- 1697 Okunma
- 11 Yorum
- 0 Beğeni
EŞİTLİK Mİ?
Her insan eşitmidir?
Bu soru’yu çok sordum kendime;evet her insan eşit düşer anne rahmine evet her insan eşit doğar,dokuz ay kalır annesinin karnında evet her insan aynı doğum yolları ile gelir dünya’ya ama işte burada başlar eşitsizlik.
Doğuncaya kadar herkes eşittir,sadece minicik bir bedenle gelinir.Her bebek doğduğunda ağlar.Kimse anlamaz ama kaderine ağlar aslında, bilmediği, bilse, aslında hiç istemeyeceği kaderinedir bu ağlaması; belkide isyanı. Dünya’ya geldikten sonra kimi ipek kundaklarla sarmalanır sıcacık yuvalarda;kimi bir çaput parçasına sarılır ıslak nemli odalarda; belki de karanlık bir sokakta.Kimi için şölenler düzenlenir iyi’ki doğdun diye,kimi için pişmanlıklar dile gelir keşke doğmasaydın diye.
Hani tüm insanlar eşitti.?
Şartlar eşit değil dediğinizi duyar gibiyim,evet doğru.
Hayat bir çemberden ibarettir ve bu çemberin içerisinde döner durur insan kimi tutunacak bir yer bulmuştur kendine düşmeden döner kimi tutunmaya çalıştıkça itilir,tutunacak bir karış yer çok görülür, tutunamaz savrulur,düşe kalka dönmeye çalışır,çünkü bir mecburiyeti vardır.
ömrünü tüketmek için gelmiştir yaşamak zorundadır........
kimin umurunda bu ömür nasıl tükenir.?
YORUMLAR
Hayatın bir yüzünde acımasızlık
Bir yüzünde bereketli güleç,
Boynumuza ilmek gibi geçirilen yaşam;
İki yüzlü bir madalyondan ibarettir...
Eşitsizlik başladığı yerde kavgalar başlar zaten. Belki bu kavgalar insanın hayata kalmasını da öğrettir ve beraberinde yaşamını sürdürür.
Kısa ama hayatın tüm alanı kapsayacağı bir yazıydı ve hayatın değişmez gerçekleriydi.
ve anlamlı bir sözle yazımı bitirmek istiyorum:
“Şiddetli rüzgâr altında yaşayan bir çiçek gibi harcandığımızı fark etmek veya fark etmemek yalnızca sizin bileceğiniz bir şeydir.” William olsen
Sevgilerimle
umutyolcusu
"Bizler dünyay gelirken ilaki kıyafetsiz geldik ve giderkende ilaki kıyafetsiz gidicez lakin eşitliği yaradan vermiştir insanın fıtratına uygulamayıda vermiştir insanın cüzzi iradesine birleri efendi iken birleri köle olcak bu yaşamda ama yaradan bunu emretmiyo eşitsiniz diyo ama buna ramen yine birleri efendi birleri köle ne efendi giderken giyinecek bir tek ayağına bir çorap nede köle öyleyse bu kadar alt üst davası niye "
Yazmış olduğunuz yazınız mükkemeldi o yazının anlam ve manasını çözen her insan " efendi ise köle köle ise eefendi olacaktır." tşk yüreğinize sağlık.
gevdan tarafından 7/30/2010 9:18:59 AM zamanında düzenlenmiştir.
Öyle değil midir?... her tohum... kimi, bol toprakta yeşerir ve ölür(?),
kimi, sarp bir yamaçta çam ağacı olur...
Yıllarca, keskin esen rüzgâra karşı, o yar- yamaçta mücâdele verir.
Sonuç: Yaşayan tohum, oğul verir.
Selâmlarımla...
K.Y. kadiryeter 21.01.02010- TRABZON.
.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=51590#elestiriyaz
umutyolcusu
EŞİTLİK Mİ?
eşitlik.......güzel kelime.......ırakta bir hayal....
TÜM İNSANLAR EŞİT OLSAYDI TADI OLMAZDI SANIRIM. DÜŞÜNÜN YANİ HERKES AYNI İŞİ YAPIP AYNI HAKLARA SAHİP OLSAYDI DİĞER İŞLERİ KİM YAPACAKTI. BİRİ BİRİLERİNDEN MESLEKİ YÖNDEN AŞAĞI VE YUKARI OLMALIKİ HERKES DEĞİŞİK İŞLERLE UĞRAŞSINLAR. AMA İNSANİ YÖNDEN HERKES EŞİT OLMALI HAK VE ADİL OLUNMALI.
SELAM VE SAYGILAR GÜZEL BİR YAZIYDI.
umutyolcusu
çok teşekkürim,yanlız bırakmadığınız için.Saygılaımla