- 1780 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
SOL YANIMIZ ÖLÜYOR...!
Hava hayli basık
Dışarıda hafiften sis var
Ölüm kokuyor içim dışım
Üzerime sinmiş kan
Her yan dört duvar
Öldükçe artar mı insan
Çoğalıyorlar
Çoğalıyorlar
Çoğalıyorlar
Unutuyoruz…
İliğimize kadar pisliğe bulanmışız. Ellerimizden yıka yıka gitmeyen kan kokusu sinmiş evlerimize taşıdığımız ekmeklere. Bir yerlerde yetim bırakarak çocuk düşleri varmışız evimize. Söndürdüğümüz hayatların üzerine kurmuşuz geleceklerini. İçimizdeki o kocaman olduğunu düşündüğümüz imanla durmuşuz ölümlere. Düşünceye kurşun sıkılır mı? Ölür mü fikirler söylesenize? Hangi kitap öğretti bunu size? Hangi yüce ağızdan çıktı “vur” emirleri?
Hepimiz anadan doğma üryan açmadık mı bu gökyüzüne gözlerimizi? Aynı dilde ağlamadık mı ÇOCUKÇA.? Aynı dinde tapınmadık mı İNSANCA.? Bir değil mi nazarınızda insanlığa giden aklın yolu?
Ne oldu, şimdi ne oldu? Üzerimize kimin giydirdiğini bilmediğimiz bu gömleklerin kirinde boğuluyoruz. Üşüyor, üşütüyor, donuyoruz. Ölen sadece bedenler, düşünceler hınca hınç büyüyor, görmüyor muyuz?
Çıkan her ses Deniz oluyor, Yusuf oluyor, Metin oluyor, Uğur oluyor… Bunu nasıl anlamıyoruz? Ölümün yüzü soğuk, uykusu derin, öfkesi keskin duruyor. Ölüyor gözüm, ölen de ölüyor, öldüren de ölüyor. HER ÖLÜMÜN ARDINDAN BÜYÜYEN BİR YOZLUK GELİYOR, dolmayan boşluklar, dinmeyen sancılar, körleşen gözler, sağır kulaklar…
Cuntacılar gülüyor…”SAĞIM SOLUM SOBE…”
“SOL YANIMIZ ÖLÜYOR hanımlar ve beyler SOL YANIMIZ ÖLÜYOR…”
KÖRLER VE SAĞIRLAR birbirini ağılıyor… Bunu nasıl fark edemiyoruz…
Üzerine şiirler yazdığım sevdalarım
Kalemimle akladığım insanlığım
Ve hep ağrıyan sol yanım
Şimdi ben yokum sanıyorsunuz
Güneş doğuyor
Gök yine mavi
Denizler’in dalgası hala vurur kıyıya
Yusuflar salınmadı kuyuya
Görmüyorsunuz
Kalemim yazıyor. yazıyor
Okuyorsunuz
Biz hala yaşıyoruz
Öldük mü sanıyorsunuz…!
SEVGİ KAYA
(Yitirilenlerin anısına...)
YORUMLAR
Şiir gibi bir yazı.
Zevkle okunuyor.
Kendi içinde mantıklı.
Genel ve evrensel mesajları içeriyor.
Fikirlerine tamamen katılmasam da genel yozlaşmayı güzel tesbit etmiş.
Güzel bir yazı.
Kutlarım. 10 Puan.
Sevgi Dündar
ne iyi ettiniz de geldiniz...sevgiler paylaşımcı yüreğinize...
Sevgi Dündar
bıraktığınız sese teşekkürlerimle..
kalın sağlıcakla..
emek ve insan var oldukça özgürlük aranır..adınada SOL denir..saygımla.
Çığlık ne kadar kuvvetli olursa mavi o kadar kendinden emin doğar dağların ardından...
çığlığını duydum değerli kalem...
kutladım...
Sevgi Dündar
evet...güneş hep doğuyor ve doğacak...
secgimle ...
Sevgi Dündar
sesime eşliğin adına..
sevgiler..
"“SOL YANIMIZ ÖLÜYOR "....Yüklediğin anlamların ağırlığında eziliyor harfler, her sol yana mezar bir beden arz-ı endam ederken kentlerde, bir yerlerde güneşler batı(rılı)yor.
Yaraya gül düşer gibi düştün satırlarınla Sevgi...Sevgimle...
Sevgi Dündar
sayfamı şen gönlümü sıcak eyledin..
öpüyorum naif yüreğinden..
sevgimle..
Yitirilenlerin ardından...
Unutmasakta... susuyoruz.
Onlar çoğalırken,
Sol yanımız ölüyor.
En çok da cuntacılar gülüyor,en gülünmeyecek yerleriyle.
Hani anayasayı yapanlar,hani halkımızın %90 larla evet deyip alkışladığı...
Cuntacılar gülüyor.
"SAĞIM SOLUM SOBE..."
Selam,saygı.
Sevgi Dündar
sesime eşliğiniz adına sonsuz teşekkürler..
selam olsun yüreğinizdeki tüm sol yan kırıklıklarına...
sobelenmeden süren hayatlara diyelim mi...:))
Ne güzel bir çığlıktı . Kaleminin sesine hayranım. Bu konuda çok konuşabilen değilimdir genelde içime susarım , göğe gömülmek geliyor işime. Sonu, sınırı olmayan tek KUVVET'e tek varlığa , tek sahibe...
Yok mu sanıyorlar ya da sanıyoruz ( sümme hâşa) sadece hak yerini bulmalı diyor sustukça bunu anlatıyor...
Kendi adıma, yüreğim adına ve belki de her şeye rağmen yaşatmaya çalıştığım insanlığım adına teşekkür ediyorum yazı için.
Susmasın ne kalemin ne de yüreğin.
Sevgimlesin.
Sevgi Dündar
bu aralar pek gelemiyorum...yazıyı yazınca dayanamayıp bir boşlukta asayım dedim..:))
sevgimle ablasının gülüüü...:))
**Havin_**
Şikayet etmiyorum bu sefer bekleriz sabır emridir Hakk'ın bilirsin.
Sevgimle - gülünün prensesi - .