- 1047 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
AÇILIMIN KÜRTÇESİ / TÜRKÇESİ !
Bu ülkede yıllardır gerçek anlamda demokrasi uygulanmıyor / uygulanamıyor !
Bunu aslında AB gibi, bütün dünya alem görüyor / biliyor.
AB’ne tam üye olmak, devlet politikası olmuşsa eğer, tüm kurumlar, bu arada iktidarlar, kriterlere uymaya, gereken yasaları çıkartmaya çalışacaklardır elbet.
Siyasî iktidarlar için, iki yol vardır : Gerçekten AB’ne girmenin yararlı olduğuna inanıp, tüm çalışmaları buna göre samimiyetle yapmak ya da AB’ne girmenin bu ülkeye yarar getirmeyeceğine inanıp, bunu halka dürüst bir şekilde anlatmak ve gerekiyorsa halkın da rızası alınarak bu yoldan vazgeçmek.
Bir üçüncü seçenek asla olmamalı. Olmaması gereken üçüncü seçenek ise ; bu birliğe girmenin yararlı olmayacağına inandığı halde, böyle görünmeyip ; çeşitli entrikalar ile bu birliğin bizi almaması için elinden geleni yapmak ve ’’ Biz bu kadar uğraştık ama onlar samimi değil , gördünüz işte !’’ deyip, yüzünü başka yönlere çevirmek !
İnkâr edilemez ki ; demokrasinin iyi işlememesi, bu günkü iktidar döneminde başlamış değildir. Ancak,artarak devam etmiştir. Bunun en açık kanıtı ; Millî gelirin dağıtımındaki adaletsizliğin aşırı derecede artıyor olmasıdır. Azınlığı temsil eden rantçı kesimin, Millî gelirden almakta olduğu pay, önceden % 40 iken, şimdi % 60’ açıkmıştır ki bu korkunç bir adaletsizliğin kanıtıdır ! Yani, emekçi kesimin alım gücü hızla düşüp erirken, rantiyeci kesimin gırtlağına düşen pay hızla artmaktadır. % 60, korkunç bir rakamdır.
Her yönüyle görülmektedir ki ; bu ülkede yıllardır haksızlığa uğrayan sadece Kürtler değildir. Rantiyecilerin haricindeki hemen herkes haksızlığa uğramış ve ezilmiştir. Yıllardır eğitim, sağlık ve hatta hukuk bile onların lehine çalışmııştır.
Hal böyle iken ; demokratikleşme, haksızlığı giderme çalışmaları samimiyetle yapılacaksa, bunun ’’ Kürt açılımı ’’ adı altında yapılması neden ?
Kürtlere karşı ayrı antidemokratik uygulamar varsa eğer, bunun sorumlusu kim ? Beş yaşındaki, hatta daha ufak çocuklar bile, yaramazlık yaptıklarında cezalandırılırlar. Cumhuriyet tarihinde 29 defa isyan çıkartmış bu kesime karşı, devletin hiç mi yaptırımı olmayacaktı ? Hak etmediklerine inanıyorlarsa eğer, bunun hesabını PKK’ya ve Apo’ya sorsunlar ! Çünkü onların yıllardır amacı, Kürt halkının demokratik haklarının kazanılması falan değil, ülkeyi bölüp, ayrı bir Kürt devleti kurmak ! Hangi devlet , böylesi bölünme gayretlerine kayıtsız kalabilir ?
Kürtler ve diğerleri ; bu ülkede aynı bayrak altında yaşamaya niyetli olan herkes, tüm demokratik haklara sahip olmalıdır. Bunu kimse inkâr edemez.
Bu ülkenin ihtiyacı olan açılım , Kürt açılımı falan değil, Demokratik açılımdır. Böyle başlasaydı eğer, çok daha fazla destek bulur, halkı Kürtlere karşı da kışkırtmamış olurdu.
Roman açılımı, Alevi açılımı diye başlarsanız eğer, Arnavut açılımı, Lâz açılımı, Çerkez açılımı, Pazarcı açılımı, Şoför açılımı vb. diye devam etmek zorunda kalır, gülünç duruma düşersiniz.
Tüm kesimlerin çözümleri ortaktır aslında. Demokrasi şemsiyesi altında, hepsi birden çözülür.
Sivil bir anayasanın, bu ülkenin birinci ihtiyacı olduğunu inkar eden kim var ?
İnsan hakları kurumunun bağımsızlaştırılmasını kim istemez ?
Güvenlik sisteminin bağımsız bir kuruluş tarafından denetlenmesini kim istemez ?
Ayrımcılığa karşı mücadelenin, devlet politikası haline gelmesine karşı gelen kim ?
Karşı gelinecek tek durum ; bunların sadece bir kesime uygulanmasıdır !
Hakça demokrasi ; bağımsız yargı, adilce paylaşım, yeni ve sivil bir anayasa, barış, birlik, düzen her aklî selim sahibi vatandaşın arzusudur.
Dürüst olun, şeffaf olun, adil olun ; canını yiyin bu halkın !
