- 770 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Edirne Saraçlardaki linç ayıbı
15 kişilik protestocu grupta yer alanları tekme ve yumruk yağmuruna tutarak linç etme girişimde bulunan bir grup ve onlara “vurun, vurun” sesleriyle destek veren, alkış tutan ya da sessiz kalarak linç girişimine ortak olan yüzlerce, ne olduğunun ayrımına varamamış benzerimizden oluşan kalabalık izleyici grubu..
Tartışmasız tam bir insanlık ayıbı olan bu linç girişiminin yaşandığı yer, Türkiye’nin günümüzde az sayıda kalan uygar ve çağdaş yerlerinden birisi olarak bilinen Edirne’nin Saraçlar Caddesi..
Bu ayıbı evlerimize ve son yıllarda ırkçı algılara kapı aralayan vicdanlarımıza taşıyan tv ekranlarının hemen hemen tamamından seslenenlerin, aynı merkezden servis yapılmış izlenimi uyandıran “Edirne halkı!..” deyişleri..
Sanki bütün Edirne halkı bu insanlık ayıbının ortağıymış gibi..
Sanki bütün Edirne halkı, 15 kişinin yaptığı açıklama eylemini son yılların en tehlikeli eylem girişimi gibi görecek kadar çağdışı bir kafaya sahip miş gibi..
Sanki bütün Edirne halkı, böyle bir kör algıyla harekete geçerek, insan için en doğal hak olan tepki gösterme hakkını kullanan 15 genç insanı, birkaç ırkçının dolduruşuna gelerek linç edebilecek miş gibi..
Yok böyle bir şey ve hiçbir zamanda olmayacak..
Gericiliğe, yobazlığa ve ırkçılığa karşı duruşunu her koşulda gösteren Edirne’nin çağdaş ve uygar insanıyla görülecek hesabı olanlar, bu gelişmelere bakarak hiç boşuna ellerini ovuşturmasınlar..
Böyle gösterme çabalarının, ülkenin bölünmesine yatırım yapanların ve kullandıkları ırkçı kafaların yedikleri haltlar olduğunu Edirne halkı biliyor ve bunu bilmeyenlere de Edirne’nin dünü, bugününü ve geleceğini hangi kaygıların şekillendirdiğini net bir dille anlatıyor.. Bu anlatımı birilerinin hesapları doğrultusunda anlayarak anlatma çabası içine girenlerin, son günlerde sergiledikleri çirkinlikleri, Edirneli tavrı olarak pazarlama gayretine girenlerin kimlere uşaklık ettikleri de ortadadır.
Bunu görme aymazlığında ayak direyen ve klişe açıklamalarla idare eden kesimleri, bu gidişin nerelere varacağı konusunda, ülkenin bazı yerlerinde ortaya çıkan ırkçı kalkışmaları dikkatle izlemeye ve Saraçlar caddesindeki linç girişimi ayıbının birkaç ırkçı kafanın ayıbı olduğunu anlatmaya davet ediyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.