- 600 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
çıkmaz var mı?
Umutsuzluğun,çaresizliğin beyninizde cirit attığı zamanlarda ne yaparsınız? Ne yaparsınız kafanızın karmakarışık,hiç bir şey düşünemez olduğu anlarda? İki seçenek varsa ortada ve birini seçmek durumundaysanız ve bu seçimde zorlanıyorsanız nasıl bir yol izlersiniz? Mantıklı olan bir bilene danışmak mıdır? Yada sakince bir ortam bulup olayı artı ve eksileri ile ele almak mıdır?
Bana sorarsanız her ikisini de yaparım. Tecrübe hayatta yaşanılan olayların insanlar üzerinde bıraktığı etkilerdir. Bu yüzden o olayı daha önce yaşamış ve görmüş geçirmiş birinden düşüncelerini alırım. Daha sonra sakin bir havada,sakin bir yerde başımı iki elimin arasına alarak konuşurum kendimle. Seçenekleri bana getirdikleri ve götürdükleri ile ele alırım. Katabileceği olupta benim işime yaramayanları tesbit ederim. Tecrübesine dayanarak danıştığım kişinin düşüncelerini de göz önünde bulundurarak bir seçim yapmaya gayret gösteririm.
Bu şekilde davranarak hem duygusal anlamda karar vermekten kaçınmış hem de bana getirisi en yüksek olan seçimi yapmış olurum. Yaptığım seçimin bana etkisinin olumlu yönde olup olmaması beni pek etkilemez,çünkü;ben elimden geleni yaparak tedbirimi almışımdır. Gerisi beni benden daha iyi bilen,benim hakkımda hayırlı olanı isteyen Rabbime kalmıştır. O’nun yaptığından da sual olunmaz.
Yani kısaca,Hakk’ın karşıma çıkardığı değişimlere direnmek yerine teslim olurum çünkü,hayat bana rağmen değil benimle birlikte akıyor. Düzenim bozulur hayatımın altı üstüne gelir diye endişe etmem. Çünkü bilirim hayatımın altının üstünden daha iyi olacağını…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.