- 786 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
GÜNÜMÜZDE YÖRÜK OLMAK................
Yörüklük zor zanaat derdi eski yörükler,
Siz hiç koyunlarla birlikte dağlara yaylaklara çıktınızmı.Çıkış yerinden varış yerine kadar olan mesafeyi katederken tabanlarınızın ağrısını duymaz olduğunuz oldumu hiç.Ve tüm bu ağrılar bedeninizi sarmışken bir tek koyunu keçiyi kaybetmemek için sürekli gözlerinizin civarı taradığı oldumu......Sanmıyorum.
Birgün telefonum çaldı .Baktım anne tarafımdan yakın akraban Havva ydı arıyan.Hadi kalk gel biz göçe başlıyoruz dedi ve kapattı.Bu bir emirdi yani.Gelirsen gel biz gidiyoruz demekti bu ama daha çok gel demekti.
HAVVA,sesinde yılların verdiği bir yorgunluk vardı.Yeter diyordu o ses usandım artık ama ne çare varmı alternatifimiz geçinmek için diyordu o ses.
HAVVA kuzenim,yılların alışkanlığıyla,dağlarda ormanlarda tek başına gezmenin verdiği cesaret ile yüreği,bedeni elleri ayakları hatta sesi erkekleşmiş kuzenim.
HAVVA,keçilerin ardında,koyunların sağımında geçen zamanlarda nasıl olduğunu anlamadığı ve yaşayamadığı annelik duygularıyla birlikte 4 çocuk doğurmuş ve keçileriyle onları da gütmüş ve büyütmüştü.
HAVVA yaşadığı köyden,toplamıştı bir kaç parça eşyasını,yüklemişti eşeklere, atlara katmıştı önüne sürüsünü çıkarıyordu artık,yaylaklara. Kışlaktan yazlığa doğru bir yürüyüş başlamıştı KUTSAL EKMEK YÜRÜYÜŞÜ.
Yaylasına varacak,çadırını kuracak ve yaz süresince hatta sonbaharın hüzün dolu yağmurlarını görmeden inmeyecekti kışlaklara.
HAVVA işte tüm bu yolculuk anında yanında bir yoldaş arıyordu,eşinden,çocuklarından başka,kendine yakın dertleşebileceği,konuşabileceği,zaman zaman ağlıyabileceği bir yoldaş.Bu tarifede en uygun yoldaş bendim anlaşılan ki aramıştı.
Hemen hazırlandım ve yanıma kalın kazaklar,kalın çoraplar ve bot almam gerekti.Tamamını çıkardım kaldırıldıkları yerlerden ve biliyordum ki 2 gün geceli gündüzlü yürünecekti,kestirmeden gidilecekti ama dağların yol yolak vermediği,çalıların bir duvar gibi kapladığı bayırlarda sürecek 2 gün.
BEN BİLİYORDUM Kİ bu yürüyüşün armağanı yaylakta kurulan çadırın önünde yakılan ateşte pişirilen bazlamalara (küçük açık ekmek) sarılı taze peynir (sıkma) ,yanında köz ateşinde pişirilmiş ve tereyağla yağlanmış mis gibi kokan ekmeğin içerisinde dürüm yapılıp yenen ilişkin (yörede yapılan et sucuğu) VE yine köz ateşinde demlenmiş burcu burcu kokan mis gibi bir çay.
Ve sonrasında ağaçların arasından süzülen ay ışığının aydınlattığı,yere serilmiş yataklarda umarsız bir uykuya dalmak.
Bir tarafta Doğanın dinginliği dinlerken diğer tarafta uzaklardan gelen kurt ve çakal ulumalarına karşılık veren kangal köpeklerinin oluşturduğu koro sesleri arasında uykuya dalmak........
İŞTE geçen sene bu zamanlar tüm bu yorgunlukları yaşarken yanında kuzenime yardım etmenin
mutluluğunu da yaşamıştım.
Hadi HAVVA çaldır artık şu telefonumu,benden habersizmi çıktın yoksa bu sene yaylaklara...............
SAĞLICAKLA KALIN DOSTLAR...... yanında bir kaç insan,bir kaç kangal ve koyunlar.keçilerde olsa,doğanın koynunda o güzel bir kaç günü geçirmek gerçekten ömre değerdir derim.
Hadi gelin yaylaklar,yeni sağılmış süt,taze pişirilmiş bazlama yanında demli çay sizleri bekliyor.........
YORUMLAR
YORGUN DEMOKRAT
TOROSLARIN YALÇIN KAYALIKLARINDA EŞSİZ DAĞ MANZARASINI İZLERKEN KOYUNLARI KEÇİLERİ YAYDIRMAK tabiii manzaranın güzelliğine dalıpta bir yerlerden düşmemek kaydıyla. AKSAM ZAMANI ONLARIN URUNLERINI ALMAK ANLATAMAYACAĞIM BIR MUTLULUKTUR...YAŞANILASI...
SAGLICAKLA KALIN...
Ne güzel bizim yaylaklarımız ve yaylaklarda yaşayan yörüklerimiz. bB gelenek ve göreneklerimiz bitmez inşallah. Her aileye bir Havva gerekli bence. Kutlarım. Yazınızla ben de gittim o yaylaklara. Sevgiler...
YORGUN DEMOKRAT
TOROSLARIN YALÇIN KAYALIKLARINDA EŞSİZ DAĞ MANZARASINI İZLERKEN KOYUNLARI KEÇİLERİ YAYDIRMAK tabiii manzaranın güzelliğine dalıpta bir yerlerden düşmemek kaydıyla. AKSAM ZAMANI ONLARIN URUNLERINI ALMAK ANLATAMAYACAĞIM BIR MUTLULUKTUR...YAŞANILASI...
SAGLICAKLA KALIN...
MERHABA
en son bir yörük çadırında bir iki gün zaman geçireli çok zaman oldu...daha 7 yaşlarındaydım sanırım...anlattıklarınız beni derhal o günlere götürdü...
bugün neredeyse hayal benim için...bir kuzene sahip değilim malesef...havva'nın kıymetini bilin...yaylada geçireceğiniz her gününde elbette
saygıyla
eflatun
YORGUN DEMOKRAT
TOROSLARIN YALÇIN KAYALIKLARINDA EŞSİZ DAĞ MANZARASINI İZLERKEN KOYUNLARI KEÇİLERİ YAYDIRMAK tabiii manzaranın güzelliğine dalıpta bir yerlerden düşmemek kaydıyla. AKSAM ZAMANI ONLARIN URUNLERINI ALMAK ANLATAMAYACAĞIM BIR MUTLULUKTUR...YAŞANILASI...
SAGLICAKLA KALIN...