- 1189 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Serseri Düşünceler 8
Önyazı Yahu biz insanlar ne garibiz... Gercekten nasılda biliyoruz işimizi... Saf rolü yapıyoruzda, nasılda kandırıyoruz kendimizi... ama gerçekte kandırılan kim?
Etrafimda hıristiyan (sözde) çok, onların enteresan kendilerini ve inançlarını anlatma metodları:
-Hmmm ibadet yapmakta zorlanıyoruz...
-Napsak ya?
-Şimdi bu kadar işimiz arasında bide onunlamı ugraşacağız?
-Geçim derdi, şu, bu... Çok iş...
Ve Paulus gelir yardima...
-Buldum, buldum... Hani İsa vardı ya?
-Eeee?
-O var ya, aslında peygamber değildi?
-Yaaa?
-Evet yaaaa. Aslında O Tanrının ta kendisi idi. Baktı biz kulları çok eziyet çekiyoruz... e ne nefsimize nede şeytana söz geçirebiliyoruz, hepimiz tepetaklak cehenneme atılacaz, acıdı bize. Kendisini insan olarak (Isa a.s.) nuzul ettirdi...
-Doğru, doğru... zaten babasıda yoktu... mucizevi bir şekilde doğmustu. Bizi kurtarmaya geldi Tanrımız... Yaşasııııın...
-Durun daha bitmedi... Müjdeler var bize... Tanrı kendisini bizim için feda etti. Çarmıha gerdirdi kendisini ya... Aslında O, bu şekilde bizim bütün günahlarimiz affetti. İbadetlerimizede ihtiyacı yok zaten...
-Nasıl kurtulacağız peki?
Paulus büyük bir sevinçle:
-Ondan kolayı ne var, Affedildik bile ve inanmamız yeter... Tanrının kendisini bizim yerimize feda ettiğine inanalım, cenneti garantiledik. Hem biz Tanrının çocuklarıyız, ne yaparsak yapalım bizi affeder. Hadi yaşadik artık...
Ve o günden bugüne hıristiyanlar, işlerine geldiği gibi davranırlar... Eh az vicdanı olanlarda, vicdanı onu dürtüklediği zaman hemen koşar, af diler papaz efendiden...
-Oooo oğlum iyi etmemişsin yawf... hadi neyse, iyi günüme denk geldi... Hadi affettim seni... Çakaaal... (ortaçağ, ve sonraki uzun zamanda, bunun karşılığı kiliseye ödenen para idi).
Ve inanan bütün hıristiyanlar cenneti garantiler... Bu yüzden bakın dünyaya, özellikle zulüm altında olan müslüman ülkelere, adamların umrundamı sanki, kıyıp geçiriyorlar. Nasıl olsa cennet cepte... Ve insanın can bedeli sadece bir kurşun...
Ve gelelim biz müslümanlaraaaa:
Bizde hepsinden daha çok enteresanız...
En dinden nefret edenimiz bile, yeri gelir ayet ve hadisiyle en dindar kişi olup çıkıverir. En dindar gözükenimizde yeri gelir en gereksiz işleri yapar... Ve nasıl hırıstiyanlar cenneti garanilemişse, bizde garantilemişizdir.
ÇÜNKÜ bizim KALBİMİZ TEMİZ!!!
-Müslümanmısın?
-O ne biçim soru!!! ELHAMDULİLLAH müslümanız... (ve hepimiz âlimizdir dinimiz konusunda).
-Sizde ibadet çok yawf? Cennet sizde zor gibi gözüküyor...
-Valla yeğen, şimdi biz Allaha inanıyoruz... işte arada cumalarada gidiyoruz...da bazan işimiz çıkıyo kaçırıyoruz, ama oda rızık parası işte. Ama Allah diyorki, inanırsaniz kesin gidersiniz cennete. Hem kalbimizde temiz bizim... önemli olan o.
-Kadın ve kızların arkasından çok koşarsınız ama?
-Canım şimdi erkek adamız, ama kadınlarımız, kızlarımız evde, namusumuz önemlidir bizim için. İste güzele bakmakta sevaptır... sevabına bakıyoruz... Ama bizim kadınımız kızımıza bakanları vururuz alimallah... Arada kaçırırsak felekten birgün bişey olmaz... Kalbimiz temiz.
KALBİMİZ TEMİZ!!
-E abla, başını açmışsın?