Fikret TEZAL
YORUMLAR
sayın Engintürk,benim neyi nasıl yazdığımı öğrenmek istiyorsan,'Demokrat olmak' adlı makalemi okuyabilirsin.Bir Kürt olarak değil,bir demokrat olarak,kimin ne istediğini seninle tarışacakta değilim.İnternet sayfalarından elde ederken biribirine karıştırdığın isyanlar gibi 'araştırma'larınında cidden bir kıymeti-harbiyesi yok.Nasyonalist bir söylemle 20 milyonluk bir kitlenin kaderini belirlemek ne senin nede senin gibi düşünenlerin limtlerine sığmaz.Ayrıca,yapılan haksızlıkları demogojik bir kampanyaya dönüştürerek,Kürt sorununa yaklaşmayıda doğru bulmam.Bu coğrafyanın engin tecrübe imbiğinden süzülerek,karşılıklı anlayış ve empatiyle soruna yaklaşırsak,çözüme yaklaşmış oluruz.'bölünme''ayrılma' 'sözüm ona' vb. klişe resmi söylemlerin çekim merkezinden kurtularak,'emekten yana,özgürlüklerden yana ve dahada önemlisi halkların kardeşliğinden yana içselleşen yaklaşımlara sahip olmayı becerebilirsek çelikten birlik oluştururuz.Bunu için tepeden bakan,köle efendi ilişkisi mantığı ile 'Ben' liği dayatmadan tartışabilmeliyiz.Senden ricam,yazılarının satır aralarına gizlenmiş Kürt düşmanlığını görmen,bunu gizlemek için vatan millet sakarya edebiyatı yapmaman.Unutma coğrafyada Kürtler binlerce yıldır yaşıyor.Misafir değiller
Biz size ; bölünmeyi düşünmeyin, tüm haksızlıklara karşı birlikte mücadele edelim diyoruz. Bunun neresi sizi basite almak ? İnsan insandır ve değerlidir. kürt de değerlidir, türk de değerlidir. Hiç bir ırk birbirinden üstün falan değildir. Kimsenin kimseye taahküm etmeye hakkı da yoktur. Bu topraklar üzerinde bir vatan kurulmuş, düşman saldırılarına karşı birlikte savunulmuş. Bu birliği bozmaya kalkışanlar var. Bunlara karşı birlik olmayı savunmak mıdır ayrımcılık, bölücülük yoksa ille de ayrı devlet isteriz deyip yurdun bir bölümünü koparmaya çalışmak mı ? PKK'nın amacı kesinlikle bölmektir. Başka düşman varsa bu konuda onlara karşı da birlik olalım.
cetinayranci
Engin Tatlıtürk
Bu yazının neyi vardı?
Sen yaz ne istiyorsun?
Sana alınmış ve tam bağımsız bir Kürt devleti verelim m?
O toprakların da her yerini mamur hale getirelim mi?
Söyle söyle ne istersin?
Nedir sende olmadığını düşündüğün en doğal insani haklar.
Benim olup ta senin olmayan ne var bu ülkede?
Şovenist olmayalım diyorsun.
Sen şovenis düşünmediğini mi sanıyorsun yaksa milleti salak yerine koyup gülüyor musun?
Fikir üretmiyorsan sana yazmaya bile değmez.
Fikir üretiyorsan yaz. Kendini ifade et bizde senden daha nezaketle cevap yazalım.
Siz - biz diye başlayan diyorsun. "Sizlerin muhtevasını" diye hataysa aynı hatayı siz de yapıyorsunuz. Ben ben - biz biz mi diyecektik?
Öküz altında buzağı aramaktan artık vazgeçin.
Osmanlı üç kıtayı yönetti. Cezair hala birleşmek istiyor. Gelin İslam kardeşliğine inanalım. Güvenelim. Emperyalist oyunları görelim. 26 Kürt isyanı da insan hakları için yapılmadı. Hepsinin acaip acaip sebepleri vardı. Vergi vermemek için bile isyan çıkartıldı.
Yapmayın Allah aşkına. Birazda kendinize öz eleştiri yaparak fikirlerinizi olgunlaştırın ve paylaşın.
Geliştirelim birbirimizi.
Et ve tırnak aynı değildir ama birbirine ihanetsiz aynı vucutta yaşarlar.
Bu büyük ve güzel vatanın tümünü paylaşalım. Her nimeti bölüşüyoruz ve yine bölüşelim.
Çözüm dağda ya da İmralıda değil.
Çözüm herkesin kendi zihninde ve vicdanında.
Selam ve saygılar.
Allah'a emanet olunuz.
Sayın Tezal öyle anlaşılıyorki,kürt düşmanlığının pirim yaptığının sizde farkına vararak,ciddiiyet ve bilimsellikten yoksun bir takım 'tespitler' le gündem oluşturmaya çalışıyorsunuz.Suç ve ceza kavramı izafidir.Neyin suç olduğunu ya da olmadığını herkes farklı farklı değerlendirir.Cezada ona göre belirlenir.İlkokul çocuklarına ders verircesine Kürtlere telkinlerde bulunmak sizin yapacağınız en son şey olmalıdır.Dost görünümlü küçültücü ve rendice edici yazılarınız sizi ve ya sizin gibi düşünen bir kaç kişiyi tatmin edebilir ama,tarihin kendi diyalektiği içindeki oluşumunu zerre kadar engeleyemez.Siz tüm Kürtleri okudğunu anlamaz,herşeye boyun eğen 'haydi üç beş nöbetine Haso' olarak kalan bireyler olarakmı görüyorsunuz.İşte bu yanlış tavırlarınız bölücülüktür:Apo ve benzerlerini yaratacakta bu olumsuzluklarınızdır.
