBİM YARDIM ETSİN DARDA OLANLARA .ZENGİN İSE ARTIK UYANSINDA ETRAFINA BİR BAKSIN HELE NE OLUYOR BU MİLLET AÇ ZEFİL DİYE AMA NEREDEEE BÖYLE DUYARLI VATANDAŞ AH AH ENGİN BEY ÇOK YAZILACAK DERTLERİMİZ VAR AMA NEYSE SİZİ CANİ GÖNÜLDEN KUTLUYORUM SONSUZ SAYGIMLA ESENLİKLER DİLİYORUM
ağla yüreğim tarafından 1/21/2010 5:13:52 AM zamanında düzenlenmiştir.
Sevgili Mehtap Hanım'a katılıyorum. Gerçek fakirleri bulmak artık gerçekten çok zor.
Bu iş sadece devletin yapacağı bir iş değil. Devlet yeşil kart dağıtıyor, fakirden önce amcası dayısı olan zengin hemen alıyor.
yazın güzel, faydalı ve okunasıydı. Tebrikler... sevgiler...
şunu eklemeyide unuttum özür diliyorum....
Haitide ki deprem...o insanların inançları veya yaşam şekilleri asla bizi ilgilendirmiyor ama,acıları acımızdır...
dünya yeni bir imtihan ile sınanıyor.. ve bu imtihanı dünyada ki lider olan tüm ülkeler kaybediyorlar...
Hatiye uzanan sınırlı ve yetersiz yardımlar, bu insanların suretle bir faciaya sürüklendiğini haber veriyor...
eli uzun Avrupanın elleri sanki felce uğramış kıpırdamıyor....yetersiz ve geç ulaşan gıda yardımı,ölümleri günbegün artırıyor...kendi kendime diyorum k,i acaba Almanya,ispanya,Amerika veya bir İsrail aynı durumda olsa bakış açısı yine aynımı olurdu diye....bunada cevap vermeye gerek yok,cevabı zaten belli değilmi.....
Rabbim kendi zatı dışında, gücü elinde tutan ve muhannet olan hiç bir zihniyete muhtaç eylemeisin hiç bir insanı....
vefa adına veya belki insan olmak adına bu notu düşmek istedim....
saygı ve duamla....
toplumun kanayan bir yarası diyeceğim sayın TATLITÜRK ama
oturduğumuz semtin yakınında ki sitelerde daire satış patlaması yaşanıyor....en fakir ailenin dahi küçücük çocuğunda cep telefonu var...
yani varmı, yokmu, insanlar ne kadar yoksulluk çekiyor samimi olarak söylüyorum ki, anlayamadım bir türlü....
ama o gerçek yoksul olanları gerçekten bilsekte yardım elimizi işte onlara uzatabilsek ne güzel olurdu...
hani Rabbimizin "ya Muhammed onlar ki onurlarından asla yok diyemezler" dediği o güzide insanları aralştırıp bulabilsek ve sadaka ibadeditimiz gerçek anlam ve manasıyla yerine getirebilsek....ne güzel olurdu....
faydalı ve güzel bir paylaşımdı...
kutluyorm.....duamla inş....
Engin Tatlıtürk
Neden bir Almanya olamıyoruz? Japonya yada İsrailin hayat sıtandardını yakalayamıyoruz hiç bir asırda? Ben bunu sorguyorum.
Yine de dikkatli bakarsak gerçekten ihtiyaç sahiplarini bulabiliriz.
Ve bu ihtiyaç sahipleri paraya gereksinim duymaktadırlar. Çünkü para ile makbuz yatmakta, ilaç alınmakta hatta vasıtaya binilmaktedir.
Yani yapılan yardımların nakdi olması çok önemlidir ihtiyaç sahibi için. Ben bu durumu çok gözetir ve dostlarıma da tavsiye ederim. Kurban eti dağıtımında da yanlışlar yapılmaktadır. Sanırım bunlar Kurban bayramlarında dile geliyor.
Selam ve saygılar.
Engin Tatlıtürk
Bana katımış da olabilirsiniz. Bir hata yada eksiğimi fark etmiş olabilirsiniz.
Yada yazdıklarımı abartılı bulup " İnsaf" demiş olabilirsiniz. Her üç görüşe de saygı duyarım.
Fakat gerçekten kestiremedim.
Maksadını aşan bir hatam olduysa herkesten özür dileyebilirim.
Nihayetinde her sistem zayıflayıf çöküyor. Krizden evvel yazmış olduğum bu yazı çok yakın bir zamanı içermediği için abartılı olarak düşünmüyorum.
Çürüme ve yozlaşma kader değil deyişime takıldıysanız sistemi kastediyorum. Yoksa herşey kaderdir. Bizlere cüzi irade ile seçme hakkı verilmiştir. O da bildiğiniz gibi sınırlıdır.
Sizi sayfamda görmek güzeldi.
Saygı, sevgi ve selamlar.