-Ya modern hayat işte, şimdi eski kaçıyor. Hem saçımdan ne olacakki? Bişey olmaz... Azcık şuramdan, buramdan açılmışsa ne olacak sanki? Gayet normaldir...
-Ama dininiz kendinizi korumanızı emrediyor...
-Aaa bakmasınlar canım... Ben modernim... hem dizilerde ne güzel giyiniyorlar... Bişey olmaz...
-Arkadasin başörtüsü var ama?
-Canım ben takarım tabiii, inancım bu...
-Yalniz abla ya, bayağı dar elbiseniz... Hertarafınız belli. Dğkkatler sizin üzerinizde Makyajda iyi haaa...
-Ne yani, muslumanım diye yapmayayımmı? Saçımı kapadım ya işte?
İkisi birden:
-Ya bırakın bizi... bizim kalbimiz temiz...
KALBİMİZ TEMİZ!!!
Hem bizim dinimiz son din. Biz kesin gideceğiz cennete. Kalbimiz temiz. (Paulus’ta inanin böyle cenneti garanti ediyor, inanın yeter diyordu)
Ve bunun gibi hayatın her dalından örnekler bulabiliriz... Biz az değiliz ha... Nasılda minarenin kılıfını uyduruyoruz... Ama neye inanırsak inanalım, nasıl inanırsak inanalım, inandığımız şeyleri yapmamak için bahane bulmakta üstümüze yoktur... Şeytan bunu gördükçe ne düşünüyor aceba?
Ama bir şey hep unutuluyor... Ansızın gelecek olan ÖLÜM.
HESAP
Kendi kendime doğru bişeyler yaptığımı düşünerek geçirdiğim günlerden biri... aniden bir acı hissettim... Nasıl oldu anlayamadım... Birden çıkıvermişti bedenimden ruhum. Ama çok gençtim ben yahu? Noluyo? Nasıl olur? Hadi herkesi anladık, sürekli birileri ölmekte etrafımızda, ama sıra nasıl bende olurki? Yani olurmu şimdi? Daha yapmam gereken bi sürü işim vardı... Daha arkadaşlara mesaj atacaktım... parka gidecektik, çıtırlara bakacaktık...
Yawf bu melekler beni nereye götürüyor?
-Gel, şimdi hesap vereceksin!!!
Ve çıkıyoruz Allah’ın karşısına. Bizde saçlar o biçim, moda son takipte, kulakta pop, bayansak başörtümüz varsa, ya bi ucundan kaldırılmış, elbisemiz yapışmış bir yerlerimize...
Ve ilk soru:
-Ey insanoğlu, namazdan haber ver...
-Allahım... şimdi daha gencim... yetişemedim... biliyordum ama... kalbimde temizdi zaten...
-Ey insanoğlu, namazdan haber ver...
Ve o anda bir ışıltı parıldar gözümüzde... Cinliğimizi konuştururuz yine...
-Allah’ım ben kıldım bütün namazlarımı. Hatta cemaatle kıldım. Teheccüd namazıyla başladım, özellikle geceleri cok aktiftim senin yolunda (Hanımı, beyi yada anne-babası genellikle uyuyordur o saatlerde). Sanal alemde sabahladım senin için...
Sabah namazını, bizim arkadaşlarla MSN’de kıldık. Kızlar, erkekler karıştık... işte youtube’den bide ilahi açtık... bazan pop olsada (süreklide ilahi olmasın, bişey olmaz canııım)...
Öğle namazını HOTMAİL’de kıldık... Kızların, erkeklerin yazmiş oldukları, yazılara cevap verdik... Isterseniz GOOGLE hocayada sorabilirsiniz... Hem FACEBOOK arkadaşlarımızın davetlerini bi gözden geçirdik, yatsıya hazırlık...
İkindi namazını FACEBOOK’ta başladık... Sonra MSN’de katıldi devam ettik... Hatta vesair chat odalarından yeni arkadaşlar edindik, onlarıda kattık cemaate... Hatta bazan ikişer kişilik kııida köşede buluşarak detaylara bile indik. (bunu çoğu zaman geceleri yapardık...)
Akşam namazını ise zorlandık... Yemek yedik... ama zaten FACEBOOKta olduğumuz için orada devam ettik...
Yatsı namazında diziler var ya... Ailecek cemaat oluştururduk... gününe göre degişirdi ama... Ama Aşk-ı Memnudaki yakışıklının arkdasında cok durdum..
Ha Cihatta yapıyordum Allah’ım. Perşembe günleri, KURTLAR VADİSİNDE...
