Kınalı kuzu !
Bir masal gibi bu hikaye...
İstanbul da ,İsmail beyle Ümmühan hanım evlenmişler.Çok mutlu ve saygılı giden evliliklerinde bir büyük özlemleri varmış ki evlatları olmuyormuş..Ümmühan hanım her gece gözleri yana yana ağlayıp dualar edermiş bir çocukları olsun diye;gitmedikleri doktor ,ocak kalmamış...
Gözü yaşlı kadın ,çocuklu bir kadın gördüğünde ,geceler boyu ağlarmış.On bir yıla yürüyen evliliklerinde daha da yıpranıyormuş,ve yıpratmaya başlamışlar ,İsmail bey o dönemler Üsküdar’ın sayılı zengıinlerinden bir kişiymiş ,önüne gelen sorarmış çocuk yok mu diye,İsmail beyde çok üzülmesine rağmen etkilenirmiş...
Kurban bayramı olduğu bir dönem ,Ümmühan hanım tutturmuş bir minik kuzu yavrusu alalım ve ben o kuzuyu evde besliyeceğim ,İsmail beyde eşini kıramamış ,kurbanlarını alırken bir yavru kuzu seçmişller ki şirin ve karbeyaz.Ümmühan hanım ın sevincini sormayın,çocuğu olmuş kaDAR SEVİNMİŞ,birde çok titizmiş ,güzelce yıkamış paklamış,bir de kınalamış,kınalı kuzum kınalı kızım diye çok seviyormuş,günleri kuzulya geçerken ,İsmail beyin teyze kızı
bu duruma çok kızar olmuş hatta alay bile etmiş,Ümmihan hanım hiç aldırmıyormuş ,içinden ağlasada belli etmiyormuş...
Öyle bağrına basmış ki; kınalı kuzusunu ,kınalı kızını Allahım beni çok mutlu ediyorsun ,çocuğum olsa kimbilir nasıl sevinirim diye ,bu haline bile sevinip şükrediyormuş,evin içnde kınalı kuzuyla bir yıl yaşamışlar..
İsmail beyin teyze kızlarından biri bu böyle olmaz ki,halin çok komik ve acı;yarın kız görmeye gidiyoruz,meyve vermeyen ağacı keserler diyormuş, İsmail bey de ,istemesede Üsküdar’da faytonla kız görmeye gitmeye başlamış ve zavallı Ümmühan hanım ağlayıp duruyormuş ,gözleri yaşlı ve hıçkırarak...
Yan komşuları bu duruma çok üzülüyorlarmış,Ümmühan hanıma bir doğal ilaç tavsiye etmişler,insan sütüyle yapılan,Ümmühan hanım da bebekli süt annesi arayaıp durmuş ve bulmuşlar ,ilacı yaptıktan iki ay sonra,tam ondört yıl sonra ,anneme hamile kalıyor ,doğana kadar ,inanamıyorlar ve annem doğuyor.Ardın dan iki yıl aralarla üç çocuk daha oluyor...
Evet sevgili okurlar kadının kısırı olmazmış ,kusuru olurmuş ...
Ümmühan hanım kınalı kuzuyu bağrına öyle basmış ki ,sabır sınavını çok ağır bir şekilde ödedikten sonra ,dört çocuk annesi olmuş...
Yıllar sonra İsmail beyin teyze kızının çocuklarından birinin çocuğu olmamış,evet şunu görüyorum ne ekersen onu biçersin,meyveziz ağaç kesilirmiş,bir de faytonla kız görmeye gidilirmiş ...
yıl 1934 te olan bu acı ve gerçek kesitin kahramanı annanemdir duyduğum zaman ,bu hikayeyi çok üzülmüştüm !
Oya Gedik
Kınalı kuzu ,acı anılarımız...
YORUMLAR
Oya gedik
Film gibi.
Çok hoştu.
Koyunla yaşamak ne kadar zordur bilirim.
Allah gönlüne göre vermiş.
Yazının finali de ilginçti.
Kutlarım güçlü kalem.
Selamlar.
Oya gedik
İstem dışı.Rahmetli annem o dönem. Ağır hastaydı ağır tempodan bakmamışım,2011 yılında vefat etmişti annem ve 2010 yılında beri sayfayı ilk kez bu gece açtım. Selamlarimla değerli kalem...
usta kalemden ustaca bir aktarma........kutluyorum çok içten bir anlatımdı....saygılar
Oya gedik
Şimdi yazımın tarihine baktim o yıllarda annem çok ağır hastaydı 2011 de vefat etti. MUTLAK bu yoğun tempoda istem dışı bir durum.
Bazı şeyler unutulmuyor demek.
Ne kadar geçmişte olurlarsa olsunlar;Sevdiklerimizde bıraktığı izleri, onlar sağ olmasa bile anlayabiliyoruz,taşıyabiliyoruz.
Sürekli yanıbaşımızda olmadıklarından daha bir sevgi gösteriyoruz,belli ediyoruz anneannelere.Bir de yüklü anılar varsa...
Kınalı kuzu'da yazınız kadar hoş.
"Kısırlıkla , kusurluluk" salt kadına özgü değil zaten.Ama , sene 1934 ve faytonlarla...
Selam,saygı.
kurtoviç tarafından 1/19/2010 11:51:38 AM zamanında düzenlenmiştir.
Duygu dolu bir yazıydı. Ve kıssadan hisse gibiydi aynı zamanda. Tebrik ederim.
Oya gedik
saygımla Sakarya...
Gerçek hikayeniz çok etkileyici.Annneanneniz ne kadar canı gönülden dua etmiş,Rabbim annenizi vermiş.Bizlerin elimizden bir şey gelmez.Teknoloji istediği kadar ilerlesin;Allahü Teala Kuran-ı Kerimde buyuruyor:kiminize kız kiminize erkek,kiminize hem kız ,hem erkek ,kiminize de ikisinden de,kiminize hiç çocuk vermeyiz.Ahirette mükafat verilir.Çocuk dünya meyvesi,çok sevilir,Rabbim herkese hayırlı evlat versin.
Çocuğu olmuyor diye,evli adama kız bakmak çok yanlış ,ama bir çok aile bunu yapıyor,bilmiyorlar ki onda da bir hikmet vardır.İyi ki Rabbim annenizi yaratmış.Ondan siz doğmuşsunuz. Bizler sizinle yazışıyoruz.Sevgi ve saygılar.
Oya gedik
Sevgimle