Engin Tatlıtürk
Biz bu ülkede Kürtü, lazı, çerkezi ayırmadık. Cumhur başkanı , Başbakan yaptık. Her kadeneya getirdik. Kime Hangi yasak kondu Kürt diye?
Herkese ırkçı diyerek asıl urkçılığı yaptığınızı fark edemiyor olabilirsiniz.
Askare kurşun atan PKK'lı militanlara karşı TC askerinin yanında çarpışan kahraman Kürtlere de Hayın diyen zihniyetleri biliriz. Bize hayda hayda diyecektir.
TC askeri Kürt kardeşine ateş edip şehit eden Militanı da kahraman diye alkışlayan zihniyeti de biliriz. Onlara yaranmak için,şirin görünmek için yazılar mı yazacaktım doğrular dururken.
Bak kardeşim hangimizin yanıldığını zaman gösterecek. O nedenle ya hayır söyleyelim ya burada susalım.
Allah'a emanet olun.
Apoyu besleyip bugünlere getirenler hesap sormayı da engellediler.
Hala da kullanıyorlar.
Kendileri bir parça ulusçu oluyorlar.
İsteyerek ırkçı oluyorlar.
Maksat vatan kurtarmak.
Apo kimden himaye gördü, görüyor bir de bunu yazın.
Bilmiyorsanız Silivrideki arkadaşlara bir sorabilirsiniz.
Bütün müslümanlar kardeştir. Ben karadenizliyim. Bir Cezairlide kardeşimdir Çinli bir Müslümanda. Osmanlının İslam kardeşliği gibi geniş bir ufku vardı. Bu ufku yakalamak gerekir. Kürtler de kardeşimizdir. Fakat ırkçı zihniyete sahip, fikir sömürüsüne uğramış kişiler birlikteliğe darbe vurmaktadır. Açaç hak aramaksa çare devlet kurma gayretlerinden geçmez.
Hangi adımların ne maksada yönelik olduğını herkes az çok bilebiliyor.
Kürt diye kendini ifade eden Müslüman kardeşime faklı gözle bakarsam Allah'a ne hesap veririm?
Şükür ki Kürt kardeşlerimizin çoğu da aklıselim hareket etmekte ve çıkarılmak istenen isyana itibar etmemektedir.
Diyorum ki; şu aşamada hükümetin çabalarına biraz olsun iyi niyetle bakalım ve barışa şans tanıyalım.
Öküzün altında buzğı aramayalım.
Tahrikten uzak duralım.
Kötü kelimeleri değil SEVGİYİ paylaşalım.
Yazı kötü bir yazı değil.
Birazdaha nezaketli ve aydınlatıcı yazılabilirdi ki yanluış anlaşılmalara mehal kalmasın.
Sevgiyi paylaşmak babında, kardeşliğin tesisi babında yazıya katılırım.
Şoven, bencil ve hayin; İslam kardeşliğini baz almayan sinsi fikirlere rest çekerim.
Saygılar.
cetinayranci
kürt acilimi veya demokratik acilim ya da her neyse
gündeme ilk düstügünde zaten sadece kürtleri kapsamiyordu bu acilimin icerigi.
destek verilmedi hep karsi cikildi kana kan diye sokaklara ciktilar yani bunlari yok sayamayiz.
ki öyle yapiliyor.buna odakli kalindi ve bu halk sayesinde oldu daha cok.
demokratik acilimin adinin kürt acilimi haline bürünüsü bir sekilde acik ve net halk yapti ve bazi kindar siyasetciler.
ve alisilmis artik Ülkede ki sorun denince ilk akla gelen dile gelen PKK´nin olmasi.
demokrasi zaten yok Türkiyede.esitlik yok Türkiyede.insan haklari yok Türkiyede.
daha kendi milletini garantiye almamis düzen saglayamamis yarim yamalak bir devlet AB ye giremez.
hic bir yere giremez.birligi saglanmamis her yer her devlet basirisizliga dogru adim adim ilerler
maalesef bizim ülkemiz gibi.
adaletsizligi her yönüyle görüyoruz izliyoruz.ve bu sizinde dediginiz gibi bizim halkimiza yapiliyor.
ama her seyi dönüp dolastirip illaki pkk ile sonuclandirmak hic dogru bir sey degil.
emeginize saglik.
saygilarimla
Biz '' Kürtler kardeşimizdir '' derken ; '' Ne kardeşliği ?'' diye kestirip atan, bu ülkenin askerine kurşun sıkan, devlete küfür eden, italyan gazetelerinde devleti kötüleyen, peşinden gittiğiniz, desteklediğiniz insanlara sorun , bizim neden böyle olduğumuzun hesabını !