Ve yanındaki meleğe dönüyorum:
-Yırttım mı ne? Ya şu diğer arkadaşa bir link atsana, gösterdiği video pek kalitesiz... Youtube’den indirin beni...
Ve hoca sorar orada toplananlara:
-Ey cemaat merhumu nasıl bilirdiniz?
-Valla MSN, FACEBOOK, CHAT profillerini incelemeye yetişemedik hocam, ama YOUTUBE’de cok enfes görüntüleri var.
Kaldır gözlerini ekrandan... TEMİZMİ kalbin bir bakıver!!!
Arada kendimizi ve durumumuz update etsek iyi olacak galiba...
YORUMLAR
çok güzeldi. güldüren aynı zamanda düşündüren bir yazı tebrikler...sevgi ve selamlar..
Sen(siz)lik
Yorumunuz icin tesekkurler...
selam ve dualarimla
TESSÜM ETTİRDİ AMA DÜŞÜNDÜRDÜ
OKUDUM EN İLGİNÇ EN GÜZEL VE ÖZEL BİR YAZIYDI
GÜZEL PAYLAŞIMDI TŞKRL ÖĞRETMENİMMMM...-
Ey cemaat merhumu nasil bilirdiniz?
-Valla MSN, FACEBOOK, CHAT profillerini incelemeye yetisemedik hocam, ama YOUTUBE’de cok enfes görüntüleri var.
Kaldir gözlerini ekrandan... TEMIZMI kalbin bir bakiver!!!
KİMBİLİR???
Sen(siz)lik
degisik bir tarz oldu, ama duzeltmeler yapacagim ins.
Simdi oturup kendi profilimize bir baksak diyorum... Arada update etmeyi unutuyoruz, böylece ayni monoton seylerin pesinde kostukca kosuyoruz...
selam ve dualarimla
(((: Ağlanacak halede,gülünebilirmiş dost....
nasıl mı ? işte böyle...((
duamla.....
Sen(siz)lik
Allah asil mekanimizda gülmeyi nasib eder temennisi ile...
degerli yorumunuz icin cok ama cok tesekkür ederim...
selam ve dualarimla
Recep kardeşim yazıyı okumayı erken bırakmış ve en güzel yerlerini kaçırmış.
Dostum bu yazı beni gülmekten kırdı geçirdi. Allah affetsin kendimi gördüm imtihanda bir ara. Benim de kalbim temiz.
Okuduğum en farklı ve en güzel yazı.
GÜNÜN YAZISI
Bana göre.
Lakin bu kadar uzun yazarsan okunmaz ve zayi olur.
Ben kutlarım seni ve yazını.
Ağyardan da komik ama düşündürücü bir yazı yazmışsın. Ağyar'ı da oku. Senin gibi yazıyor.
Selam ve sevgiler.
10 puan
Sen(siz)lik
cok sagolun degerli yorumunuz icin. Begenmenize sevindim...
Aslinda bende dusunmedim degil... uzun olacakk diye... dün gece aniden gelen bir duygu yogunlugu ile oturdum bilgisayarin basina... ve yazdim... Nasil ayirsam diye dusundum, ama bisey aklima gelmedi? sizin bir dusunceniz varsa, paylasirsaniz sevinirim...
Recep kardesimiz aslinda hakli, ona yazdigim cevaptada anlattigim gibi, gecenin cok gec saatleri olmasi sebebiyle böyle oldu, ama düzeltecegim ins.
Günün yazisi olmaya degermi bilmem, ama sizin buna layik görmeniz onur verici bisey bence...
selam ve dualarimla...
Daha ilk satırında okumaktan vazgeçtim. Madem ki bir fikri, ya da bir hikâyeyi yazıya döküyorsunuz.O zaman konuştuğunuz dilin alfabesini doğru bir biçimde kullanmalısınız. Selam ve sevgiyle...
Sen(siz)lik
Aslinda okumayi birakmaniza üzüldüm elbette... keske okuyupta yorum yapsaydiniz... Icerik olarak düzeltebilecegim seyler varsa yazsaydiniz...
zaten sonundada düzeltilecegini yazmistim...
yinede tesekkür ederim, sayfama girme zahmetinde bulunmussunuz...
selam ve dualarimla
Sen(siz)lik
tesekkurler yorumunuz icin...
(bu sefer cok gec yazdigim icin türkce klavye kullanmadim, ama düzeltirim ins..)