- 518 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
insan var olan en akılsız varlıktır
geçmişini geleceğine semer yaptıranların öğretileri değil midir, özgürlüğün kanatlarını kırpan...
binlerce yıldır süren kan davaları, ihanet ve düşmanlıklar...
ölüm, işkence, zulüm...
yok et, eksilt, söndür, bitir...
ben yapamıyorsam sen de yapama tarzı haset, onunki de benim olmalı hırsı...
birileri buna itiraz ederse, vur kafasına topuzu, gebersin.
o kızı ben sevdim sana yar etmem
şu toprağı ben alacağım
o ülke benim
daha çok kanın var akacak be dünya...
hayvanların enteresan bir genetik hafızası var. göç yolları hikayelerini bilirsiniz. insanın ise böyle bir hafızası yok. her doğumla sil baştan. ne öğretildi, gösterildi onunla yola devam.
önceki sonrakinin iteleyicisi olunca, sonraki de haliyle önündekine itildiğini iteliyor. hataysa hata, kaç bin senedir aynı hikayeler.
sonra biri çıkıyor diyor ki: insan akıllı bir varlıktır.
elleriyle bindiği dalı kesenin garabetince işleri olana akıllı diyenin fikrinin ebesi güzel olsa gerek.
gir safa şimdi...
bu girmenin bir bedeli var lakin...
safa girdikten sonra kim kimin belini kırmış, gagasından kapmış, poposunu tekmelemişin analizi saf personeline düşmez.
YORUMLAR
derken neyi kastettiğinizi pek anlayamadım doğrusu akılsız demekle aklını kullanamayan demek arasında dağlarkadar fark olduğunu bilmelisiniz çünki o insanların içinde peygamberler alimler vardır
yazınızı tekrar kaleme almanızı temenni ederim saygılar
Mailis Nalars
Yazı kendi mantığı içinde akıcı.
Aceleye getirilmiş.
Fikriyat olarak dayanaksız.
İnsanların hataları ve suçları onun akılsız olduğunu göztermez. Bu akılsızlık isnadı mecazi manadadır ama oda doğru değildir.
İnsan akılsızlığından değil; haset ve bencillik gibi nefsani duygularla bu hata ve suçları yapmaktadır.
Yazıyı zarif ve ince dokunmuş olarak görmedim. Ama kendi içinde tutarlı ve akıcı yazılmış.
Saygılar.